29/9/22

Νέες ταινίες από 29/9/2022

Παρουσίαση και σχολιασμός όλων των ταινιών που προβάλλονται από σήμερα στους κινηματογράφους: Η φλεγόμενη θάλασσα, Η γυναίκα βασιλιάς, O έρωτας τα αλλάζει όλα, Bad Guy
Η φλεγόμενη θάλασσα – Nordsjøen - The burning sea
Είδος: Περιπέτεια, Καταστροφής (104΄)
Χώρα: Νορβηγία (2021)
Σκηνοθεσία: Τζον Αντρέας Άντερσεν
Παίζουν: Κριστίν Θορπ, Ρολφ Κρίστιαν Λάρσεν, Μπιόρν Φλόμπεργκ
Σύνοψη: Μια ρωγμή στον πυθμένα της θάλασσας προκαλεί την κατάρρευση μιας εξέδρας εξόρυξης πετρελαίου. Μια ομάδα ερευνητών, μεταξύ των οποίων και η χειρίστρια υποβρυχίων Σοφία, σπεύδει να ερευνήσει για τους αγνοούμενους και να καθορίσει την αιτία της ζημιάς, αλλά ανακαλύπτει ότι αυτό είναι απλώς η αρχή μιας πιθανής αποκαλυπτικής καταστροφής. Ενώ εκκενώνονται οι εξέδρες, ο σύντροφος της Σοφία, ο Στίαν, παγιδεύεται στον βυθό της θάλασσας και η Σοφία πρέπει να καταδυθεί για να τον σώσει.
Διανομή: Neo Films
Σχόλιο: Νορβηγική, τυπική «περιπέτεια καταστροφής» από τους συντελεστές των προηγούμενων «Το κύμα» (2015) και «Ο σεισμός» (2018).

Η γυναίκα βασιλιάς - The woman king
Είδος: Περιπέτεια, Ιστορική (135΄)
Χώρα: ΗΠΑ (2022)
Σκηνοθεσία: Τζίνα Πρινς-Μπάιδεγουντ 
Παίζουν: Βαϊόλα Ντέιβις, Τούσο Μπεντού, Λασάνα Λιντς, Σέιλα Ατίμ, Τζον Μπιγιέγκα 
Σύνοψη: Ένα ιστορικό έπος εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα που έλαβαν χώρα στο Βασίλειο της Δαχομέης, ενός από τα πιο ισχυρά κράτη της Αφρικής τον 18ο και τον 19ο αιώνα. Η αξιοσημείωτη ιστορία των μαχητριών Αγκότζι, μιας αποκλειστικά γυναικείας ομάδας πολεμιστριών που προστάτευαν το Αφρικανικό Βασίλειο της Δαχομέης τον 18o αιώνα. 
Διανομή: Feelgood
Σχόλιο: Η ταινία ακολουθεί το επικό ταξίδι της Νανίσκα, επικεφαλής στην εκπαίδευση της επόμενης γενιάς νεοσυλλέκτων, τις οποίες και προετοιμάζει για τη μάχη ενάντια στον μεγαλύτερο εχθρό που απειλεί το βασίλειο και την ελευθερία τους (τη Νανίσκα, υποδύεται η βραβευμένη με Oscar® ηθοποιός Βαϊόλα Ντέιβις)

O έρωτας τα αλλάζει όλα - The good house 
Είδος: Κομεντί (114΄)
Χώρες: ΗΠΑ, Καναδάς (2021)
Σκηνοθεσία: Μάγια Φορμπς, Γουάλας Βολοντάρσκι
Παίζουν: Μορένα Μπακάριν, Σιγκούρνι Γουίβερ, Κέβιν Κλάιν
Σύνοψη: Η ταινία ακολουθεί τη Χίλντι Γκουντ, μια ευφυή μεσίτρια της Νέας Αγγλίας και απόγονο των μαγισσών του Σάλεμ, που λατρεύει το κρασί και τα μυστικά της. Η πολύ καλά δομημένη ζωή της αρχίζει να διαταράσσεται καθώς επανασυνδέεται με έναν παλιό της έρωτα από το γυμνάσιο, τον Φρανκ Γκέτσελ, και εμπλέκεται επικίνδυνα στην απερίσκεπτη συμπεριφορά ενός συγκεκριμένου ανθρώπου. Θαμμένα συναισθήματα και οικογενειακά μυστικά χρόνων έρχονται στην επιφάνεια, και η Χίλντι ωθείται προς έναν απολογισμό με το ένα άτομο που απέφευγε εδώ και δεκαετίες να αντιμετωπίσει: τον εαυτό της.
Διανομή: Odeon
Σχόλιο: Μια μεταφορά του μυθιστορήματος «The Good House» της Αν Λίρι, με τη Σιγκούρνι Γουίβερ να σχολιάζει προς τον θεατή, ό,τι κωμικο-τραγικό της συμβαίνει (ο σχολιασμός αποτελεί και το ατού της ταινίας).

Bad Guy - Nabbeun Namja
Είδος: Δράμα (100’)
Χώρα: Νότια Κορέα (2001, ψηφιακά αποκατεστημένη)
Σκηνοθεσία: Κιμ Κι-Ντουκ
Παίζουν: Γιάε Χιέο Τζο, Γον Σέο, Ντούεκ Μουμ Τσόι, Γιουν Τάε Κιμ
Σύνοψη: Ο Χαν-Γκι μιας συμμορίας γκάνγκστερ στην περιοχή με τα κόκκινα φώτα, βλέπει στο δρόμο την Σουν  Χουά, παλιά συμφοιτήτρια από το κολέγιο. Έλκεται αμέσως από την κοπέλα και την κοιτά επίμονα και παθιασμένα. Εκείνη τον αντιμετωπίζει με παγωμένη, αδιάφορη έκφραση. Έξαλλος από θυμό, την αναγκάζει να τον φιλήσει κι εκείνη τον απωθεί βίαια. Ο Χαν–Γκι σχεδιάζει και πετυχαίνει την εκπόρνευσή της. Τη φυλακίζει σε ένα δωμάτιο και την παρακολουθεί κάθε βράδυ από ένα κρυφό παράθυρο. Μέρα με τη μέρα εκείνη μαραζώνει και ο άντρας υποφέρει. Ανάμεσα στην αγάπη και το μίσος, τη λύπηση και την απόγνωση, ο Χαν – Γκι και η Σουάν – Χουά γίνονται ένα.
Διανομή: New Star
Σχόλιο: Μια σκληρή και τολμηρή ταινία για μια σχέση πέρα από τα καθιερωμένα, με την οποία ο Κιμ Κι-Ντουκ εμβαθύνει σε όλες τις πτυχές της ανθρώπινης ψυχής, τις οποίες ξεδιπλώνει χωρίς οίκτο και μη λαμβάνοντας υπόψη την πολιτική ορθότητα και την ηθικολογία. Γι’ αυτό και σοκάρει τον θεατή μέχρι το τελείως ανατρεπτικό (και σουρεαλιστικό, θα μπορούσα να πω) φινάλε, που αφήνει χώρο για συζητήσεις και προβληματισμό.