20/5/21

Η γυναίκα στο παράθυρο - The woman in the window

Η ταινία αυτή του Netflix (γυρισμένη «για επιλεγμένες αίθουσες», όπως αναφέρεται στα credits του φινάλε μαζί με την επισήμανση ότι «για τη δημιουργία της καλύφθηκαν 15.000 θέσεις εργασίας και ξοδεύτηκαν εκατοντάδες χιλιάδες εργατοώρες»), πραγματικά αδικείται στη μικρή οθόνη ακόμα κι αν αυτή φτάνει τις 55 ίντσες.
Πρόκειται για ένα θρίλερ τύπου Χίτσκοκ, ο οποίος υπήρξε δάσκαλος για πολλούς. Στη συγκεκριμένη ταινία υπάρχουν εμφανείς αναφορές στη «Νύχτα Αγωνίας» (Spellbound, 1945) και στη «Σιωπηλός Μάρτυς» (Rear Window, 1954), με την Amy Adams να φέρνει προς τον ψυχολογικά ταραγμένο Gregory Peck και τον καθηλωμένο στην πολυθρόνα του James Stewart, αντίστοιχα.
Εδώ υποδύεται την Άννα Φοξ, που είναι αγοραφοβική και μένει μόνη της για κάποιο λόγο στο μισοσκότεινο σπίτι της, έχοντας μοναδική επαφή με τον έξω κόσμο τον νοικάρη της στο υπόγειο, τον ψυχαναλυτή της που την επισκέπτεται και τα τηλεφωνήματα με τον άντρα της.
Μια μέρα βλέπει από το παράθυρό της την άφιξη νέων γειτόνων στο απέναντι κτήριο. Την επόμενη μέρα δέχεται επίσκεψη του γιού τους Ίθαν Ράσελ, καταπιεσμένου και ανυπεράσπιστου (ταλεντάκι ο Fred Hechinger) και την μεθεπόμενη της μητέρας του Τζέιν Ράσελ, που κάτι κρύβει (υπέροχη όπως πάντα η Julianne Moore), αλλά και του πατριάρχη της οικογένειας Άλιστερ Ράσελ (εκπληκτικός ο Gary Oldman), ο οποίος μάλιστα φαίνεται μυστηριώδης και απειλητικός.
Μια μέρα αργότερα, θα δει από το παράθυρό της και με τον τηλεφακό της φωτογραφικής μηχανής της, να δολοφονείται η κυρία Τζέιν Ράσελ. Ειδοποιεί την αστυνομία, αλλά ποιος να την πιστέψει με τόσα χάπια που παίρνει για την κατάθλιψη και την αγοραφοβία της… Άσε που καταφθάνει έξαλλος ο κύριος Ράσελ, με τη γυναίκα του ολοζώντανη και το γιό τους, που δεν καταλαβαίνουν την ακραία και ενοχλητική γι’ αυτούς συμπεριφορά της… Αλλά μια στιγμή, η κυρία Ράσελ δεν είναι πια η Julianne Moore που την είχε επισκεφτεί και τα έλεγαν, αλλά η Jennifer Jason Leigh, που τη διαψεύδει ότι έχει έρθει ποτέ σπίτι της. Τι γίνεται; Είναι τρελή η Άννα Φοξ, είναι φαντασιόπληκτη, ή συμβαίνει κάτι άλλο; Τι απέγινε η πρώτη κυρία Ράσελ;
Η Amy Adams είναι υπέροχη στο ρόλο της Άννας που έχει αρχίσει να ζει πλέον μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας. Της γυναίκας που δεν ξέρει πλέον σε ποιον να στηριχθεί. Ακόμα και ο ντετέκτιβ Λιτλ (Brian Tyree Henry) δεν μοιάζει να την πιστεύει.
Το σενάριο του Tracy Letts κρύβει πολλές ανατροπές, η σκηνοθεσία του Joe Wright δεν αφήνει περιθώρια να ανασάνεις, μαζί με τη φωτογραφία του Bruno Delbonnel που σε υποβάλλει και τη μουσική του Danny Elfman, που σε αναστατώνει. Όσο για τις ερμηνείες τα είπαμε πιο πάνω. (Κριτική μου στο MyFilm)
INFO
Προβάλλεται: στο Netflix
Είδος: Θρίλερ, Μυστηρίου, Δράμα (100΄)
Χώρα: ΗΠΑ (2021)
Σκηνοθεσία: Joe Wright
Παίζουν: Amy Adams, Gary Oldman, Julianne Moore, Jennifer Jason Leigh, Fred Hechinger, Wyatt Russell, Brian Tyree Henry
Σύνοψη: Μια αγοραφοβική γυναίκα που μένει μόνη σε ένα διαμέρισμα στη Νέα Υόρκη αρχίζει να κατασκοπεύει τους νεοαφιχθέντες γείτονες και θα γίνει μάρτυρας μιας εγκληματικής πράξης.