15/12/18

Η κατάκτηση

Ε, ναι. Πρέπει -επιτέλους- να αναγνωρίσουμε και κάτι θετικό σ’ αυτή την κυβέρνηση της Πρώτης Φοράς Αριστερά. Τη βδομάδα που πέρασε ψήφισαν να μη περικοπούν οι συντάξεις των παλαιών συνταξιούχων από 1-1-2019. Βέβαια, αυτό ήταν ένα μέτρο που η ίδια η κυβέρνηση είχε ψηφίσει το 2015 (μαζί με τη μείωση των συντάξεων των νέων συνταξιούχων), αλλά αυτό δεν το συζητάμε.

Άλλωστε οι νέοι συνταξιούχοι, σε λίγο χρόνο δεν θα έχουν με ποιους να συγκρίνουν τις συντάξεις τους, αφού οι παλαιοί θα εξαφανίζονται σιγά-σιγά «με φυσικό τρόπο» όπως είχε δηλώσει και ο υπουργός-θαυμαστής της Σκάρλετ Γιόχανσον.
Με την ευκαιρία, να αναφέρω και άλλο ένα θετικό στοιχείο της Πρώτης Φοράς Αριστερά που δεν παύει ποτέ να μας ψυχαγωγεί: Διάβασα στο Πρώτο Θέμα, ότι ο πρωθυπουργός είπε σε συνέντευξή του με Ρώσους δημοσιογράφους: «Έχω καταφέρει να είμαι ίσως ο μοναδικός Ευρωπαίος ηγέτης που έχω μπει στα πιο σημαντικά, αν θέλετε, φόρα και στις πιο σημαντικές έδρες κυβερνήσεων, από το Κρεμλίνο μέχρι τον Λευκό Οίκο, και από το Βατικανό έως τη Ντάουνινγκ Στριτ, και σε όλον τον κόσμο, και στο Πεκίνο και παντού, χωρίς γραβάτα. Συνεπώς, νομίζω ότι αυτή είναι μια κατάκτηση…».
Τεράστια κατάκτηση. Ενδυματολογική επανάσταση και κάτι συμβολικό να διηγείται στα εγγόνια του όταν γεράσει: «Ξέρετε τι είναι, όλοι εκείνοι του κατεστημένου να εμφανίζονται γύρω μου κουμπωμένοι, με τις σφιχτοδεμένες γραβάτες τους κι εγώ να είμαι χαλαρός και άνετος;» θα τους λέει. «Ξέρετε τι είναι, να τους φέρνω σε δύσκολη θέση με τις γνώσεις μου, τη ρητορική μου και τη γλωσσομάθειά μου και εκείνοι να ιδρώνουν, να θέλουν να ξεσφίξουν τη γραβάτα τους, αλλά να μη μπορούν γιατί τους εμπόδιζε το πρωτόκολλο;».
Θα γουρλώνουν τα μάτια τους τα εγγόνια, μπροστά σε τέτοια επαναστατικότητα και εκείνος θα συνεχίζει: «Μπορείτε να φανταστείτε το πλεονέκτημά μου -όχι το ηθικό, γι’ αυτό θα σας διηγηθώ άλλες ιστορίες αργότερα- όταν εκείνοι, από την άλλη μεριά, αγωνίζονταν να με στριμώξουν, να με δουν να πιέζομαι, αλλά εγώ με ανοιχτό το πουκάμισο να κάθομαι χαλαρός και να γυρίζω μάλιστα και το κεφάλι μου αδιάφορα δεξιά, αριστερά, πάνω και κάτω ελεύθερα;» «Πολύ κουλ, παππού», θα συμπληρώνουν τα πιτσιρίκια. Ύστερα, θα τους δείχνει και το Βιβλίο των Ρεκόρ Γκίνες, που θα τον αναφέρει, ως τον πρωθυπουργό με τις περισσότερες επίσημες εμφανίσεις στον κόσμο χωρίς γραβάτα και τα εγγόνια του θα μένουν άφωνα από θαυμασμό. Άλλη μια κατάκτηση…
(Από τη μόνιμη στήλη μου στην έντυπη Αμαρυσία 15/12/2018)