18/1/20

«Μεγάλωσα κανονικά»

Είδα το διαφημιστικό σποτ ενός τηλεοπτικού διαγωνισμού μόδας. Μη με ρωτάτε για τον τίτλο του. Θα σας γελάσω. Άλλωστε το θέμα μου δεν είναι ο διαγωνισμός, αλλά η κουβέντα που άκουσα από μια κοπέλα από τις διαγωνιζόμενες. Πρέπει να εξηγήσω ότι στο κανάλι του διαγωνισμού προβάλλονται κατά τακτικά διαστήματα διαφημιστικά σποτάκια, με τα υποψήφια κορίτσια να περπατούν και να αυτοσυστήνονται περιγράφοντας τα προσόντα τους. 

* * *
Μια από αυτές π.χ., περπατούσε και έλεγε «Είμαι η Τάδε και είμαι συνεταίρος της Δείνα». «Ποια είναι η Δείνα;» ρωτάω την Αθηνά που γκούγκλαρε εκείνη την ώρα στο τάμπλετ. «Απ’ ό,τι βλέπω, πρέπει να είναι η περυσινή νικήτρια του ίδιου διαγωνισμού», με ενημερώνει ύστερα από ένα σύντομο γκουγκλάρισμα και σκέφτομαι πώς μπορεί να είναι προσόν η φετινή διαγωνιζόμενη να είναι συνεταίρος της περσινής νικήτριας. Αλλά το θέμα μου συνεχίζει να μην είναι αυτό. 
* * * 
Σε άλλο σποτάκι του διαγωνισμού που είδα αργότερα, διαπίστωσα ότι μεταξύ των διαγωνιζομένων είναι δυνατόν να υπάρχουν και σοφότερα κορίτσια. Λικνιζόμενη λοιπόν όπως και η προηγούμενη, μια άλλη όμορφη κοπέλα αυτοσυστήνεται και περιγράφει τα προσόντα της: «Με λένε (…) και ανήκω σε πολιτική οικογένεια», μας λέει. «Μπράβο κορίτσι μου, χαρά στο κουράγιο σου», σκέφτομαι σε κλάσμα δευτερολέπτου, στο οποίο ακολουθεί και η συνέχεια «Ο παππούς μου ήταν ο Άκης Τσοχατζόπουλος, αλλά εγώ μεγάλωσα κανονικά». Και μένω κάγκελο. Όχι βέβαια από την αναφορά της στον Άκη. Αφού θέλει να το αναφέρει, δεν έχω θέμα. Για μένα μάλιστα, δεν έχει καμία σημασία ούτε το ποιανού εγγονή θα μπορούσε να είναι. Θα μπορούσε να μην έχει αναφέρει το όνομά του και να αρκεστεί στη φράση: «Ανήκω σε πολιτική οικογένεια».
* * *
Μου άρεσε, που η κοπέλα φαίνεται να δηλώνει αυθόρμητα, ότι ανήκει σε πολιτική οικογένεια, ότι ανήκει στην οικογένεια του συγκεκριμένου παππού και ότι αυτό το θεωρεί προσόν για το διαγωνισμό. Ντόρος να γίνεται, δηλαδή. Διότι αν δήλωνε ότι είναι εγγονή του Γκόρτσου από την Κάτω Παναγιά (α, ρε Διονύση Παπαγιαννόπουλε), τι θα γινόταν; Τίποτα.
* * *
Από όλο αυτό όμως, εγώ κράτησα το «αλλά». Δηλώνει: «Ανήκω σε πολιτική οικογένεια» και διαχωρίζοντας τη θέση της (όχι από τον συγκεκριμένο πολιτικό που μπορεί να είναι ένας υπέροχος παππούς, αφού δεν το κρύβει ότι είναι εγγονή του) αποστασιοποιείται. Μην ανησυχείτε, μας προειδοποιεί διακριτικά. «Μεγάλωσα κανονικά». Και τώρα που το ξανασκέφτομαι, αποστασιοποιήθηκε; ή ανήκει σε κάποιο άλλο, νέο ρεύμα απολιτικής νεολαίας;
(Από τη σημερινή έντυπη Αμαρυσία)