Για όσους αναρωτήθηκαν τι απέγιναν η γυναίκα και ο γιός του Τζακ Τόρανς μετά το φινάλε της «Λάμψης» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, έρχεται ο Μάικ Φλάναγκαν μετά από 40 χρόνια να δώσει κάποιες απαντήσεις -κυρίως όσον αφορά στον μικρό Ντάνι που ήταν κατά κάποιο τρόπο «ευαίσθητος» διαθέτοντας το χάρισμα της «λάμψης».
Στην ταινία Δόκτωρ Ύπνος που βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο του Στίβεν Κινγκ (του συγγραφέα και της «Λάμψης»), ο μικρός Ντάνι ψυχικά τραυματισμένος από όλα τα φρικιαστικά που είχε ζήσει στο ερημωμένο και στοιχειωμένο ξενοδοχείο «Θέα» μαζί με τη μητέρα του, έχει πλέον μεγαλώσει, το έχει ρίξει στο πιοτό και με την έναρξη της ταινίας τον βρίσκουμε σε μια μικρή πόλη του Νιού Χαμσάιρ, να βρίσκει δουλειά και να υποστηρίζεται από τους Ανώνυμους Αλκοολικούς της περιοχής. Προσπαθεί να ξεφύγει από το παρελθόν του, αλλά εκείνο δεν τον αφήνει να ησυχάσει.
Κάπου στην Αμερική, μια παρέα ανθρώπων που αυτοαποκαλείται «Αληθινός Δεσμός» ταξιδεύουν σε αναζήτηση τροφής. Φαίνονται αθώοι – ταξιδιώτες με τα τροχόσπιτα ή αυτοκινούμενα στα οποία ζουν και μεταφέρονται από πολιτεία σε πολιτεία, αλλά στο βάθος είναι επικίνδυνοι. Είναι μάλλον αθάνατοι και παραμένουν έτσι εφόσον τρέφονται από την «αύρα» παιδιών που έχουν το χάρισμα, τη «λάμψη», που διαθέτει και ο Νταν Τόρενς, ο οποίος τώρα εργαζόμενος σε ένα οίκο ευγηρίας με το χάρισμα που έχει εξασφαλίζει ήρεμο θάνατο στους ενοίκους του. Εξ ου και το νέο του όνομα «Δόκτωρ Ύπνος».
Ο Νταν θα έλθει σε επαφή με τη μικρή αλλά κατασταλαγμένη για τις δυνατότητές της εξ αιτίας της «λάμψης» της Άμπρα, η οποία έχει γίνει στόχος του Αληθινού Δεσμού. Εξυπακούεται ότι αυτές οι δύο πλευρές (Νταν & Άμπρα από τη μια και Δεσμός από την άλλη) θα έρθουν σε σύγκρουση.
Ο σκηνοθέτης, σεναριογράφος (και μοντέρ στην προκειμένη περίπτωση) Μάικ Φλάναγκαν, έχει δει την ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, έχει διαβάσει και το βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, τον οποίο και συμβουλεύτηκε για το σενάριο και έχει δημιουργήσει ένα θρίλερ, στο οποίο έχει δώσει στοιχεία τόσο από τη κινηματογραφική Λάμψη του Κιούμπρικ, όσο και από το ανάγνωσμα Δόκτωρ Ύπνος. Το πάντρεμα είναι αρκετά καλό και προσφέρεται στους νεότερους θεατές ακόμα και ως αυτόνομη ταινία, που έχει δομηθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις περί τρόμου και φρίκης με κάποια επιπλέον στοιχεία, που δεν περιλαμβάνονταν στην ταινία του Κιούμπρικ και με λίγη αυθαιρεσία μπορεί να θεωρηθεί ότι περιέχονται στο βιβλίο Δόκτωρ Ύπνος.
Ο Γιούαν Μακ Γκρέγκορ είναι αρκετά καλός στο ρόλο του ενήλικα Ντάνι που ως χαρακτήρας έχει πολλά ρίσκα, όπως επίσης είναι αρκετά καλή και η Ρεμπέκα Φέργκιουσον στο ρόλο της ακαταμάχητης Ρόουζ, που δείχνει να κουμαντάρει τον Αληθινό Δεσμό. Η ερμηνευτική έκπληξη της ταινίας είναι η μικρή Κάιλι Κουράν στο ρόλο της Άμπρα, που ζητάει τη βοήθεια του Νταν για να αντιμετωπίσει τον Αληθινό Δεσμό. Θα σταθεί αφορμή για να χρησιμοποιήσει ο Νταν μετά από καιρό τις ικανότητές του και ταυτόχρονα να διώξει τους φόβους του.
Ατμοσφαιρικό θρίλερ, ικανό να θεωρηθεί συνέχεια της «Λάμψης» του Κιούμπρικ.(Κριτική μου στο myFILM.gr)
INFO
Προβάλλεται από 7/11/2019
Είδος: Θρίλερ, Τρόμου, Φρίκης
Σκηνοθεσία: Μάικ Φλάναγκαν
Παίζουν: Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, Ρεμπέκα Φέργκιουσον, Κάιλι Κουράν, Καρλ Λάμπλι, Ζαν ΜακΚλάρνον, Έμιλι Άιλιν Λιντ, Μπρους Γκρίνγουντ, Τζόσελιν Ντόναχιου, Κλιφ Κέρτις, Τζέικομπ Τρέμπλεϊ
Σύνοψη: Ο Νταν Τόρανς (Γιούαν ΜακΓκρέγκορ) εξακολουθεί να υποφέρει από το ψυχολογικό τραύμα που υπέστη ως παιδί στο ξενοδοχείο Overlook. Προσπαθεί να βρει την εσωτερική του ηρεμία, μέχρι που συναντά την Άμπρα (Κάιλι Κουράν), μία θαρραλέα νεαρή κοπέλα που διαθέτει, όπως κι αυτός, το υπερφυσικό χάρισμα γνωστό ως "λάμψη". Η Άμπρα ζητά απελπισμένα τη βοήθειά του προκειμένου να πολεμήσει την ανελέητη Ρόουζ (Ρεμπέκα Φέργκιουσον), αρχηγό μιας συμμορίας δαιμόνιων δολοφόνων, που αναζητούν ανθρώπους προικισμένους με υπερφυσικές ιδιότητες, προκειμένου να «καταναλώσουν» την αύρα τους και να γίνουν αθάνατοι. Δημιουργώντας μια απρόσμενη συμμαχία, ο Νταν και η Άμπρα ξεκινούν έναν αγώνα ζωής και θανάτου εναντίον της Ρόουζ. Η αθωότητα και το χάρισμα της Άμπρα κάνουν τον Νταν να χρησιμοποιήσει, για πρώτη φορά, τις δικές του δυνάμεις, ν’ αντιμετωπίσει τους φόβους του, που θα φέρουν στην επιφάνεια φαντάσματα του παρελθόντος. (Από την Tanweer)