Καλό Πάσχα

Τα Πάθη του Χριστού σε peplum movies

29/2/20

Ευχάριστα πρωινά

«Γράφετε κριτική κινηματογράφου; Ουάου! Ωραία δουλειά. Βλέπετε συνεχώς ταινίες!» Αυτή είναι σε γενικές γραμμές η ενθουσιώδης αντίδραση ειδικά των νέων παιδιών όταν με ρωτούν με τι ασχολούμαι. Χωρίς να αρνούμαι ότι είναι ωραίο να βλέπεις καθημερινά ταινίες (και μια φορά το χρόνο να επισκέπτεσαι οφθαλμίατρο) κάποιες φορές τους θυμάμαι και μελαγχολώ, όπως ένα μεσημέρι που επέστρεφα «κατηφής» (έτσι με

26/2/20

Έμμα - Emma

Η Τζέιν Όστεν παραμένει μια από τις πιο διαχρονικές φωνές της παγκόσμιας λογοτεχνίας και τα έργα της έχουν τη δύναμη να συγκινούν μέχρι σήμερα. Το βιβλίο στο οποίο βασίστηκε η ταινία δημοσιεύτηκε το 1815, και ήταν το τέταρτο βιβλίο της Όστεν. Ενώ η ίδια είχε ήδη γράψει το «Λογική και ευαισθησία» και το «Περηφάνια και προκατάληψη» πολλοί θεωρούν ότι η Έμμα είναι το αριστούργημά της.

Εξαφανισμένος - Madre

Βασισμένο σε μια μικρού μήκους ταινία του Σορογκόγιεν, το φιλμ θα μπορούσε να είναι και ένα αρκετά καλό θρίλερ, αλλά όμως παραμένει μια ταινία ανθρωπίνων σχέσεων.
Η προηγουμένη μικρού μήκους ταινία αποτελεί τις εναρκτήριες σκηνές του Madre, κατά τις οποίες η Έλενα, μητέρα ενός 6χρονου αγοριού λαβαίνει στη Μαδρίτη ένα τηλεφώνημα απελπισίας από το γιό της, ο οποίος της λέει ότι έχει χαθεί σε μια παραλία της Γαλλίας, όπου τον εγκατέλειψε ο πατέρας του πηγαίνοντας μέχρι το αυτοκίνητο για να φέρει τα παιχνίδια του και ποτέ δεν επέστρεψε. 

Αγώνας για δικαιοσύνη – Just mercy

Δικαστικό δράμα για τα προβλήματα των φυλετικών διακρίσεων στο νομικό σύστημα των Ηνωμένων Πολιτειών. Ένα σύστημα «που σου φέρεται καλύτερα όταν είσαι πλούσιος και ένοχος, παρά όταν είσαι φτωχός και αθώος», όπως αναφέρει και ο ήρωας σε κάποια στιγμή του φιλμ.
Η ιστορία είναι πραγματική και βασίζεται στα απομνημονεύματα του δικηγόρου Μπράιαν Στίβενσον, στα οποία περιλαμβάνονται αρκετές δικαστικές υποθέσεις που είχαν πάρει στραβό δρόμο.

23/2/20

Οι αρμοί της χούντας

Ο ανιψιός μου είναι πολύ μελετηρός μαθητής. Βέβαια γκουγκλάρει για να μάθει κάτι, που είναι δυνατό να διαβάζει άλλα αντ’ άλλων, πάντως είναι μελετηρός και σκέφτεται. Προχθές άκουσε τον Τσίπρα που είπε ότι «όταν έρθει Δεύτερη Φορά Αριστερά θα ελέγχει τους κρίσιμους αρμούς της εξουσίας» και έκανε βουτιά στο Βικιλεξικό. Αλλά απογοητεύτηκε όπως μου είπε.

22/2/20

Το τελευταίο πράγμα που ήθελε – The last thing he wanted

Ανεπιφύλακτα η παρουσία της Αν Χάθαγουεϊ είναι ό,τι καλύτερο διαθέτει αυτή η «εξωτική» περιπέτεια του Netflix που διαδραματίζεται μεταξύ των γραφείων μιας εφημερίδας και των τροπικών δασών της Λατινικής Αμερικής. Από εκεί και πέρα το χάος. 

19/2/20

Στο λαβύρινθο - L'uomo del labirinto

Ο σκηνοθέτης Ντονάτο Καρίζι, που μας συνήθισε να γράφει θρίλερ ευπώλητα -στην Ιταλία τουλάχιστον- και να τα γυρίζει ταινίες σε δικό του σενάριο (βλ. «Κορίτσι στην ομίχλη» του 2017 που ήταν ένα αστυνομικό μυστηρίου με τον Τόνι Σερβίλο στο ρόλο του ντετέκτιβ Βόγκελ) επανέρχεται με το «Λαβύρινθο», στο οποίο παίζει πάλι ο επιβλητικός Τόνι Σερβίλο στο ρόλο του ντετέκτιβ Μπρούνο Τζένκο, ο οποίος δεν έχει και πολλή ζωή μπροστά του λόγω υγείας, να προσπαθεί να λύσει την υπόθεση μιας απαγωγής κοριτσιού που είχε χαθεί για 15 χρόνια.

16/2/20

Απόστρατος - Defunct

Σε μια εποχή κρίσης (οικονομικής και αξιών) που οι συνταξιούχοι διαμαρτύρονται στην τηλεόραση ότι «δεν τους φτάνει η σύνταξη για να μπορέσουν να βοηθήσουν τα παιδιά τους και να κάνουν δώρα στα εγγόνια τους» (αφαιρουμένου του ποσού για τη δική τους επιβίωση), ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Ζαχαρίας Μαυροειδής πιάνει το θέμα στην πλατιά του εικόνα και μας αφηγείται γλαφυρά την ιστορία του Άρη από τη Γλυφάδα, ο οποίος έχει τελματώσει ως εισαγωγέας μηχανών παρασκευής καφέ εσπρέσο και μετακομίζει στο εγκαταλειμμένο σπίτι του απόστρατου παππού του στο συνοικισμό Παπάγου(*)