23/2/23

Missing

Ένα sequel του Searching (2018) αλλά με αυτόνομη υπόθεση. Σε εκείνο είχαμε έναν πατέρα που έψαχνε την κόρη του, ενώ στο Missing έχουμε την κόρη που ψάχνει τη μητέρα της. Η διαφορά στην αγωνία που δημιουργούν τα δυο φιλμ; Το γεγονός ότι η 18χρονη Τζουν, που έχασε τη μητέρα της κάπου μεταξύ αεροδρομίου και ταξιδιού, γνωρίζει καλύτερα την τεχνολογία του ηλεκτρονικού ψαξίματος μέσω των εφαρμογών που της παρέχονται από τον υπολογιστή και το έξυπνο τηλέφωνο. Έτσι κινείται πιο γρήγορα και φυσικά, πιο κουραστικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τη νέα τεχνολογία και τις γρήγορες εναλλαγές φωτεινότητας.
H Τζουν (η Στορμ Ριντ με ένα γλυκό και πληθωρικό ερμηνευτικά πρόσωπο) χάνει τη μητέρα της (Νια Λονγκ) που έχει φύγει διακοπές με τον σύντροφό της και προσπαθεί μέσα από apps εντοπισμού, αλλά και διάφορων υπηρεσιών του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που παρέχουν πληροφορίες, προσπαθεί να προσδιορίσει πού ακριβώς βρίσκεται. Φυσικά, το multitasking μπορεί να αποβεί χαώδες, εκνευριστικό και στην προκειμένη περίπτωση δημιουργεί ακόμη περισσότερες ερωτήσεις παρά απαντήσεις στην Τζουν, η οποία όμως δεν το βάζει κάτω. 
Αμφιβολίες αρχίζουν να γεννιούνται και η αγωνία για το θεατή διαρκώς κορυφώνεται διαπιστώνοντας ότι οι ευκολίες του World Wide Web μπορεί να καταλήξουν σε δυσκολίες, ενώ (ηθικό δίδαγμα) οι κωδικοί σπάζουν εύκολα όταν αποτελούνται από οικεία ονόματα, ημερομηνίες γεννήσεων, επετείων και άλλων στοιχείων που βοηθούν τη μνήμη του χρήστη.
Το ανατρεπτικό σενάριο, η κοφτή σκηνοθεσία και το εξαιρετικό μοντάζ, είναι καθηλωτικά μέχρι το απρόσμενο φινάλε. Η ταινία όμως δεν παύει να είναι ουσιαστικά ένα sequel με το ίδιο concept της παλιότερης Searching (2018) με τοn Τζον Xo και την Ντέμπρα Μέσινγκ. (Κριτική μου στο myfilm)
INFO
Είδος: Θρίλερ, Δράμα (111΄)
Χώρα: ΗΠΑ (2022)
Σκηνοθεσία: Γουίλ Μέρικ, Νίκολας Τζόνσον 
Παίζουν: Στορμ Ριντ, Νία Λονγκ, Γιόακιμ Ντε Αλμέιντα, Κεν Λιουνγκ, Έιμι Λάντντεκερ 
Διανομή: Feelgood