7/9/22

Ο τυφλός που δεν ήθελε να δει τον Τιτανικό – Sokea mies joka ei halunnut nähdä Titanicia

Μια τρυφερή ταινία γεμάτη ενσυναίσθηση, με στοιχεία θρίλερ και λεπτού χιούμορ, το οποίο στηρίζεται κυρίως στις άφθονες κινηματογραφικές αναφορές.

Νεαροί εραστές - Les jeunes amants - The young lovers

Ένα σύγχρονο δράμα πάνω στις κοινωνικές προκαταλήψεις, με φόντο τον έρωτα δυο ανθρώπων με μεγάλη διαφορά ηλικίας.

2/9/22

Ψυχρός γρανίτης – Stuart MacBride

Ο αρχιφύλακας Λόγκαν ΜακΡέι είναι έξυπνος και διορατικός αλλά τον κυνηγάει η ατυχία. Εν τούτοις, πετυχαίνει πάντοτε στη δουλειά του και ενίοτε αναγορεύεται σε ήρωα. Στο Τμήμα, τον θεωρούν καλό, αλλά ο προϊστάμενός του Ινσχ τα έχει μονίμως μαζί του. Αποτελεί ένα περίεργο είδος πρωταγωνιστή αστυνομικού μυθιστορήματος και ανήκει στην κατηγορία αυτών των αντι-ηρωικών τύπων, που δεν τα βρίσκουν όλα ρόδινα. 

31/8/22

Εκκόλαψη – Hatching

Σινεμά του φανταστικού από τη Φινλανδία και την Χάνα Μπέρχολμ πρωτοεμφανιζόμενη σε μεγάλου μήκους ταινία. Το Hatching είναι ένα προβλέψιμο B-movie που συνδυάζει την κοινωνική σάτιρα, τον εφηβικό φόβο που δημιουργείται από καταπιεστικούς, τελειομανείς γονείς κα το δράμα της συνειδητοποίησης ότι το επιφανειακό λούστρο στην οικογενειακή ζωή, ξεφτίζει, όταν οι έφηβοι ενηλικιώνονται. Εδώ, με τη βοήθεια μιας εξωπραγματικής κατάστασης. 

Ένας ήρωας - A hero - Ghahreman

Ο βραβευμένος δυο φορές με Όσκαρ, Ασγκάρ Φαραντί («Ο εμποράκος», «Τι απέγινε η Έλλη», «Ένας χωρισμός», «Το ξέρουν όλοι») επανέρχεται με συνέπεια σε αυτό που ξέρει να κάνει πολύ καλά και που έχουμε δει σε προηγούμενες ταινίες του. Μπορεί μέσα από απλές ιστορίες για καθημερινούς ανθρώπους να σχολιάζει την κοινωνική ζωή και την πολιτική κατάσταση της χώρα του.

30/8/22

Το πνεύμα του μελισσιού – El espíritu de la colmena

Μια λυρική, αλληγορική ταινία του Ισπανού Βίκτορ Ερίθε που τη γύρισε το 1973, μέσα στη δικτατορία του Φράνκο, ουσιαστικά, ένα ταξίδι στον κόσμο της παιδικής αθωότητας και φαντασίας (άφησε πολλά κατάλοιπα ο φασισμός στην Ισπανία) Ο Βίκτορ Ερίθε χρησιμοποιεί για την αλληγορία του το φιλμ  «Φρανκενστάιν» του Τζέιμς Γουέιλ (ενώ το 2006 ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα χρησιμοποιήσει το δικό του Λαβύρινθο του Πάνα).