18/7/20

Ποιος χάθηκε στον υπόγειο;

Στο ιταλικό σήριαλ «Υπόγεια πόλη» (Suburra, 2017-2020), στο οποίο αντιμάχονται πολιτικοί, ιερείς, μαφιόζοι και τσιγγάνοι γύρω από το λιμάνι της Όστια και ποιος θα πάρει τα οικόπεδα-φιλέτα για την ανάπτυξη του λιμανιού σε Λας Βέγκας, υπάρχει ένας αρχηγός τσιγγάνων που πέφτει σε κώμα και μετά από 18 επεισόδια που «χαλάει ο κόσμος» για το ποιος θα αναλάβει την ηγεσία των τσιγγάνων, συνέρχεται στη ΜΕΘ που τον έχουν και με μάτι τσαχπίνικο ρωτάει τη μάνα του: «Τι έχασα;» και τελειώνει η Β’ σεζόν.

* * *
Το «υπόγεια» από τον τίτλο του σήριαλ και το «τι έχασα;», του ασθενούς σε κώμα που ήταν απών από όσα συνταρακτικά συνέβαιναν, μου ήρθαν στο μυαλό («μου το διέσχισαν» που είπε και η αγγλομαθής κ. Αχτσιόγλου του Σύριζα) όταν διάβασα κάπου ότι από το Δήμο Αμαρουσίου ή κάποιους δημοτικούς συμβούλους προτάθηκε στον υπουργό Μεταφορών η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ στο τμήμα Ηράκλειο – Μαρούσι.
* * *
Έμεινα κάγκελο, διότι ήμουν εκείνος που προ ετών εδώ στην Αμαρυσία είχα κάνει ένα εκτενές ρεπορτάζ με συνεντεύξεις μηχανικών των ΗΣΑΠ πάνω στο θέμα της στήριξης της σαθρής τσιμεντένιας γέφυρας του σταθμού Αμαρουσίου με αμορτισέρ πάνω σε άκομψα τσιμέντα δίπλα στα ήδη υπάρχοντα. Είχε πέσει και τότε η ιδέα της υπογειοποίησης των γραμμών και του σταθμού, αλλά από εκεί που ξεκινά η γέφυρα του σταθμού Αμαρουσίου μέχρι εκεί που τελειώνει, δηλαδή, από το ναό των Αγίων Αναργύρων μέχρι το Γυμναστήριο Σπύρος Λούης και είχε κριθεί από τους ΗΣΑΠ πολυέξοδη και χρονοβόρα (πλησίαζαν και οι Ολυμπιακοί) γι αυτό και τοποθέτησαν τα τσιμέντα με τα… αμορτισέρ.
* * *
Φανταστείτε τώρα, τι έχουμε να ακούσουμε και τι να δούμε, που προτάθηκε υπογειοποίηση στο τμήμα Ηράκλειο - Μαρούσι που τώρα ο σταθμός εκτός από τα πρόσθετα τσιμέντα διαθέτει και τεράστιους χάλυβες που στηρίζουν την –σε μήκος διπλάσια της μητρικής του- πλατφόρμα και μεσολαβούν: ο σταθμός Ειρήνης που στέκει πάνω από τις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις και ο σταθμός Νερατζιώτισσας που υπερίπταται του Προαστιακού και της Αττικής Οδού με τα μεταλλικά παρελκόμενά του που επιτρέπουν την πρόσβαση στα ένθεν και ένθεν πολυκαταστήματα.
* * *
Τουλάχιστον αυτή τη φορά γλιτώνουμε την υπογειοποίηση μέχρι το σταθμό του ΚΑΤ, όπως είχε προταθεί τότε, για να ωφεληθούν και άλλοι κάτοικοι του Αμαρουσίου.
* * *

Και όλα αυτά λέγονται και γράφονται, ενώ εκκρεμεί η υπόγεια επέκταση της γραμμής Μετρό από Πανόρμου μέχρι Μαρούσι δίπλα στο υπάρχον υπόγειο γκαράζ που, by the way, όποτε περνάω έχει 150 με 200 θέσεις κενές. Άλλο θέμα αυτό…
(Από τη μόνιμη στήλη μου στη σημερινή έντυπη Αμαρυσία)