Ένα υπαρξιακό δράμα που ισορροπεί ανάμεσα στο σπορ και στην αλληγορία, με φόντο τον ιππόδρομο του Μπουένος Άιρες, εκεί όπου το άθλημα, η εξουσία, η παρανομία και ο ψυχισμός του αναβάτη συναντιούνται και δοκιμάζονται.
Η ταινία του Ορτένγκα αφηγείται την ιστορία του Ρέμο Μανφρεντίνι κάποτε επιτυχημένου αναβάτη ιπποδρόμου στο Μπουένος Άιρες, ο οποίος περνάει μια βαθιά αυτοκαταστροφική φάση: εξαρτήσεις, χρέη, αποτυχίες. Εργάζεται για έναν ισχυρό επιχειρηματία–μαφιόζο, τον Σιρένα, ο οποίος του δίνει μια τελευταία ευκαιρία: να κερδίσει έναν μεγάλο αγώνα με ένα καθαρόαιμο άλογο από την Ιαπωνία. Κατά τη διάρκεια του αγώνα, συμβαίνει ένα σοβαρό ατύχημα: το άλογο καταρρέει, τραυματίζεται και ο Ρέμο καταλήγει στο νοσοκομείο. Από εκεί και πέρα η ταινία μετατοπίζεται και το σουρεαλιστικό στυλ που επικρατεί από το πρώτο μέρος, μαζί με την ασφυκτική πίεση που δέχεται ο Ρέμο από τους μαφιόζους που θέλουν να ελέγχουν τα πάντα, αρχίζει να λειτουργεί αλληγορικά, διότι έχοντας χτυπήσει στο κεφάλι ο Ρέμο, εμφανίζεται να φορά γυναικεία γούνα, αυτοαναφέρεται ως Ντολόρες περιπλανιέται στους δρόμους της πόλης, αμφισβητώντας την ταυτότητά του, το φύλο του και την εικόνα του. Όλα αυτά δε, ενώ ο μαφιόζος Σιένα τον κυνηγάει.
Η άλλοτε νορμάλ και άλλοτε σουρεάλ αφήγηση του Ορτέγκα, μαζί με τη φωτογραφία του Φινλανδού Τίμο Σαλμίνεν (έντονη χρήση χρωμάτων, φωτισμού με έντονα κοντράστ και συμβολικών εικόνων) φέρνουν στο νου Ρόι Άντερσον και Ντέιβιντ Λιντς ταυτόχρονα, ενώ η αδρή και εύθραυστη ταυτόχρονα ερμηνεία του Ναουέλ Πέρεζ Μπισκαγιάρ (τον θυμάμαι από τα «Μαθήματα Περσικών») ως Ρέμο είναι πραγματική αποκάλυψη.
Συνολικά, η ταινία μας καλεί σκεφτούμε πώς ορίζουμε τον εαυτό μας και τι συμβαίνει όταν ο κόσμος μας -όπως τον έχουμε συνηθίσει- καταρρέει. Δεν δίνει απαντήσεις με το ζόρι, αλλά ανοίγει θέματα για συζήτηση. Μπορεί να υπάρξουμε πέρα από τον ρόλο που μας έμαθαν; Τι σημαίνει να ξεφεύγουμε από την εικόνα που ο κόσμος έχει για εμάς; Το δε άλογο (άσχετο: εδώ θυμήθηκα το ψυχολογικό δράμα «Equus» του Σίντνεϊ Λιούμετ), το ντύσιμο της Ντολόρες, η πόλη, όλα γίνονται σύμβολα ηρεμίας, ταχύτητας, σύγκρουσης, αλλοτρίωσης και κατάρρευσης.
INFO
Προβάλλεται από 30/10/2025
Είδος: Δράμα, 96΄
Χώρες:Αργεντινή, Μεξικό, Ισπανία, Δανία, ΗΠΑ, 2024
Σκηνοθεσία: Λουίς Ορτέγκα
Παίζουν: Ναουέλ Πέρεζ Μπισκαγιάρ, Ούρσουλα Κορμπέρο, Ντανιέλ Χιμένεζ Κάτσο, Μαριάνα ντι Τζιρόλαμο
Διανομή: Weirdwave
Η ταινία του Ορτένγκα αφηγείται την ιστορία του Ρέμο Μανφρεντίνι κάποτε επιτυχημένου αναβάτη ιπποδρόμου στο Μπουένος Άιρες, ο οποίος περνάει μια βαθιά αυτοκαταστροφική φάση: εξαρτήσεις, χρέη, αποτυχίες. Εργάζεται για έναν ισχυρό επιχειρηματία–μαφιόζο, τον Σιρένα, ο οποίος του δίνει μια τελευταία ευκαιρία: να κερδίσει έναν μεγάλο αγώνα με ένα καθαρόαιμο άλογο από την Ιαπωνία. Κατά τη διάρκεια του αγώνα, συμβαίνει ένα σοβαρό ατύχημα: το άλογο καταρρέει, τραυματίζεται και ο Ρέμο καταλήγει στο νοσοκομείο. Από εκεί και πέρα η ταινία μετατοπίζεται και το σουρεαλιστικό στυλ που επικρατεί από το πρώτο μέρος, μαζί με την ασφυκτική πίεση που δέχεται ο Ρέμο από τους μαφιόζους που θέλουν να ελέγχουν τα πάντα, αρχίζει να λειτουργεί αλληγορικά, διότι έχοντας χτυπήσει στο κεφάλι ο Ρέμο, εμφανίζεται να φορά γυναικεία γούνα, αυτοαναφέρεται ως Ντολόρες περιπλανιέται στους δρόμους της πόλης, αμφισβητώντας την ταυτότητά του, το φύλο του και την εικόνα του. Όλα αυτά δε, ενώ ο μαφιόζος Σιένα τον κυνηγάει.
Η άλλοτε νορμάλ και άλλοτε σουρεάλ αφήγηση του Ορτέγκα, μαζί με τη φωτογραφία του Φινλανδού Τίμο Σαλμίνεν (έντονη χρήση χρωμάτων, φωτισμού με έντονα κοντράστ και συμβολικών εικόνων) φέρνουν στο νου Ρόι Άντερσον και Ντέιβιντ Λιντς ταυτόχρονα, ενώ η αδρή και εύθραυστη ταυτόχρονα ερμηνεία του Ναουέλ Πέρεζ Μπισκαγιάρ (τον θυμάμαι από τα «Μαθήματα Περσικών») ως Ρέμο είναι πραγματική αποκάλυψη.
Συνολικά, η ταινία μας καλεί σκεφτούμε πώς ορίζουμε τον εαυτό μας και τι συμβαίνει όταν ο κόσμος μας -όπως τον έχουμε συνηθίσει- καταρρέει. Δεν δίνει απαντήσεις με το ζόρι, αλλά ανοίγει θέματα για συζήτηση. Μπορεί να υπάρξουμε πέρα από τον ρόλο που μας έμαθαν; Τι σημαίνει να ξεφεύγουμε από την εικόνα που ο κόσμος έχει για εμάς; Το δε άλογο (άσχετο: εδώ θυμήθηκα το ψυχολογικό δράμα «Equus» του Σίντνεϊ Λιούμετ), το ντύσιμο της Ντολόρες, η πόλη, όλα γίνονται σύμβολα ηρεμίας, ταχύτητας, σύγκρουσης, αλλοτρίωσης και κατάρρευσης.
INFO
Προβάλλεται από 30/10/2025
Είδος: Δράμα, 96΄
Χώρες:Αργεντινή, Μεξικό, Ισπανία, Δανία, ΗΠΑ, 2024
Σκηνοθεσία: Λουίς Ορτέγκα
Παίζουν: Ναουέλ Πέρεζ Μπισκαγιάρ, Ούρσουλα Κορμπέρο, Ντανιέλ Χιμένεζ Κάτσο, Μαριάνα ντι Τζιρόλαμο
Διανομή: Weirdwave