Η ταινία του Ρόμπερτ Μπουντρό, εξιστορεί την τελείως παράτολμη και παράλογη, αλλά αληθινή ιστορία που έκανε όλους τους ψυχολόγους να αναρωτιούνται γιατί οι υπάλληλοι μιας τράπεζας επέμεναν να υπερασπίζονται τον άνθρωπο που τους κρατούσε ομήρους και δημιούργησαν τον επιστημονικό όρο «Το σύνδρομο της Στοκχόλμης», που επίσημα σημαίνει «την ψυχολογική τάση ενός ομήρου να δένεται συναισθηματικά με τον απαγωγέα του».
Στην ταινία τώρα, έχουμε τον Ίθαν Χοκ να ερμηνεύει τον βασικό ήρωα Λαρς, έναν γοητευτικό, «αμερικανίζοντα» και αφελή απατεώνα, που αγαπάει ιδιαίτερα τον Μπομπ Ντύλαν και με τις απαιτήσεις του δημιουργεί τρομερή σύγχυση τόσο στους ομήρους υπαλλήλους της τράπεζας, όσο και στην αστυνομία. Βασικά, δεν ζητά και πολλά πράγματα: πρώτον, να αποφυλακιστεί ένας κολλητός φίλος του και να του φέρουν μια Μάσταγκ «σαν κι αυτή που οδηγούσε ο Στιβ Μακ Κουίν στο Μπούλιτ» για να διαφύγουν παρέα από την τράπεζα.
Η αστυνομία χαμένη στο διάστημα, μιας και στη Σουηδία δεν είχαν αντιμετωπίσει παρόμοια κατάσταση μέχρι τότε (1973), αντιμετωπίζει «γραφειοκρατικά» το θέμα και με μεγάλη χαλαρότητα, εμπλέκοντας μάλιστα ακόμα και τον πρωθυπουργό της χώρας Όλαφ Πάλμε, που ήταν ηγέτης του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος (1969 – 1986) και πρωθυπουργός της Σουηδίας (1969 – 1976), αποφυλακίζει τον κολλητό του και τον πηγαίνει στην τράπεζα μαζί με το αυτοκίνητο που ζήτησε. Με μεγάλη δε καθυστέρηση ξεκινάει επιχείρηση εξουδετέρωσης των ληστών και απελευθέρωσης των ομήρων.
Εν τω μεταξύ, μέσα στην τράπεζα, οι όμηροι έχοντας συνειδητοποιήσει ότι ο Λαρς (ντυμένος μάλιστα καουμπόι) δεν έχει την τόλμη να πειράξει κανέναν και διαπιστώνοντας την επιπόλαιη αντιμετώπιση του θέματος από την αστυνομία και την έλλειψη πυγμής για την επίλυση του θέματος από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, εκνευρίζονται και αρχίζουν να μην έχουν εμπιστοσύνη στην κρατική μηχανή, στην αστυνομία και το διαπραγματευτή της. Έτσι αρχίζουν να συμπαθούν τους δύο ληστές, των οποίων η ευγενική συμπεριφορά συμβάλλει στο «να έρθουν πιο κοντά».
Δεν ξέρω αν συνέβησαν ακριβώς έτσι τα πράγματα, αλλά ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Ρόμπερτ Μπουντρό, έχει καταφέρει να ισορροπήσει το χιούμορ με τη σοβαρότητα και τη δραματικότητα της κατάστασης και να δημιουργήσει ένα heist movie με εξαιρετικό ενδιαφέρον και αρκετά καλές ερμηνείες, με πρώτη και καλύτερη τη Νούμι Ράπας, που υποδύεται την παντρεμένη και με δύο παιδιά υπάλληλο της τράπεζας, δεύτερο τον Μαρκ Στρονγκ, στο ρόλο του κολλητού του Λαρς και τελευταίο τον Ίθαν Χοκ, ως Λαρς που πείθει μόνον όσο φοράει την περούκα του καουμπόι. (Κριτική μου στο myFilm.gr)
INFO
Προβάλλεται από 18/7/2019
Είδος: Αστυνομική, Δράμα
Σκηνοθεσία: Ρόμπερτ Μπουντρό
Παίζουν: Ίθαν Χοκ, Νούπι Ράπας, Μαρκ Στρονγκ, Μαρκ Ρένταλ
Σύνοψη: Στοκχόλμη, 1973. O Λαρς, ένας Αμερικανός πρώην κατάδικος, εισβάλλει στη μεγαλύτερη τράπεζα της Σουηδικής πρωτεύουσας με σκοπό, όχι μόνο να αδειάσει το χρηματοκιβώτιο, αλλά και να απαιτήσει από τις αρχές να ελευθερώσουν τον φυλακισμένο φίλο του. Γοητεύοντας σταδιακά τους όμηρους υπαλλήλους της τράπεζας με την χαρισματική, ευαίσθητη, αλλά και λίγο ανισόρροπη προσωπικότητά του, θα τους κάνει, όχι μόνο να τον υπερασπιστούν, αλλά να θελήσουν να τον βοηθήσουν να ξεφύγει απ’ τον στενό κλοιό της αστυνομίας και να δραπετεύσει με εκατομμύρια. Μία από τις υπαλλήλους μάλιστα, θα αρχίσει να τρέφει αισθήματα απέναντί του.
Βασισμένη στη απίστευτη κι όμως αληθινή ιστορία που δημιούργησε τον ψυχολογικό όρο «Σύνδρομο της Στοκχόλμης» η ταινία του Ρόμπερτ Μπουντρό, είναι ένα αγωνιώδες αστυνομικό θρίλερ με ανατροπές και χιούμορ, που θα μας κάνει να ξεχάσουμε όλα τα heist movies που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. (Από τη Seven Films)