Μια ταινία, η οποία εάν ο Νόαμ Τσόμσκι έγραφε αυτή την εποχή το βιβλίο του «Οι έχοντες και οι μη κατέχοντες» (στην Ελλάδα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Καστανιώτη) θα την συμπεριελάμβανε στα παραδείγματά του. Ο Μπαλράμ, ο κεντρικός χαρακτήρας της ταινίας, ανήκει στην κατηγορία των μη κατεχόντων της Ινδίας, μιας χώρας δύο ταχυτήτων. Ανήκει στο Κοτέτσι, όπως αναφέρει και ο ίδιος στα εναρκτήρια πλάνα. Αλλά δεν θα κάτσει σαν κότα, να βλέπει τον αγρότη να σφάζει τις άλλες κότες και να περιμένει τη σειρά της. Θα εξεγερθεί με τον τρόπο του. Μπορεί ο τρόπος του να μην φτάνει τις συμπεριφορές των χαρακτήρων της ταινίας «Παράσιτα» του Bong Joon-ho. Δεν θέλει πολύ όμως, για να τους μοιάσει…
Ο Μπαλράμ (εξαιρετικός ο Adarsh Gourav) θα επιδιώξει να γίνει οδηγός (το όνειρο όλων των φτωχών του χωριού του) σε μια πλούσια οικογένεια που καταδυναστεύει τους δικούς του ανθρώπους, επειδή του άρεσε φυσιογνωμικά ο γιός Ασόκ (Rajkummar Rao), ο οποίος μάλιστα έχει παντρευτεί μια αμερικανίδα και πολύ προοδευτική γυναίκα που τον επηρεάζει, την Πίνκι (Priyanka Chopra). Οι δύο τους προκαλούν τις αντιδράσεις της οικογένειας του Ασόκ, επειδή εισάγουν καινά δαιμόνια και μάλιστα μπροστά στους υπηρέτες.
Ο Μπαλράμ θα γίνει «παιδί για όλες τις δουλειές» του Ασόκ και θα κερδίσει την εμπιστοσύνη του, όπως και τη συμπάθεια της Πίνκι. Αλλά μπορεί να υπάρξει φιλία μεταξύ αφέντη και υπηρέτη; Και μάλιστα ενός αφέντη που εξαγοράζει προεκλογικά όλα τα κόμματα, ακόμα και τη Μεγάλη Σοσιαλίστρια; Αυτά θα δει ο Μπαλράμ και θα αλλάξει χαρακτήρα. Αλλά δεν θα σας πω περισσότερα από όσα γράφει η σύνοψη του Netflix… Είναι τόσο αποκαλυπτική…
Ο σκηνοθέτης Ramin Bahrani (είχα δει παλαιότερα την ταινία του «99 σπίτια», η οποία έχει πάλι κοινωνικό περιεχόμενο πάνω στη διάκριση πλουσίων και φτωχών) έχει κάνει μια εξαιρετική ταινία, γύρω από τους διαφορετικούς κόσμους που συναντιόνται στην Ινδία, μια χώρα που αποτελεί τα εργατικά χέρια σχεδόν όλων των δυτικών βιομηχανιών. Μια χώρα, που η ανάπτυξή της όπως λέει και ο Μπαλράμ στηρίζεται στο φασόν και αποτελεί το μέλλον του κόσμου. «Η Αμερική είναι παρελθόν, το μέλλον ανήκει στους κίτρινους και τους καφέ» τονίζει χαρακτηριστικά.
Με φόντο αυτή τη χώρα, ο σκηνοθέτης έχει δομήσει σωστά όλους τους χαρακτήρες (κατεχόντων και μη), οι οποίοι ερμηνεύονται εξαίρετα από όλους τους ηθοποιούς. Το δε σενάριο, που στηρίζεται στο ομότιτλο best seller μυθιστόρημα του Aravind Adiga, περιγράφει όλες τις καταστάσεις με χιούμορ και σκληρή ειρωνεία, που εξελίσσεται σε δράμα.(Κριτική μου στο Myfilm)
INFO
Είδος: Δράμα, Κοινωνική (125΄)
Παραγωγή: Ινδία, ΗΠΑ (2021)
Σκηνοθεσία: Ramin Bahrani
Παίζουν: Adarsh Gourav, Rajkummar Rao, Priyanka Chopra
Σύνοψη: Ο Μπαλράμ Χαλβάι (Adarsh Gourav) αφηγείται την επική και σκοτεινά χιουμοριστική άνοδο του από φτωχός χωρικός σε επιτυχημένο επιχειρηματία στη σύγχρονη Ινδία. Πονηρός και φιλόδοξος, ο νεαρός μας ήρωας ξεκινά να γίνει οδηγός των Ασόκ (Rajkumar Rao) και Πίνκι (Priyanka Chopra), που μόλις επέστρεψαν από την Αμερική. Η κοινωνία έχει εκπαιδεύσει τον Μπαλράμ να είναι ένα πράγμα -υπηρέτης- οπότε καθίσταται απαραίτητος στους πλούσιους δασκάλους του. Αλλά μετά από μια νύχτα προδοσίας, αντιλαμβάνεται ότι τα διεφθαρμένα παιδιά πάνε να τον παγιδεύσουν και να σώσουν τον εαυτό τους. Στα πρόθυρα να χάσει τα πάντα, ο Μπαλράμ επαναστατεί εναντίον ενός ανθεκτικού και άνισου συστήματος, για να ξεσηκωθεί και να γίνει ένα νέο είδος αφέντη. (Από το Netflix)
Ο Μπαλράμ (εξαιρετικός ο Adarsh Gourav) θα επιδιώξει να γίνει οδηγός (το όνειρο όλων των φτωχών του χωριού του) σε μια πλούσια οικογένεια που καταδυναστεύει τους δικούς του ανθρώπους, επειδή του άρεσε φυσιογνωμικά ο γιός Ασόκ (Rajkummar Rao), ο οποίος μάλιστα έχει παντρευτεί μια αμερικανίδα και πολύ προοδευτική γυναίκα που τον επηρεάζει, την Πίνκι (Priyanka Chopra). Οι δύο τους προκαλούν τις αντιδράσεις της οικογένειας του Ασόκ, επειδή εισάγουν καινά δαιμόνια και μάλιστα μπροστά στους υπηρέτες.
Ο Μπαλράμ θα γίνει «παιδί για όλες τις δουλειές» του Ασόκ και θα κερδίσει την εμπιστοσύνη του, όπως και τη συμπάθεια της Πίνκι. Αλλά μπορεί να υπάρξει φιλία μεταξύ αφέντη και υπηρέτη; Και μάλιστα ενός αφέντη που εξαγοράζει προεκλογικά όλα τα κόμματα, ακόμα και τη Μεγάλη Σοσιαλίστρια; Αυτά θα δει ο Μπαλράμ και θα αλλάξει χαρακτήρα. Αλλά δεν θα σας πω περισσότερα από όσα γράφει η σύνοψη του Netflix… Είναι τόσο αποκαλυπτική…
Ο σκηνοθέτης Ramin Bahrani (είχα δει παλαιότερα την ταινία του «99 σπίτια», η οποία έχει πάλι κοινωνικό περιεχόμενο πάνω στη διάκριση πλουσίων και φτωχών) έχει κάνει μια εξαιρετική ταινία, γύρω από τους διαφορετικούς κόσμους που συναντιόνται στην Ινδία, μια χώρα που αποτελεί τα εργατικά χέρια σχεδόν όλων των δυτικών βιομηχανιών. Μια χώρα, που η ανάπτυξή της όπως λέει και ο Μπαλράμ στηρίζεται στο φασόν και αποτελεί το μέλλον του κόσμου. «Η Αμερική είναι παρελθόν, το μέλλον ανήκει στους κίτρινους και τους καφέ» τονίζει χαρακτηριστικά.
Με φόντο αυτή τη χώρα, ο σκηνοθέτης έχει δομήσει σωστά όλους τους χαρακτήρες (κατεχόντων και μη), οι οποίοι ερμηνεύονται εξαίρετα από όλους τους ηθοποιούς. Το δε σενάριο, που στηρίζεται στο ομότιτλο best seller μυθιστόρημα του Aravind Adiga, περιγράφει όλες τις καταστάσεις με χιούμορ και σκληρή ειρωνεία, που εξελίσσεται σε δράμα.(Κριτική μου στο Myfilm)
INFO
Είδος: Δράμα, Κοινωνική (125΄)
Παραγωγή: Ινδία, ΗΠΑ (2021)
Σκηνοθεσία: Ramin Bahrani
Παίζουν: Adarsh Gourav, Rajkummar Rao, Priyanka Chopra
Σύνοψη: Ο Μπαλράμ Χαλβάι (Adarsh Gourav) αφηγείται την επική και σκοτεινά χιουμοριστική άνοδο του από φτωχός χωρικός σε επιτυχημένο επιχειρηματία στη σύγχρονη Ινδία. Πονηρός και φιλόδοξος, ο νεαρός μας ήρωας ξεκινά να γίνει οδηγός των Ασόκ (Rajkumar Rao) και Πίνκι (Priyanka Chopra), που μόλις επέστρεψαν από την Αμερική. Η κοινωνία έχει εκπαιδεύσει τον Μπαλράμ να είναι ένα πράγμα -υπηρέτης- οπότε καθίσταται απαραίτητος στους πλούσιους δασκάλους του. Αλλά μετά από μια νύχτα προδοσίας, αντιλαμβάνεται ότι τα διεφθαρμένα παιδιά πάνε να τον παγιδεύσουν και να σώσουν τον εαυτό τους. Στα πρόθυρα να χάσει τα πάντα, ο Μπαλράμ επαναστατεί εναντίον ενός ανθεκτικού και άνισου συστήματος, για να ξεσηκωθεί και να γίνει ένα νέο είδος αφέντη. (Από το Netflix)