Η σειρά περιστρέφεται γύρω από την ιστορία ενός 57χρονου, του Αλέν Ντελάμπρ, που τον υποδύεται ο Ερίκ Καντονά (πρώην ποδοσφαιριστής της Manchester United) και την οποία μας αφηγείται ο ίδιος, ευρισκόμενος σε άθλια κατάσταση, εμφανισιακά και ψυχολογικά.
Σε flashback ,βλέπουμε ότι αφού έχει απολυθεί από διαχειριστής ανθρώπινου δυναμικού σε μεγάλη εταιρία όπου εργαζόταν επί 20 χρόνια, εργάζεται πλέον σε δουλειές που δεν του επιτρέπουν να ανταποκριθεί στις οικονομικές του ανάγκες και μάλιστα σε ηλικία που θα μπορούσε να έχει συνταξιοδοτηθεί. Έχει τη γυναίκα του Νικόλ (Σουζάν Κλεμάν) και δύο κόρες, την έγκυο Ματίλντ (Λουίζ Κολντεφί )και τη μικρότερη Λουσί (Αλίς ντε Λενκεσένγκ ) που είναι δικηγόρος.
Εκνευρισμένος και πεσμένος ηθικά, ύστερα από μια διένεξη με τον προϊστάμενό του η οποία του κόστισε άλλη μια απόλυση, καταφέρνει να πλησιάσει μια πολυεθνική εταιρεία που ονομάζεται Exxya. Για να διοριστεί σ’ αυτήν, θα πρέπει να συμμετάσχει σε μια εικονική κατάσταση ομηρίας ως ανακριτής που παρασκηνιακά πρέπει να θέτει ερωτήσεις στους υποτιθέμενους ομήρους, ώστε ο διευθυντής της εταιρίας Αλεξάντερ Ντόρφμαν (Άλεξ Λουτζ) να επιλέξει τους πιο ανθεκτικούς σε πιέσεις ή τους πιο έμπιστους, για κάποιες διαπραγματεύσεις της Exxya, που σκοπεύει να απολύσει 1.220 υπαλλήλους.
Ο Αλέν αν και έχει ηθικούς ενδοιασμούς για τον τρόπο του δικού του διορισμού, αλλά και της επιλογής των δήθεν ομήρων, αποδέχεται να συμμετάσχει στην εικονική ομηρία και προετοιμάζεται κατάλληλα, ξεκινώντας την ενημέρωσή του από το ίντερνετ και από ένα πιστό του φίλο πρώην προγραμματιστή που ζει στη φτώχεια, απολυμένος κι αυτός, τον Σαρλ (Γκιστάβ Κερβέρν).
Εισδύοντας όλο και βαθύτερα στο ιστορικό της Exxya, των στελεχών και συνεργατών της και των υπό εξέταση υποτιθέμενων ομήρων, ο Αλέν θα καταλάβει ότι δεν πρόκειται να διοριστεί ποτέ, αλλά χρησιμοποιείται ως πιόνι για άλλο σκοπό. Αυτό θα τον κάνει να αλλάξει σχέδιο και τακτική με δραματικές επιπτώσεις στο χαρακτήρα του, τη συμπεριφορά του και τη στάση του απέναντι σε όλα. Ως εδώ όμως.
Η σειρά, με αφορμή το πρόβλημα της ανεργίας στη Γαλλία, την απανθρωπιά του μεγάλου κεφαλαίου και τον κυνισμό του απέναντι στους ανθρώπινους πόρους (εδώ θεωρώ εύστοχη την ελληνική απόδοση του γαλλικού τίτλου «Υποβαθμίσεις», που κι αυτός δεν είναι άστοχος, διότι στην εξέλιξη του σεναρίου μόνο υποβαθμίσεις χαρακτήρων βλέπουμε), στην κυριολεξία μαγνητίζει το θεατή και δεν τον αφήνει σε ησυχία από το πρώτο μέχρι το τελευταίο επεισόδιο. Είναι δύσκολο να την τοποθετήσεις σε «κουτάκι είδους» και αυτό το έχω ξαναγράψει μια φορά αναφερόμενος στην ταινία «Παράσιτα» (δείτε την, όσοι δεν την έχετε δει).
Η σειρά «Απάνθρωποι Πόροι» ξεκινάει ως «κοινωνική». Ένα σχόλιο πάνω στην οικογένεια και τη θέση της στη σύγχρονη οικονομία. Εξελίσσεται σε «θρίλερ ομηρείας» με όλες τις επακόλουθες συνέπειες, διότι ο απελπισμένος Αλέν προβαίνει σε κινήσεις που δεν είχε καν ονειρευτεί (πόσο μάλλον η γυναίκα του και οι κόρες του…). Περνάει από το είδος «ταινία φυλακής», όπου ο Αλέν βιώνει νέες καταστάσεις και δημιουργεί νέους εχθρούς, αλλά και απρόσμενες φιλίες. Κορυφώνεται με το είδος «δικαστικό δράμα» για να τελειώσει με ανατροπές, αφήνοντας άναυδο το θεατή που δεν τις θεωρεί υπερβολικές διότι από το πρώτο επεισόδιο έχει ενημερωθεί ότι το σενάριο στηρίζεται σε αληθινή ιστορία. Μια αληθινή ιστορία που βασίζεται στην άνιση κατανομή του πλούτου, την ανεργία, την εκμετάλλευση του ανθρώπου και της εργασίας του και τη διαφθορά του συστήματος. Στοιχεία που έχουν επιπτώσεις στη ψυχοσύνθεση των ανθρώπων.
Η σκηνοθεσία είναι νευρώδης, το σενάριο είναι απίστευτο και με αγωνία που κορυφώνεται σταδιακά, οι ερμηνείες με πρώτη αυτή του Καντονά είναι εξαιρετικές και το περιβάλλον στη γαλλική βιτρίνα και στις περιθωριακές συνοικίες είναι αυθεντικό. (Κριτική μου για το myfilm.gr)
INFO
Είδος σειράς: Θρίλερ, Κοινωνική, Δράμα (6 επεισόδια των 50΄)
Χώρα: Γαλλία (2020)
Σκηνοθεσία: Ζιάντ Ντουέιρι
Παίζουν: Ερίκ Καντονά, Σουζάν Κλεμάν, Αλίς ντε Λενκεσένγκ, Άλεξ Λουτζ, Γκιστάβ Κερβέρν, Λουίζ Κολντεφί, Νικολά Μαρτίνεζ , Ανταμά Νιάν
Σύνοψη: Ο Αλέν Ντελάμπρ, άνεργος στα 57 του, δελεάζεται από μια καλή θέση εργασίας. Τα βρίσκει όμως σκούρα, όταν συνειδητοποιεί ότι είναι πιόνι σε ένα σκληρό επιχειρηματικό παιχνίδι.
Προβάλλεται στο Netflix