18/5/16

Μελβούρνη - Melbourne

Είδος: Δράμα 
Σκηνοθεσία: Νιμά Τζαβιντί
Παίζουν: Ροσάνακ Γκεραμί, Μάνι Χαγκίγκι, Νεγκάρ Τζαβαχεριάν, Βίντα Τζαβάν, Ελχάμ Κόρντα, Πεϊμάν Μοααντί, Αλιρέζα Οστάντι, Σιρίν Γιαζντανμπάκσι
TRAILER 
Προβάλλεται από 19/5/16
Υπόθεση: Η ταινία αφηγείται την ιστορία ενός νεαρού ζευγαριού, πριν αναχωρήσουν για τη Μελβούρνη όπου θα συνεχίσουν τις σπουδές τους. Ωστόσο, λίγες ώρες πριν από την αναχώρηση της πτήσης τους, ακούσια συμμετέχουν σε ένα τραγικό γεγονός (Διανομή: FEELGOOD)
Κριτική: Με ένα καταπληκτικό σενάριο, με μια σφιχτή σκηνοθεσία και ένα κοφτό μοντάζ, που σε καθηλώνουν και με δύο εκπληκτικές ερμηνείες που σε συγκλονίζουν, αυτή η ταινία από το Ιράν, κατατάσσεται στα αριστουργήματα.

Πατέρας και κόρη - Fathers and daughters

Είδος: Δράμα
Σκηνοθεσία: Γκαμπριέλε Μουτσίνο
Ηθοποιοί:  Ράσελ Κρόου, Αμάντα Σέιφριντ, Άαρον Πουλ, Νταιάν Κρούγκερ, Τζέιν Φόντα, Οκτάβια Σπένσερ, Τζάνετ Μακτίρ
Προβάλλεται από 19/5/16
Υπόθεση: Ο Τζέικ είναι ένας διάσημος και βραβευμένος συγγραφέας που χάνει ξαφνικά την σύζυγό του και προσπαθεί να μεγαλώσει μόνος την κόρη του. Πατέρας και κόρη έχουν αναπτύξει έναν πολύ ισχυρό δεσμό μέχρι τη στιγμή που ο Τζέικ θα καταρρεύσει ψυχολογικά και η κηδεμονία της μικρής Κέιτι θα περάσει σε συγγενείς. 27 χρόνια μετά, η Κέιτι προσπαθεί να φτιάξει τη ζωή της (Διανομή: SEVEV FILMS - SPENTZOS FILMS).
Κριτική: Όπως έχω ξαναγράψει (επειδή συμβαίνει συχνά) το θέμα των σχέσεων μεταξύ γονέων και παιδιών είναι προσφιλές στην κινηματογραφική βιομηχανία και αντιμετωπίζεται με πολλούς τρόπους, άλλοτε μα επιτυχία και άλλοτε όχι.
Εδώ τη διαφορά την κάνει το εξαιρετικό καστ, από τον (πατέρα) Ράσελ Κρόου και την (κόρη Κέιτ) Αμάντα Σέιφριντ, μέχρι τη Νταϊάν Κρούγκερ και τη Τζέιν Φόντα, αλλά

Όλοι οι καλοί χωράνε – Le grand partage

Είδος: Κομεντί
Σκηνοθεσία: Αλεξάντρα Λεκλέρ
Πρωταγωνιστούν: Καρίν Βιάρ, Ντιντιέ Μπουρντόν, Βαλερί Μπονετόν, Μισέλ Βιγιερμόζ, Ζοσιάν Μπαλασκό, Πατρίκ Τσεσν
Προβάλλεται από 19/5/16
Υπόθεση: Είναι ένας χειμώνας χειρότερος από ποτέ. Η κυβέρνηση, δημοσιεύει ένα νόμο, που υποχρεώνει τους γάλλους πολίτες να φιλοξενούν στα σπίτια τους - κατά τη διάρκεια του ψυχρού χειμώνα - τους συμπολίτες τους, που δεν έχουν στέγη.
Κατά τη διάρκεια της «Μεγάλης Συγκατοίκησης», ένας άνεμος πανικού πνέει σε κάθε διαμέρισμα μιας συνηθισμένης πολυκατοικίας του Παρισιού, που κατοικείται από ανθρώπους κάθε κοινωνικού στρώματος (Διανομή: TANWEER).
Κριτική: Με ένα σενάριο κωμικοτραγικό, που από μια άποψη μπορεί να θεωρηθεί και υπερβολικό και με τους ηθοποιούς να δείχνουν ότι απολαμβάνουν τους ρόλους τους, η ταινία θα μπορούσε να προσφέρει γέλιο (όπως η «Θεέ μου τι σου κάναμε;» με τους συντηρητικούς γονείς που έχουν γαμπρούς αντίθετους με τα δικά τους κοινωνικοπολιτικά πιστεύω), αλλά δεν το πετυχαίνει πάντα.

Ανυπόφοροι γείτονες 2 - Bad neighbors 2

Είδος: Κωμωδία
Σκηνοθεσία: Νίκολας Στόλερ
Παίζουν: Κλόε Γκρέις Μόρετζ, Ζακ Έφρον, Ρόουζ Μπερν, Σελένα Γκόμεζ, Ντέιβ Φράνκο, Σεθ Ρόγκεν, Λίζα Κουντρό
Η συνέχεια της κάφρικης νεανικής κωμωδίας με τον Σεθ Ρόγκεν σε ρόλο συντηρητικού οικογενειάρχη που, μαζί με τη γυναίκα του, Ρόουζ Μπερν ετοιμάζονται οικογενειακώς (με την κορούλα τους και το μωρό που πρόκειται να γεννηθεί) να μετακομίσουν σε νέα γειτονιά, στα προάστια. Για κακή τους τύχη, στο διπλανό σπίτι, μετακομίζει μια γυναικεία αδελφότητα, η οποία αποδεικνύεται ξέφρενη (Διανομή: UIP)
Κριτική:

12/5/16

Ο άνθρωπος που γνώριζε το άπειρο – The man who knew infinity

Είδος: Δράμα / Βιογραφική
Σκηνοθεσία: Ματ Μπράουν
Παίζουν: Τζέρεμι Άιρονς, Ντεβ Πάτελ, Τόμπι Τζόουνς, Στίβεν Φράι, Τζέρεμι Νόρθαμ, Ντέβικα Μπισέ
TRAILER
Προβάλλεται από 12/5/2016
Υπόθεση: Το 1913 στην Ινδία, ένας 25χρονος ιδιωτικός υπάλληλος με τρομακτική ευφυΐα, που όμως απέτυχε να ολοκληρώσει τις σπουδές του εξαιτίας της σχεδόν εμμονικής, μοναχικής μελέτης του πάνω στην επιστήμη των Μαθηματικών, αποφασίζει να εμπιστευτεί το πάθος του και να στείλει ένα γράμμα στον Τζι Έιτς Χάρντι, έναν επιφανή καθηγητή μαθηματικών του Trinity College του πανεπιστημίου Κέιμπριτζ. Το όνομά του ήταν Σρινιβάσα Ραμανουτζάν και έμελλε να γίνει ο αυτοδίδακτος «πρίγκιπας της μαθηματικής διαίσθησης». Ο άνθρωπος που θα αναστάτωνε την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα με τον πιο ρομαντικό τρόπο (Διανομή: Odeon)
Κριτική:

11/5/16

Free to run

Είδος: Ντοκιμαντέρ
Σκηνοθεσία: Πιέρ Μόρα
Προβάλλεται από 12/5/16
Υπόθεση: Το ντοκιμαντέρ αφηγείται την εκπληκτική, άγνωστη ιστορία του κινήματος του τρεξίματος, κατά τη διάρκεια των τελευταίων πέντε δεκαετιών. Εξετάζει τις ιδεαλιστικές απαρχές του τζόκινγκ στις αρχές της δεκαετίας του ’60, τον αγώνα για το δικαίωμα στο να τρέχουν οι άνθρωποι - ειδικά οι γυναίκες - ενάντια στον συντηρητισμό των επίσημων αθλητικών σωματείων, και την έκρηξη της επιθυμίας των ανθρώπων να συμμετάσχουν σε αγώνες δρόμου και μαραθώνιους.
Από τους δρόμους της Νέας Υόρκης μέχρι τα μονοπάτια ανάμεσα στα δέντρα των Ελβετικών Άλπεων, άνδρες και γυναίκες, πρωταθλητές ή οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας, γίνονται πρωταγωνιστές της ανείπωτης, μέχρι σήμερα, ιστορίας του τρεξίματος. Εμπνευστική, πολιτική, δυναμική, πανανθρώπινη… Δεν είναι μία ταινία για την άσκηση ή για τους ανθρώπους που γυμνάζονται. Είναι το μανιφέστο για το δικαίωμα του καθένα μας να τρέχει ελεύθερος (Διανομή: Danaos Films).
Κριτική:

5/5/16

Εγκλήματα θεών

Το «Εγκλήματα θεών» του Πολ Τζόνστον (εκδ. Ψυχογιός) δεν είναι απλά μια αστυνομική ιστορία, με κεντρικό ήρωα τον Ελληνοσκοτσέζο ντετέκτιβ Άλεξ Μαύρο που δέχεται ένα μυστηριώδες τηλεφώνημα και ξαφνικά βρίσκεται μπλεγμένος σε μια από τις πιο δύσκολες υποθέσεις της καριέρας του. Είναι ένα μυθιστόρημα γραμμένο από έναν συγγραφέα που σπούδασε αρχαία και νέα ελληνικά στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και έκανε μεταπτυχιακό στη συγκριτική λογοτεχνία, ο οποίος το 1987 ήρθε στην Ελλάδα και εργάστηκε ως δημοσιογράφος, ως υπάλληλος ναυτιλιακής εταιρείας και ως καθηγητής αγγλικών και σήμερα κατοικεί μόνιμα στο Ναύπλιο. Γιατί τα αναφέρω αυτά; Διότι ο άνθρωπος, γνωρίζει καλά την Ελλάδα και την ελληνική νοοτροπία και οι περιγραφές του καθηλώνουν τον αναγνώστη, που βλέπει μπροστά του να ξεδιπλώνεται η ιστορία μας, των πρώτων χρόνων της οικονομικής (και της κοινωνικής που επακολούθησε) κρίσης.

4/5/16

Βάλε ένα φύλακα

Το Δεκέμβριο του 2015 έπεσε στα χέρια μου το βιβλίο «Βάλε ένα φύλακα» της Harper Lee από τις εκδόσεις Bell. Ήταν ένας πειρασμός για μένα, που γύρω στο 1985 –πάλι σε Bell- είχα διαβάσει το προηγούμενό της «Όταν σκοτώνουν τα κοτσύφια», που τότε έφερε άλλο τίτλο (Ακάνθινο στεφάνι), αλλά το θυμόμουν, διότι το είχα δει στον κινηματογράφο με πρωταγωνιστή τον Γκρέγκορι Πεκ με άλλο τίτλο επίσης (Σκιές στη σιωπή) και μου είχε μείνει αξέχαστο.
Παρόλο που είχα διαβάσει το «Όταν σκοτώνουν τα κοτσύφια» και το είχα δει ταινία, αποφάσισα να το ξαναδιαβάσω πριν ξεκινήσω το καινούργιο της, του οποίου την επιτυχία δεν πρόλαβε να χαρεί η Harper Lee, αφού λίγες μέρες μετά την κυκλοφορία του πέθανε σχεδόν μαζί με τον Ουμπέρτο Έκο. Έτσι πριν λίγες μέρες τελείωσα και τα δυο βιβλία τα οποία είναι δυνατά, βαθιά συγκινητικά και απολύτως επίκαιρα για το ρατσισμό, τα ανθρώπινα δικαιώματα και την ευθύνη της προσωπικής επιλογής.

Λευκοί ιππότες - Les chevaliers blancs

Είδος: Κοινωνικό δράμα
Σκηνοθεσία: Γιοακίμ Λαφός
Παίζουν: Βενσάν Λιντόν, Βαλερί Ντονζελί, Ρεντά Κατέμπ
Προβάλλεται από 5/5/2016
Υπόθεση: Μία ευρωπαϊκή Μη Κυβερνητική Οργάνωση, δρα σε εμπόλεμη περιοχή της Αφρικής και προσπαθεί να βοηθήσει ανήλικα παιδιά (Διανομή: One from the heart)
Κριτική: Από τις πρώτες σκηνές της ταινίας, που τα μέλη μιας ΜΚΟ κάπου στην Αφρική, εκφράζουν την επιθυμία ότι τα παιδιά που θα περιθάλπουν πρέπει να είναι κάτω των 5 ετών και ορφανά, υποψιάζεσαι ότι κάτι δεν πάει καλά.

Friend request

Είδος: Θρίλερ τρόμου
Σκηνοθεσία: Σάιμον Βερχόφεν
Παίζουν: Αλίσια Ντέμπναμ Κερ, Μπριτ Μόργκαν, Κόνορ Πάολο, Γουίλιαμ Μόουζλι
TRAILER
Προβάλλεται από 5/5/16
Υπόθεση: Η Λόρα είναι μια δημοφιλής φοιτήτρια που ζει μια συνηθισμένη φοιτητική ζωή, μοιράζοντάς την με τους φίλους της στο Facebook. Όταν θα αποδεχθεί ένα αίτημα φιλίας από μια μοναχική κοπέλα στην τάξη της, την Μαρίνα, χωρίς να το θέλει, θα θέσει σε κίνηση μια τρομακτική κατάρα. Η Μαρίνα πεθαίνει ξαφνικά, αλλά η σελίδα της στο Facebook συνεχίζει να παρενοχλεί την Λόρα και τους φίλους της. Πολύ σύντομα, η online παρενόχληση τους γίνεται πραγματικός κίνδυνος για τις ζωές τους. Όταν ένας μετά τον άλλο, οι φίλοι της αρχίζουν να παθαίνουν φρικιαστικά ατυχήματα, η Λόρα αποφασίζει