16/6/24

Eric (σειρά)

Μια μίνι αστυνομική σειρά, στην οποία η εξαφάνιση ενός 9χρονου παιδιού, είναι η αφορμή για να ξεδιπλωθούν όλα τα σύγχρονα προβλήματα που υπάρχουν σε μια σύγχρονη μεγαλούπολη (εδώ, η Νέα Υόρκη). Η εγκληματικότητα, η διαπλοκή και η διαφθορά σε όλα τα είδη εξουσίας, ο ρατσισμός, η ομοφοβία, η εκμετάλλευση του αδύναμου, η ενδοοικογενειακή βία. Όλα. Η Νέα Υόρκη στη σειρά ERIC είναι μια πόλη που καταρρέει κάτω από το βάρος των ανθρώπων που υποτίθεται ότι την προστατεύουν.  
Ο Βίνσεντ Άντερσον (Μπένεντικτ Κάμπερμπατς) ένας κουκλοπαίκτης σε παιδικό σόου (κάτι σαν το Sesame Street) φαίνεται να είναι ο εμπνευστής μιας εκπομπής με αισιόδοξα μηνύματα, της οποίας η τηλεθέαση πέφτει όσο γίνεται «ξενέρωτη», κατά τη γνώμη του.  Ο γιος του Έντγκαρ (Άιβαν Μόρις Χάου), τον επισκέπτεται στο στούντιο όποτε μπορεί, και έχει εμπνεύσεις. Σχεδιάζει ο ίδιος, πιστεύει στο «τέρας κάτω από το κρεβάτι» όπως όλα τα παιδιά, αλλά το έχει ξορκίσει. Το ονομάζει Έρικ και το σχεδιάζει στον πατέρα του, ο οποίος θέλει να το επιβάλλει στην παραγωγή ως τέρας, αθυρόστομο, αλλά καλοσυνάτο και φιλικό στα παιδιά. Νομίζεις ότι πατέρας και γιός τα πάνε καλά. Λάθος. Ο μικρός τον φοβάται, διότι πίνει, φωνάζει ανεξέλεγκτα και θυμώνει με τη μητέρα του Κάσι (Γκάμπι Χόφμαν), για την οποία ο μικρός έχει αδυναμία. Το ζευγάρι ζει σε ένα πληκτικό διαμέρισμα, παρόλο που ο πατέρας του Βίνσεντ είναι ο πάμπλουτος Ρόμπερτ Άντερσον (Τζον Ντόουμαν), ένας μεγαλομεσίτης με διασυνδέσεις στο Δήμο Νέας Υόρκης και την Αστυνομία. 
Η ζωή κυλά με τις εξάρσεις του Βίνσεντ, τον κρυφό πόνο του 9χρονου Έντγκαρ και την εσωτερική τραγωδία της Κάσι. Μέχρι την ημέρα που ο μικρός Έντγκαρ εξαφανίζεται. Κλισέ θα μου πείτε. Κάτω από τέτοιες συνθήκες ενδιοικογενειακής βίας, επόμενο είναι. Όχι, θα σας απαντήσω. Η εξαφάνιση του μικρού μπορεί κινηματογραφικά να είναι προβλέψιμη, αλλά οι συνθήκες που επικρατούν είναι τέτοιες και τόσες, που δεν αφήνουν το θεατή να ησυχάσει και στα έξι επεισόδια.
Την υπόθεση της εξαφάνισης, στο Τμήμα Εξαφανίσεων αναλαμβάνει ο μαύρος αστυνόμος Μάικλ Λιντρόιντ (Μακίνλεϊ Μπέλτσερ ΙΙΙ), ο οποίος έχει εμμονή με μια άλυτη υπόθεση εξαφάνισης ενός 10χρονου αγοριού πριν ένα χρόνο, για την οποία -κρυφά- συγκεντρώνει στοιχεία ενώ ο αρχηγός του τμήματος επιμένει να παραμείνει στο αρχείο. Κρυφό επίσης, κρατάει και τον δεσμό του, με έναν άντρα που τον περιποιείται κατάκοιτο στο σπίτι. 
Ο Λιντρόιντ, συνδέει τις δυο εξαφανίσεις, αλλά αντιμετωπίζει δυσκολίες από τον αλκοολικό πατέρα του Έντγκαρ, ο οποίος θεωρεί ότι εάν χρησιμοποιήσει την καινούργια κούκλα που έχει σχεδιάσει ο γιος του, θα μπορέσει να τον βρει μόνος του. Όλοι αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα με τους εαυτούς τους, ενώ στο δήμο Νέας Υόρκης και στην αστυνομία η διαφθορά καλά κρατεί και όλοι συνυπάρχουν σε αγαστή σύμπνοια «για το καλό των πολιτών». 
Ο Κάμπερμπατς σε έναν από τους καλύτερους ρόλους του, κινείται έχοντας πίσω του -στο μεγαλύτερο μέρος της σειράς- τον Έρικ, το πανύψηλο τέρας που έχει σχεδιάσει ο γιός του. Είναι ο γιος του και η συνείδησή του, ταυτόχρονα. Μόνον εμείς τον βλέπουμε. Όλοι οι άλλοι που τον βλέπουν να μιλάει μόνος του, τον θεωρούν τρελό και ξοφλημένο. Ο Μακίνλεϊ Μπέλτσερ ΙΙΙ στο ρόλο του ομοφυλόφιλου ντετέκτιβ είναι έξοχος και δωρικά λιτός. Τα μάτια του μιλάνε περισσότερο. Η Γκάμπι Χόφμαν ως τραγική μάνα είναι συγκλονιστική. Όλοι οι δευτερεύοντες ρόλοι που εμφανίζονται και χάνονται, ή επανεμφανίζονται είναι εξίσου πειστικοί. Δεν υπάρχει ένας χαρακτήρας χωρίς ενδιαφέρον.
Η σκηνοθεσία της Λούσι Φορμπς δεν έχει κενά και η φωτογραφία του Μπένεντικτ Σπενς, ειδικά η νυκτερινή στις στοές του μετρό, μου θύμισε την «Απόδραση από τη Νέα Υόρκη» (1981) του Τζον Κάρπεντερ. 
Η σειρά αυτή δεν χάνεται. (Κριτική μου για το myFilm)
INFO
Είδος: Μίνι Σειρά, Θρίλερ, Αστυνομική, Δραματική (6 ωραία επεισόδια)
Χώρες: ΗΠΑ, ΗΒ, 2024
Σκηνοθεσία: Λούσι Φορμπς
Παίζουν: Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Γκάμπι Χόφμαν, Μακίνλεϊ Μπέλτσερ ΙΙΙ, Νταν Φόγκλερ, Άιβαν Μόρις Χάου 
Προβάλλεται στο Netflix