12/10/18

Μασσαλία - Marseille

Η «Μασσαλία» (Marseille) είναι μια δραματική σειρά πολιτικών ίντριγκων, διαφθοράς και πολέμου συμμοριών, με φόντο τη Μασσαλία, που είναι η σημαντικότερη πόλη-λιμάνι της Γαλλίας και η τρίτη σημαντικότερη (ως λιμάνι) της Ευρώπης, ενώ αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Γαλλίας μετά το Παρίσι. Βασικοί ήρωες, είναι ο δήμαρχος της πόλης Ρομπέρ Ταρό (τον υποδύεται ο πολύς Gérard Depardieu) και ο αντιδήμαρχος και μελλοντικός διάδοχός του Λουκά Μπαρές (Benoît Magimel).

Από τα πρώτα επεισόδια, γίνεται σαφές ότι ο Ρομπέρ Ταρό, που έχει 20 χρόνια στο αξίωμα σχεδιάζει για την υστεροφημία του ένα μεγαλεπήβολο έργο: μια αναγέννηση της μαρίνας της Μασσαλίας, που θα περιλαμβάνει και ένα καζίνο στο κέντρο, πριν αποχωρήσει και παραδώσει τα ηνία στον προστατευόμενό του Λουκά Μπαρές, μιας και οι δύο ανήκουν στο ίδιο πολιτικό και κεντροδεξιό κόμμα. Όμως, τα συμφέροντα που κρύβονται πίσω από αυτή την τεράστια επένδυση, οικονομικά και πολιτικά, καθώς και οι φιλοδοξία του Λουκά Μπαρές, να αναδειχθεί χωρίς να φανεί ότι τον «έσπρωξε» στην εξουσία ο Ταρό, τον οδηγούν στην προδοσία. 
Έτσι όταν ο δήμαρχος Ταρό, φέρνει το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο, ο Μπαρές το καταψηφίζει και μεταξύ των δύο ανδρών ξεσπά, ένας αγώνας επικράτησης εν όψει των εκλογών. Επειδή δε η Μασσαλία είναι λιμάνι-σταυροδρόμι πολιτισμών και υποκόσμου, στη διαμάχη των δύο ανδρών, θα εμπλακούν εκτός από την κυβέρνηση και τα κομματικά κέντρα του Παρισιού, ντόπιοι του παρασκηνίου, συμμορίες μεταναστών και η τοπική μαφία. Εκτός αυτού, οι δύο πρωταγωνιστές έχουν και μια ταραχώδη προσωπική ζωή, που πολλές φορές στέκεται εμπόδιο στα σχέδιά τους, αφού κάθε φορά όλο και κάποια σκιερή πτυχή, αποκαλύπτεται από τον αντίπαλο ή χρησιμοποιείται εκβιαστικά. 
Εκτός από τον Depardieu και τον Magimel, που προσπαθούν να κρατήσουν σε κάποιο επίπεδο τη σειρά, παίζουν και η Géraldine Pailhas, στο ρόλο της Ρασέλ, γυναίκας του δημάρχου Ταρό, η οποία έχει τα δικά της προβλήματα από τη συμπεριφορά του άνδρα της και η Stéphane Caillard που υποδύεται την κόρη τους, που έχει δεσμό με έναν μετανάστη μπλεγμένο στα δίχτυα της τοπικής μαφίας.
Η πρώτη σεζόν (με 8 επεισόδια μικρότερα της ώρας το καθένα) παρουσιάζει αρκετό ενδιαφέρον με τις ίντριγκες και την πολιτική διαμάχη και όλους τους εμπλεκόμενους γύρω από το θέμα του καζίνου, αλλά και την επιρροή στην τοπική ποδοσφαιρική ομάδα, την Μαρσέιγ, που όλοι τη χρειάζονται για να χειραγωγούν –πολιτικά- τους φιλάθλους. Η δεύτερη σεζόν (άλλα 8 επεισόδια) παρά την εμπλοκή της μαφίας, το ξεσκέπασμα προσωπικών πτυχών από το παρελθόν των δυο βασικών πρωταγωνιστών και την ανάμιξη των συμμοριών, το ενδιαφέρον πέφτει και εξελίσσεται σε μελό με προβλεπόμενο τέλος, παρά τις όποιες ανατροπές που έχουν προηγηθεί. Το σενάριο, προκειμένου να κρατήσει το ενδιαφέρον, διαθέτει τόσες ανατροπές που από ένα σημείο και ύστερα αποβαίνει εις βάρος της εξέλιξης, ενώ και οι ερμηνείες δεν θα έλεγα ότι είναι και οι καλύτερες. 
Παρ’ όλα αυτά, ο δημιουργός της σειράς Dan Franck αναδεικνύει την απογοητευτική κατάσταση που επικρατεί στην πολιτική, την έλλειψη εμπιστοσύνης γενικά προς τους πολιτικούς, αλλά και τους τοπικούς άρχοντες, την αύξηση του εθνικισμού και τη διαφθορά του πολιτικού συστήματος εν γένει. (Η σειρά προβάλλεται αυτή την εποχή στο Netflix)