Ολοκληρώθηκε με το δεύτερο μέρος της τέταρτης σεζόν όπως είχε ανακοινωθεί από το Netflix, η σειρά Όζαρκ, αν και βρήκα αμφίσημο το φινάλε και ανοιχτό, όχι σε πολλές ερμηνείες αλλά και σε πολλές… συνέχειες αφού οι δημιουργοί του μας έχουν συνηθίσει στις ανατροπές και στις απρόοπτες εξελίξεις. Δεν βρίσκω τι θα τους εμπόδιζε να επανέλθουν με ένα «Όζαρκ, η νέα γενιά», ας πούμε. Αλλά τέλος πάντων, ας δεχθούμε ότι τελείωσε. Φυσικά δεν θα αποκαλύψω το φινάλε, αλλά μπορώ να θυμίσω (αν δεν το έχετε δει, ήδη) πώς φτάνουμε σ’ αυτό, για τους μελλοντικούς θεατές που δεν έχουν ιδέα τι είναι το Όζαρκ.
Εν πρώτοις, είναι μια από τις πιο επιτυχημένες σειρές του Netflix στην κατηγορία του δραματικού θρίλερ, αστυνομικού ενδιαφέροντος, με κοινωνικο-οικονομικο-πολιτικές προεκτάσεις. Βασικοί χαρακτήρες της σειράς είναι το αντρόγυνο Μπερντ (Byrde). Ένα ζευγάρι με δυο παιδιά σε προεφηβική και εφηβική ηλικία. Ο Μάρτι (τον υποδύεται ο Τζέισον Μπέιτμαν) είναι οικονομικός σύμβουλος επενδύσεων και αναλυτής, με ειδικότητα το «ξέπλυμα χρήματος ύποπτης προέλευσης». Η γυναίκα του Γουέντι (Λόρα Λίνεϊ), είναι μια νοικοκυρά -θλιμμένη στην αρχή της σειράς επειδή είχε εραστή το συνεταίρο του Μάρτι, τον οποίο σκότωσε ένα καρτέλ ναρκωτικών- η οποία όπως μαθαίνουμε από τα πρώτα επεισόδια είχε προϋπηρεσία ως σύμβουλος στις πρώιμες πολιτικές καμπάνιες του Μπάρακ Ομπάμα. Δυο χαρακτήρες που αν «εργαστούν» αρμονικά μπορούν να φέρουν εξαιρετικά αποτελέσματα. Εκείνος, ως οικονομικός σύμβουλος είναι απαραίτητος στη «δημιουργική λογιστική» και εκείνη ως υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων, μπορούν να διαχειρίζονται το ανθρώπινο δυναμικό, να χειραγωγούν, να εκμεταλλεύονται καταστάσεις και να αντιμετωπίζουν κρίσεις (οικονομικών και άλλου είδους σχέσεων). Εργάζονται και κινούνται σε ένα περιβάλλον, που αποτελεί ένα μικρό δείγμα της ευρύτερης πολιτικής και οικονομικής ζωής των ΗΠΑ, στο οποίο φυσικά περιλαμβάνεται η παραπολιτική και η παραοικονομία, κάτι που κάνει ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα τη σειρά.
Στην πρώτη σεζόν, η δολοφονία του συνεταίρου του και οι υποθέσεις του αναγκάζουν το ζευγάρι να εγκαταλείψει νύχτα το Σικάγο, μαζί με τα παιδιά τους την έφηβη Σαρλότ (Σοφία Χούμπλιτς) και τον κατά 4 χρόνια μικρότερο αδελφό της Τζόνα (Σκάιλαρ Γκέρτνερ) και να εγκατασταθούν στην περιοχή των λιμνών Όζαρκ. Ένα εξαιρετικής φυσικής καλλονής θέρετρο στα βάθη της αμερικανικής ενδοχώρας, το οποίο προέκυψε μετά από την κατασκευή ενός φράγματος στο Μιζούρι, νότια της Άιοβα και βόρεια του Άρκανσο (λίμνη Πλαστήρα, στα καθ’ ημάς).
Εκεί, ο Μάρτι είναι υποχρεωμένος να «ξεπλένει» μέσω διάφορων fast track επενδύσεων, ποσά εκατομμυρίων δολαρίων αλλιώς κινδυνεύουν να χάσουν τη ζωή τους, αφού πίσω από τον εντολέα του Μάρτι βρίσκεται ένα ισχυρό («το δεύτερο μεγαλύτερο», όπως αναφέρεται) καρτέλ ναρκωτικών. Τα πράγματα δεν είναι καθόλου εύκολα. Οι ντόπιοι «άξεστοι χωριάτες», με τις δικές τους μικροκαλλιέργειες ναρκωτικών είναι υποψιασμένοι, έχουν τις εμπειρίες τους και το δικό τους τρόπο απέναντι στους «γενναιόδωρους επενδυτές» που εμφανίζονται από το πουθενά. Όμως ο Μάρτι και η Γουέντι ως έμπειροι στο στήσιμο επιχειρήσεων-βιτρίνων και στις δημόσιες σχέσεις, έχουν το δικό τους τρόπο να αποφεύγουν τις κακοτοπιές χάρη στην ψυχραιμία τους και τον συγκροτημένο και συγκρατημένο λόγο τους. Έχουν όμως τη δυσκολία στην εξισορρόπηση των σχέσεών τους, τόσο με το καρτέλ, όσο και των ντόπιων, που αρχικά δεν αντιλαμβάνονται ότι πίσω από τους Μπερντ βρίσκεται το καρτέλ και αργότερα οι πολιτικοί. Αντιπροσωπευτικός χαρακτήρας των ντόπιων είναι η Ρουθ Λάνγκμορ (η Τζούλια Γκάρνερ, γνωστή και από τη σειρά Inventing Anna), μια έξυπνη, ατίθαση, φιλόδοξη και πολύ σκληρή κοπέλα, ταλαιπωρημένη από την οικογένειά της, την οποία θα προσλάβει ο Μάρτι στο καζίνο που ανοίγει στην περιοχή.
Στην τέταρτη σεζόν (που για εμπορικούς λόγους διαιρέθηκε σε δύο περιόδους), έχουμε την οικογένεια Μπερντ να βρίσκεται στα πρόθυρα διάλυσης. Ο νεαρός Τζόνα έχει ωριμάσει και ακολουθώντας τα βήματα του πατέρα του έχει αυτονομηθεί δημιουργώντας off shore εταιρίες και φεύγει από το σπίτι για να βοηθήσει τη Ρουθ στο μοτέλ που έχει αγοράσει από τα υπερβολικά ποσά που κέρδιζε ως υπάλληλος του πατέρα του.
Ο Μάρτι βρίσκεται μπλεγμένος με το νέο αφεντικό του καρτέλ, που έχει έναν φιλόδοξο και αδίστακτο ανιψιό με μια σκληρή και εξίσου φιλόδοξη μητέρα, ενώ η γυναίκα του Γουέντι έχει αρχίσει να κινείται αυτόνομα πλέον, στο χώρο των διεφθαρμένων γερουσιαστών για να ικανοποιήσει μια παλιά φιλοδοξία της: να γίνει πρόεδρος φιλανθρωπικού ιδρύματος (ικανού και για ξέπλυμα χρήματος) και να κινεί τα νήματα στην πολιτική. Οι δύο μαζί έχουν να αντιμετωπίσουντα ατίθασα παιδιά τους, τη Ρουθ που έχει αποσχισθεί, μια πράκτορα του FBI που έχει εμμονές μαζί τους και θέλει να τους ξεσκεπάσει και τέλος τον πατέρα της Γουέντι, έναν θρησκόληπτο, πουριτανό, υποκριτή που μαζί με έναν ιδιωτικό ντετέκτιβ προσπαθούν μάταια να βρουν τον αδελφό της Γουέντι, ο οποίος έχει μετατραπεί σε τέφρα διότι έχωνε τη μύτη εκεί που δεν έπρεπε.
Το σενάριο είναι άψογο χωρίς κενά, με σωστά δομημένους χαρακτήρες και η αφήγηση είναι γραμμική και πυκνή. Υπάρχει ένταση και διαρκές ενδιαφέρον λόγω των ανατροπών (που είναι πολλές και ώρες-ώρες απρόβλεπτες), με κορύφωση το τελευταίο επεισόδιο του 2ου μέρους της τέταρτης σεζόν.
Συνιστώ τη σειρά ανεπιφύλακτα. (Κριτική μου στο myFilm)
INFO
Προβάλλεται στο Netflix
Είδος: Σειρά, Θρίλερ, Αστυνομική (4η σεζόν, 2η περίοδος, ωριαία επεισόδια)
Δημιουργοί: Μπιλ Ντουμπουκέ, Μαρκ Γουίλιαμς
Παίζουν: Τζέισον Μπέιτμαν, Λόρα Λίνεϊ, Σοφία Χούμπλιτς, Σκάιλαρ Γκέρτνερ, Τζούλια Γκάρνερ
Σύνοψη: Ο Μάρτι και η Γουέντι βρίσκονται σε δίλλημα απέναντι σε μια περίεργη προσφορά. Η Ρουθ αυτονομείται, όπως και ο Τζόνα γιός του Μάρτι. Η Σάρλοτ θέλει να ακολουθήσει κι αυτή το δικό της δρόμο. Ένας ντετέκτιβ εμφανίζεται που δυσκολεύει τη ζωή τους, ενώ ο Ναβάρο αρχηγός του Καρτέλ θέλει να αποσυρθεί από την ενεργό δράση τοποθετώντας στη θέση του τον ανιψιό του.