«Η αγορά δεν ενδιαφέρεται για την ποιότητα της ζωής μας. Η αγορά ενδιαφέρεται να κερδίζει χρήματα και το τίμημα πληρώνει η εργατική τάξη» επισημαίνει ο Κεν Λόουτς και γύρω από αυτό τον άξονα περιστρέφεται η υπόθεση του τελευταίου του αριστουργήματος «Δυστυχώς απουσιάζατε» (από τη φράση που υπάρχει στο έντυπο που αφήνει η εταιρεία κούριερ στον τόπο παράδοσης ενός δέματος όταν απουσιάζει ο παραλήπτης), η οποία διαδραματίζεται με φόντο μια μικροαστική οικογένεια.
Ο Ρίκι είναι ένας εργατικός άντρας που θέλει το καλύτερο για την τετραμελή οικογένειά του. Έχει μόλις ξεκινήσει ως οδηγός οχήματος εταιρίας κούριερ και βρίσκεται σε δύσκολη θέση. Έχει προβλήματα με τον έφηβο γιό του, ενώ ο επαγγελματικός του χρόνος πιέζεται από τη νέα τεχνολογία, που παρακολουθεί όλες τις κινήσεις του από το πρωί που ξεκινάει τις παραδόσεις μέχρι να λήξει το ωράριό του.
Η Άμπι μητέρα, σύζυγος και φίλη με τον άντρα της νιώθει τρυφερότητα απέναντι του, τον εμπιστεύεται και προσπαθεί μαζί του να προσφέρουν το καλύτερο για τα παιδιά τους, νιώθοντας τύψεις που δεν μπορεί να είναι δίπλα τους όσο θα ήθελε. Δουλεύει εξαντλητικά ωράρια φροντίζοντας ηλικιωμένους και αντιμετωπίζοντας εξαιρετικά δύσκολες καταστάσεις με στωικότητα.
Ο Σεμπ είναι ο έφηβος γιος που κανείς δεν τον καταλαβαίνει. Έχει ταλέντο στο γκράφιτι και του αφιερώνει πολύ χρόνο σε βάρος του σχολείου. Η σχέση με τον πατέρα του είναι σε διαρκή κρίση και, παρόλο που αγαπάνε ο ένας τον άλλον, διαπληκτίζονται συνεχώς.
Τέλος, η Λίζα η μικρή κόρη της οικογένειας, που έχει καλές σχέσεις με τους γονείς της, αλλά περνάει όλο και λιγότερο χρόνο μαζί τους, γεγονός που τη στενοχωρεί. Ευτυχώς είναι πολύ έξυπνη, κρατάει την ισορροπία στην οικογένεια και έχει χιούμορ.
Οι συνθήκες γύρω τους είναι πολύ απαιτητικές δημιουργώντας επιπτώσεις στις σχέσεις τους και ο Κεν Λόουτς, μέσα από αυτούς και με την αιχμηρή του ματιά ανατέμνει για άλλη μια φορά σε βάθος την κοινωνία σχολιάζοντας τα πάντα στην κυριολεξία (εργοδότες, συναδελφική αλληλεγγύη, εργατική νομοθεσία, ασφαλιστικό, σχέσεις οικογένειας) έχοντας ως επίκεντρο τον άνθρωπο-εργαζόμενο, που «δυστυχώς απουσιάζει» από τις ρυθμίσεις του συστήματος και έτσι στέκεται αδύναμος απέναντί του και εξαρτώμενος από μια απάνθρωπη τεχνολογία.
Δύο σκηνές αρκούν για να περιγράψουν τη δεύτερη, που ενώ μας διευκολύνει ταυτόχρονα μας σκλαβώνει: (α) ο εργοδότης του Ρίκι προκειμένου να μη του χορηγήσει τριήμερη άδεια που την έχει απόλυτη ανάγκη, του εξηγεί πως είναι δέσμιος από το ασύρματο μηχανάκι που έχει για να παραδίδει τα δέματα (στέλνοντας πληροφορίες στον ίδιο, στους ανωτέρους του, στον παραλήπτη του δέματος, στο λογιστήριο της εταιρίας, στην αποθήκη κλπ), και (β) την έκρηξη του έφηβου Σεμπ όταν ο Ρίκι ζητώντας την προσοχή του, αποσπά από τα χέρια του το iphone. Γιός και πατέρας έρχονται στα χέρια για πρώτη φορά στη ζωή τους και η μητέρα παίρνει το μέρος του γιού: «Μέσα σ’ αυτό βρίσκονται οι φωτογραφίες μας και των φίλων του, τα τηλέφωνά τους, οι σημειώσεις του, η ζωή του. Δεν έπρεπε να του το πάρεις»…
Συνολικά, ένα εξαιρετικό δράμα πάνω στη σύγχρονη καθημερινότητα με σωστά δομημένους χαρακτήρες, που μάλιστα ερμηνεύονται από ερασιτέχνες ηθοποιούς. (Κριτική μου στο myfilm.gr)
INFO
Προβάλλεται από 7/11/2019
Είδος: Δράμα, Κοινωνικό
Σκηνοθεσία: Κεν Λόουτς
Παίζουν: Κρις Χίτσεν, Ντέμπι Χόνεϊγουντ, Ρις Στόουν, Κέιτι Πρόκτορ
Σύνοψη: O Ricky, η Abby και τα δύο τους παιδιά ζουν στο Newcastle. Είναι μια δεμένη οικογένεια και ο ένας νοιάζεται για τον άλλον. Ο Ricky αλλάζει δουλειές, ενώ η Abby, που αγαπά τη δική της, προσέχει ηλικιωμένους. Παρόλο που δουλεύουν όλο και περισσότερες ώρες, όλο και πιο σκληρά, συνειδητοποιούν ότι ποτέ δεν θα αποκτήσουν το δικό τους σπίτι. Όταν προκύπτει μια χρυσή ευκαιρία, η Abby πουλάει το αυτοκίνητο της και ο Ricky αγοράζει ένα ολοκαίνουριο φορτηγάκι για να δουλέψει ως αυτοαπασχολούμενος μεταφορέας. O μοντέρνος κόσμος έχει τις επιπτώσεις του σε αυτές τις τέσσερις ψυχές μέσα στην ίδια τους την κουζίνα (Από τη Feelgood)