Έχουν γραφτεί τόσα για το βιβλίο του Μάλκομ Λόουρι και την ομότιτλη ταινία του Τζον Χιούστον, που η δική μου μαρτυρία –βλέποντας την ταινία για δεύτερη φορά σε επανέκδοση- ελάχιστα θα προσθέσει σ’ αυτή την τραγική ιστορία του αλκοολικού Πρόξενου (που τον υποδύεται υποδειγματικά ο Άλμπερτ Φίνεϊ), που ζει μόνος του θεωρώντας ότι η γυναίκα του τον έχει εγκαταλείψει και εκείνη (η Ζακλίν Μπισέ κούκλα όσο ποτέ) επιστρέφει να τον πείσει να ξανασυνδεθούν.
Δεν είναι εύκολη η ταινία, ούτε και το βιβλίο άλλωστε. Βλέπεις τον Άλμπερτ Φίνεϊ και δεν μπορείς να καταλάβεις πότε είναι μεθυσμένος και πότε νηφάλιος, δεν ξέρεις αν πρέπει να ελπίζεις σε μια επανένωση με τη γυναίκα, που επέστρεψε ανήμερα της Μέρας των Νεκρών. Η δε γλυκιά Ζακλίν Μπισέ είναι τέλεια, στο ρόλο της γυναίκας που έχει αποφασίσει να μείνει με τον μέθυσο άντρα της για να τον σώσει, αλλά για να σωθεί και η ίδια. Το καταλαβαίνεις ότι κάτι δεν πήγαινε καλά στη σχέση τους από τη στιγμή που εμφανίζεται ο Χιού, ο ετεροθαλής αδερφός του Πρόξενου. Το τρίο είναι δεδομένο, όπως είναι δεδομένη και η καταστροφική τους πορεία. Αρκετά καλός και ο Άντονι Άντριους στο ρόλο του Χιού.
Ο Χιούστον δεν ξεφεύγει από το πνεύμα του συγγραφέα και έχει δημιουργήσει θαυμάσιους χαρακτήρες και μια εξόχως πνιγηρή ατμόσφαιρα του μεξικανικού νότου, που δεν σε αφήνει να αναπνεύσεις, ακόμα και όταν διαγράφεται κάποια ελπίδα επανένωσης του ζευγαριού. (Κριτική μου στο myfilm)
INFO
Προβάλλεται από 2/6/2022 στις αίθουσες
Είδος: Δράμα (109΄)
Χώρα: ΗΠΑ, Μεξικό (1984, ψηφιακά αποκατεστημένη)
Σκηνοθεσία: Τζον Χιουστον
Παίζουν: Άλμπερτ Φίνεϊ, Ζακλίν Μπισέ, Άντονι Άντριους
Σύνοψη: Βρισκόμαστε στα 1939 στην Κουερναβάκα του Μεξικό καθώς ο πόλεμος ξεσπάει στην Ευρώπη και εμείς βιώνουμε μία ημέρα από τη ζωή του ξεπεσμένου υποπρόξενου της Μεγάλης Βρεταννίας Τζέφρι Φίρμιν σε αυτή τη μικρή πόλη του μεξικανικού νότου που γιορτάζει με το δικό της χαρακτηριστικό τρόπο την Ημέρα των Νεκρών. Ο Φίρμιν έχοντας χάσει πια τα πάντα, έχει αφήσει τον εαυτό του να βουτηχτεί μέχρι το μεδούλι στον αλκοολισμό και την απελπισία. Η αυτοκαταστροφική του συμπεριφορά, όμοια με έναν παγκόσμιο χάρτη που καταρρέει, πηγάζει από τη μια, από τη λύπη που νιώθει για τον Χιου τον ετεροθαλή αδελφό του και ιδεαλιστή νομάδα, και από την άλλη, για την πρώην του σύζυγο Ιβόν, που επέστρεψε με απελπισμένες ελπίδες επανένωσης με τον Τζέφρι.
Διανομή: Bibliotheque