24/11/18

Μπεν Χουρ και Θου Βου

Επειδή με έχεις ρωτήσεις αρκετές φορές καλή μου Δήμητρα, πώς ξεκινάω να γράφω για τη στήλη αυτή, κοίτα τι γίνεται: Κάθε Τρίτη πρωί κάθομαι μπροστά στη λευκή οθόνη του υπολογιστή μου με τις σημειώσεις μου από τη βδομάδα που πέρασε και ακούγοντας στο Kosmos Radio την ήρεμη φωνή του Προκόπη Δούκα και τις μουσικές επιλογές του, προσπαθώ να σου μεταφέρω τις σημειώσεις μου όσο πιο γλαφυρά μπορώ.
Προηγουμένως, έχω ακούσει τις ειδήσεις στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, όχι για κανέναν άλλο λόγο, αλλά επειδή η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ του έχει κάνει εμπάργκο. Για να κάνει μια κυβέρνηση εμπάργκο σε ένα μέσο ενημέρωσης, σημαίνει ότι αυτό λέει κάποιες αλήθειες που ΔΕΝ τη συμφέρουν.
Ενώ λοιπόν, έχω κρατήσει σημειώσεις, ακούω πράγματα που ξεπερνούν τη φαντασία μου. Να τι άκουσα σήμερα: «Δεν αρνούμαι ότι υπάρχουν πραγματικά προβλήματα και περιστατικά, αλλά αρνούμαι να δεχτώ αυτό που παρουσιάζεται και στη δημόσια συζήτηση ως μία πόλη που όπου να ναι καταστρέφεται, ή τα Πανεπιστήμια καταστρέφονται. Αρνούμαι να δεχτώ ότι είναι μια πραγματικότητα σαν να σκηνοθετούμε Μπεν Χουρ και δραματοποιούμε τα γεγονότα, για να βγει σκηνοθετημένο αποτέλεσμα», είπε η υπουργός Προστασίας του Πολίτη, απαντώντας στην Όλγα Κεφαλογιάννη που την κατηγόρησε για συστηματική άρνηση παραδοχής της πραγματικότητας.
Δεν βλέπει η κ. Γεροβασίλη, ούτε γκράφιτι, ούτε καταστροφές, ούτε διακίνηση, ούτε την ουσιαστική εγκατάλειψη κτηρίων και πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και θεωρεί όλα τα πιο πάνω υπερπαραγωγή τύπου «Μπεν Χουρ». Η υπουργός μάλλον δεν ζει στην Αθήνα. Βρίσκεται αλλού. Στο διαστημόπλοιο Enterprise του Star Trek, για να μιλήσω κι εγώ με κινηματογραφικό παράδειγμα. Κατάλαβες καλή μου φίλη, πώς γράφω αυτή τη στήλη; Ενώ κρατάω σημειώσεις, έρχεται μια (ή ένας) υπουργός από τη στρατόσφαιρα (ή το εξώτερο διάστημα) και μου λύνει τα χέρια.
Και μια που μιλάμε κινηματογραφικά πλέον, θυμήθηκα και το Θανάση Βέγγο, ο οποίος στη γνωστή σειρά ταινιών «Μυστικός Πράκτωρ Θου-Βου 000» τραγουδούσε: «Των πρακτόρων η σχολή είναι χρήσιμη πολύ, της σχολής οι μαθητές δεν κουρά–ουρά-ουρά-ζονται ποτές». Πού να ήξερε;
Άκουσα σήμερα το πρωί πως η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει τη δημιουργία «ακαδημίας κατασκόπων», στη χώρα μας, στην οποία η Ελλάδα θα αναλάβει ηγετικό και καθοριστικό ρόλο. Το έψαξα και διάβασα, λοιπόν, πως η συνεργασία σε αυτόν τον τομέα έβρισκε εμπόδια από τη Βρετανία, αλλά με το Brexit δεν υπάρχουν πια. Έτσι, ο «Τζέιμς Μποντ 007» θα γίνει εσωτερικός και ο δικός μας «Θου-Βου 000» θα γίνει πανευρωπαϊκός. Τι άλλο θέλουμε;
(Από τη μόνιμη στήλη μου στην έντυπη Αμαρυσία 24-11-2018)