28/6/20

Πόσο κοστίζει η βλακεία;

Σε κάποιο σουαρέ ενός αυτοκράτορα Λουδοβίκου (ξεχνάω τον αριθμό του), σε μια εποχή που οι ευγενείς «κάρφωναν» με το γάντι εαυτούς και αλλήλους, πάνω στο τσακίρ κέφι ο Λουί, δήλωσε ότι θα θεωρήσει ιδιαίτερα ευφυή και δεν θα τιμωρήσει αυτόν που θα εκτοξεύσει μια προσβολή κατά του προσώπου του και αμέσως θα ζητήσει συγγνώμη με μια άλλη προσβολή. Θεωρούσε -όπως όλοι οι αυτοκράτορες- ότι μόνον αυτός έχει το προνόμιο να προσβάλλει κάποιον και να επαναλαμβάνει μια προσβολή, αφού κανείς δεν μπορούσε να του αντιμιλήσει. Απέφευγε το γεγονός ότι οι αυλικοί του, τον θαύμαζαν από φόβο μη τους πάρει το κεφάλι.

25/6/20

Η έκλειψη - L' eclisse (E)

Η «Έκλειψη» αποτελεί το τρίτο μέρος της τριλογίας «Αποξένωση» του Αντονιόνι και έχουν προηγηθεί η «Περιπέτεια» (1960) και η «Νύχτα» (1961). Στην πρώτη, μια γυναίκα εξαφανίζεται κατά τη διάρκεια μιας κρουαζιέρας στη Μεσόγειο και όσο διαρκεί η έρευνα ο εραστής της και ο καλύτερος φίλος της διαπιστώνουν ότι έλκονται μεταξύ τους. Στη δεύτερη, παρακολουθούμε την καταδικασμένη σχέση ενός ζευγαριού, στο οποίο εκείνος και εκείνη είναι άπιστοι μεταξύ τους.
Στην «Έκλειψη» η Βιτόρια (Μόνικα Βίτι)

Νεντ Κέλι, ο Νο1 καταζητούμενος - True history of the Kelly Gang

Ο Νεντ Κέλι υπήρξε μια αμφιλεγόμενη εγκληματική προσωπικότητα για τους Αυστραλούς. Κατά άλλους ήταν ένας αδίστακτος ληστής, που -μεταξύ άλλων- χρησιμοποιούσε ομήρους για να τη γλυτώνει και κατ’ άλλους ήταν ένας επαναστάτης κατά των αποικιοκρατών Βρετανών και της αστυνομίας που συνεργαζόταν μαζί τους. 

Σταθμός: Νέα Υόρκη - Port Authority

Με φόντο μια σχεδόν άγνωστη Νέα Υόρκη, όπου νέοι άνθρωποι καταφθάνουν από κάθε γωνιά των Ηνωμένων Πολιτειών και στην προσπάθειά τους να βρουν τον εαυτό τους και να ανακαλύψουν κάτι νέο, εντάσσονται σε κοινότητες-οικογένειες, ο φακός της Ντάνιελ Λέσοβιτς παρακολουθεί με σοβαρότητα το αίσθημα που αναπτύσσεται μεταξύ ενός 20χρονου και μιας τρανσέξουαλ.

Γυναικεία υπόθεση - Military wives

Εποχή που η Μεγάλη Βρετανία έχει στείλει στρατό στο Αφγανιστάν. Οι σύζυγοι των ανδρών μιας συγκεκριμένης μονάδας, έχουν μείνει πίσω με τη σύζυγο ενός επιλοχία (Σάρον Χόργκαν) να έχει αναλάβει την ενθάρρυνσή τους και την απασχόλησή τους, για να μη σκέφτονται τα δυσάρεστα ενός πολέμου, που κανονικά δεν θα έπρεπε να τις απασχολεί. 

Νέες ταινίες από 25/6/2020

Παρουσίαση όλων των νέων ταινιών (και επαναλήψεων σε ψηφιακή επανέκδοση) που προβάλλονται από σήμερα στους κινηματογράφους

24/6/20

Η έκλειψη - L' eclisse (Ε)

Η «Έκλειψη» αποτελεί το τρίτο μέρος της τριλογίας «Αποξένωση» του Αντονιόνι και έχουν προηγηθεί η «Περιπέτεια» (1960) και η «Νύχτα» (1961). Στην πρώτη, μια γυναίκα εξαφανίζεται κατά τη διάρκεια μιας κρουαζιέρας στη Μεσόγειο και όσο διαρκεί η έρευνα ο εραστής της και ο καλύτερος φίλος της διαπιστώνουν ότι έλκονται μεταξύ τους. Στη δεύτερη, παρακολουθούμε την καταδικασμένη σχέση ενός ζευγαριού, στο οποίο εκείνος και εκείνη είναι άπιστοι μεταξύ τους.

«Αυτόχειρες παρθένοι» του Τζέφρυ Ευγενίδη

Για να είμαι ειλικρινής, δεν θυμάμαι για ποιο λόγο δεν είχα δει την ομώνυμη ταινία της Σοφίας Κόπολα όταν κυκλοφόρησε στους κινηματογράφους το Δεκέμβριο του 2000. Ούτε και γιατί δεν μπόρεσα να το δω έκτοτε σε βίντεο ή τηλεοπτικό κανάλι. Ίσως έμελλε να το διαβάσω φέτος (σε έκδοση Πατάκη, του Μαΐου 2020 και σε μετάφραση Άννας Παπασταύρου). Με δυο λόγια: Με στοίχειωσε και ας μην είναι ακριβώς ένα μυθιστόρημα εφηβικών ερώτων, μια ιστορία ενηλικίωσης που δε μοιάζει με καμία άλλη, όπως το περιγράφουν.

23/6/20

Η δίκη - Il processo

Αν σας έχει λείψει μια σειρά με ετικέτα «δικαστικό δράμα», η «Δίκη» είναι το αντιπροσωπευτικότερο σήριαλ (8 επεισοδίων διάρκειας περίπου 50 λεπτά το καθένα) που έχω δει ποτέ. Στο πρώτο επεισόδιο έχουμε την έρευνα για μια δολοφονία, ενώ τα υπόλοιπα επτά αφορούν τη δίκη της βασικής ύποπτης.

Έγκλημα κάτω από τον ήλιο - Evil under the sun (E)

Επεξεργασμένη ψηφιακά αυτή η αστυνομική «whodunit» ταινία του 1982 βλέπεται σαν να είναι σημερινή. Κάτω από τον ηλιόλουστο ουρανό της Μαγίορκας και πάνω στα γαλάζια νερά της περιοχής, οι ήρωες της Άγκαθα Κρίστι, με πρώτο και καλύτερο τον Ηρακλή Πουαρό, που τον υποδύεται ένας έξοχος Πίτερ Ουστίνοφ, κινούνται επιδέξια από τον Γκάι Χάμιλτον, ο οποίος δημιουργεί ατμόσφαιρα μυστηρίου και αγωνίας χωρίς να χρειάζεται σκοτεινά δωμάτια και πόρτες να τρίζουν.