5/7/16

Το παιχνίδι του χρήματος – Money monster

Είδος: Θρίλερ 
Σκηνοθεσία: Τζούντι Φόστερ
Παίζουν: Τζορτζ Κλούνι, Τζούλια Ρόμπερτς, Τζακ Ο’ Κόνελ, Ντόμινικ Γουέστ. Τζιανκάρλο Εσπόζιτο
Προβάλλεται από 30/6/2016
Υπόθεση: O George Clooney υποδύεται τον Lee Gates, έναν οικονομικό αναλυτή/τηλεοπτική περσόνα, που η άκρως δημοφιλής εκπομπή του τον έχει καταξιώσει ως έναν από τους γκουρού της Wall Street. Μετά τη λυσσαλέα προώθηση μιας μετοχής φούσκας, ένας οργισμένος επενδυτής (Jack O'Connell) εισβάλλει στο studio και σε απευθείας μετάδοση κρατάει όμηρους τον genius αναλυτή και την Patty Fenn (Julia Roberts), παραγωγό της εκπομπής του. Καθώς ξεδιπλώνονται οι πτυχές μια τεράστιας οικονομικής απάτης, οι Gates και Fenn προσπαθούν παράλληλα να βρουν τρόπο να παραμείνουν ζωντανοί. (Διανομή: Feelogood)
Κριτική: Άνευρο στο πρώτο μέρος, αποκτά μια δυναμική στο δεύτερο που σε καθηλώνει. Μάλλον από το γεγονός ότι η δράση μεταφέρεται και έξω από το στούντιο του καναλιού.
Ο Κλούνι είναι αρκετά καλός στο ρόλο της επιπόλαιης τηλεοπτικής περσόνας που έχει μάθει να μη σκέφτεται, αλλά να  λέει ό,τι του ψιθυρίζει στο αυτί η σκηνοθέτρια της εκπομπής του η Τζούλια Ρόμπερτς, που τελικά είναι πάρα πολύ καλή στο ρόλο της, ενώ ο Τζακ Ο’ Κόνελ υποδύεται την τραγική φιγούρα του μέσου επενδυτή που έπαιξε όλη του την περιουσία σε κάποια οδηγία του Κλούνι και έχασε.
Το θέμα, είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον και από μόνο του κεντρίζει τον θεατή, που συνειδητοποιεί ότι η οικονομία δεν κινείται μόνον από λογιστικές πράξεις ή μετακινήσεις «ζεστού» χρήματος, αλλά και από άλλα γεγονότα που δεν είναι ορατά εκ πρώτης όψεως και φυσικά δεν μπορούν να είναι ορατά από συζητήσεις μπροστά στις κάμερες ενός τηλεοπτικού δελτίου ειδήσεων ή ενός οικονομικού μαγκαζίνο.
Η σκηνοθεσία της Τζούντι Φόστερ είναι αρκετά καλή αν λάβουμε υπόψη ότι είχε να σκηνοθετήσει σε δυο επίπεδα: αφενός για τις εικόνες που πρέπει να βλέπουμε από τις κάμερες του καναλιού και αφετέρου από τη συνολική εικόνα της ταινίας προς τον θεατή, αφού είναι προφανές ότι με το στούντιο του καναλιού και την επιλογή των εικόνων του, έχουμε δύο ταυτόχρονα γυρίσματα, το ένα μέσα στο άλλο.
Συνολικά, η ταινία βλέπεται με ενδιαφέρον, ενώ από τις ερμηνείες πρώτη και καλύτερη έρχεται η Τζούλια Ρόμπερτς, που σηκώνει όλο το βάρος της εξέλιξης ως τηλεσκηνοθέτρια, που καλείται να «σκηνοθετήσει» τη σκληρή πραγματικότητα, με τον Τζορτζ Κλούνι να ακολουθεί, έχοντας στενό ανταγωνιστή τον Τζακ Ο’ Κόνελ που ο χαρακτήρας που υποδύεται, έχει μια μοναδική τραγικότητα: τελικά δεν έχει κανέναν υποστηρικτή, παρόλο που για λίγο φαίνεται να συμμαχεί με τον Κλούνι.