Καλό Πάσχα

Τα Πάθη του Χριστού σε peplum movies

26/11/15

Η γέφυρα των κατασκόπων – Bridge of spies

Υπόθεση: Πρόκειται για την ιστορία του Τζέιμς Ντόνοβαν (Χανκς), ενός δικηγόρου από το Μπρούκλιν που βρίσκεται στο επίκεντρο του Ψυχρού Πολέμου όταν η CIA τον στέλνει σε μια σχεδόν αδύνατη αποστολή για την διαπραγμάτευση της απελευθέρωσης ενός κρατούμενου Αμερικανού πιλότου.

Κριτική: Ο κατά τα άλλα εξαιρετικός Τομ Χανκς κοντεύει να εξελιχθεί σε «Κώστα Πρέκα» των ΗΠΑ. Όποτε ο Στίβεν Σπίλμεργκ θέλει να τονώσει το ηθικό των αμερικανών. ή όποτε θέλει να αναδείξει τα εθνικοπατριωτικά ιδανικά των ΗΠΑ, εφόσον υπάρχουν και αυτά, τότε χρησιμοποιεί τον Τομ Χανκς. 
Στην προκειμένη περίπτωση,

Chevallier

Υπόθεση: Μια παρέα αντρών επιστρέφει από χειμερινή εκδρομή ψαρέματος σε ένα γιοτ. Όταν μια μηχανική βλάβη τους εγκλωβίζει στο σκάφος, κάπου στον Σαρωνικό, θα σκοτώσουν την ώρα τους με ένα αυτοσχέδιο παιχνίδι που ονομάζεται Chevalier. To Chevalier είναι τόσο διασκεδαστικό, όσο και βαθιά ανταγωνιστικό. Κανείς δεν θα κατέβει από το σκάφος, αν δεν ανακηρυχτεί ο νικητής.

Κριτική: Έξι τύποι, μεταξύ των οποίων δύο είναι συγγενείς εξ αγχιστείας (ο γιατρός και ο γαμπρός του ο Γιάννης) και δυο εξ αίματος (ο Γιάννης και ο μικρός αδερφός του ο Δημήτρης), τους οποίους συνδέει μια εύθραυστη -όπως εξελίσσεται- φιλία, επιστρέφουν με το κότερο του γιατρού από ένα ψάρεμα και καθηλώνονται στο σκοτάδι από μια βλάβη στο σκάφος. Εκεί,

99 σπίτια – 99 Homes

Θα είμαι κοφτός και απόλυτος. Έχετε πάρει μεγάλο δάνειο και έχετε εκκρεμότητα με το δανειστή σας, την τράπεζα; Τότε αυτή είναι η ταινία σας. Όχι διότι ο σκηνοθέτης Ραμίν Μπαχράνι αντιμετωπίζει το πρόβλημά σας με κάποια συγκατάβαση, αλλά διότι αυτά που θα δείτε αποτελούν ένα δίωρο τρέιλερ του «προσεχώς» της ελληνικής πραγματικότητας. Και μάλιστα, μεσοπρόθεσμου «προσεχώς». Αλλά μην απογοητεύεστε. Όταν θα βλέπετε την ταινία να σκεφτόσαστε αυτό που λένε τα αμερικανάκια: it’ s only a movie.
Η υπόθεση διαδραματίζεται το 2010, δυο χρονάκια μετά το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης στις ΗΠΑ, όταν οι τράπεζες έχουν καταλάβει τη βλακεία τους, να δίνουν δάνεια αφειδώς με το που ξεκινάει να εργάζεται κάποιος ώστε να αποκτήσει τα στοιχειώδη: σπίτι εξοπλισμένο πλήρως και αυτοκίνητο. «Βλακεία», διότι μόλις ξέσπασε η κρίση και όλα άρχισαν να παίρνουν τον κατήφορο, το πρώτο πράγμα που σταμάτησαν να πληρώνουν οι αμερικανοί ήταν οι δόσεις τους στις τράπεζες.

Άσφαλτος – Asphalte

Υπόθεση: Μια εργατική πολυκατοικία στα προάστια του Παρισιού. Ένας ανελκυστήρας εκτός λειτουργίας. Τρεις απροσδόκητες συναντήσεις. Έξι αλλόκοτοι χαρακτήρες που έχουν να πουν τις δικές τους ιστορίες. Ιστορίες καθημερινής τρέλας. Θα μπορέσει ο δύστροπος Στέρνκοβιτς να αφήσει το αναπηρικό του καροτσάκι και να βρει τον έρωτα στο πρόσωπο της μοναχικής νυχτερινής νοσοκόμας; Θα καταφέρει ο Τσάρλι, ένας παραμελημένος έφηβος, να βοηθήσει την απόμακρη Ζαν Μεγιέρ, μια κάποτε διάσημη ηθοποιό των ’80s, να βρει ξανά έναν ρόλο σε μια ταινία; Τι θα απογίνει ο Τζον ΜακΚένζι, ο αστροναύτης της NASA που έπεσε από τον ουρανό και βρέθηκε υπό την προστασία της φιλόξενης κυρίας Χαμιντά από την Αλγερία; Και ποια είναι άραγε η πηγή αυτού του μυστηριώδους, δυσοίωνου ήχου που διαπερνά τον αέρα;

Κριτική: Πρόκειται για τρεις διαφορετικές ιστορίες, που διαδραματίζονται σε μια εργατική πολυκατοικία σε ένα προάστιο στο Παρίσι.

The Hunger Games: Η Επανάσταση / Μέρος 2 - The Hunger Games: Mockingjay / Part 2

Υπόθεση: Πρόκειται για τη δεύτερη ταινία του τρίτου μέρους της τριλογίας «Αγώνες πείνας». Η Περιοχή 13 επαναστατεί εναντίον της απολυταρχικής Κάπιτολ. Το σύμβολο πια της Επανάστασης, η Κάτνις Έβερντιν, μαζί με τους πιστούς της φίλους Πίτα, Γκέιλ και Φίνικ, αναλαμβάνουν να απελευθερώσουν τους κατοίκους της έκπτωτης Πάνεμ και να δολοφονήσουν τον Πρόεδρο Σνόου.
Η ιστορία συνεχίζει από το σημείο που η Κάτνις έχει επιστρέψει στην Περιοχή 13, κι ανήμπορη να προσεγγίσει τον Πίτα, παρακολουθεί ολόκληρη την Πάνεμ να βυθίζεται στον πόλεμο.Παρόλο που δέχτηκε να γίνει το σύμβολο της Επανάστασης, βλέπει πια ότι δεν αρκεί αυτός ο ρόλος της για να γυρίσει το κλίμα απέναντι στην Κάπιτολ. Μαζί με το Γκέιλ, τον απρόβλεπτο πια Πίτα, το Φίνικ και την «Ομάδα 451», θα κατευθυνθούν στην άλλοτε λαμπερή Κάπιτολ με μόνο στόχο να δολοφονήσουν τον Πρόεδρο Σνόου.

20/11/15

Chat εν μέσω θλίψεως

Ανταλλαγή μηνυμάτων στο facebook (καναπέ προς καναπέ) της Κατίνας από την Αθήνα με τη  Μαριάννα από το Παρίσι, πριν λίγες μέρες.
Κατίνα: «Τι κάνεις κούκλα μου, πως τα πάτε εκεί πέρα;»
Μαριάννα: «Τι να κάνω; Τα είδα όλα... στη γειτονιά μου. 24 ώρες έχω να βγω από το διαμέρισμα»
Κατίνα: «Μια χαρά και δόξα τω Θεώ να λες»
Μαριάννα: «Τι μια χαρά μου γράφεις; Είμαι κλεισμένη μέσα σαν το ποντίκι»
Κατίνα: «Ναι, αλλά για σκέψου να ήσουν στο μπαρ ή στο γήπεδο»
Μαριάννα: «Ωραία παρηγοριά»
Κατίνα: «Σκέψου να είχαν βομβαρδίσει την πολυκατοικία σου και να ήσουν στο δρόμο σήμερα;»
Μαριάννα: «Συνεχίζεις την πλάκα, ενώ έχουμε νεκρούς εδώ πέρα».
Κατίνα: «Έχετε νεκρούς αλλά εσύ διαμαρτύρεσαι που μένεις μέσα 24 ώρες»
Μαριάννα: «Έχεις δίκιο…»

19/11/15

The republic

Υπόθεση: Κάπου ανάμεσα σε πολιτικούς που επιθυμούν να «αξιοποιήσουν» τον ορυκτό πλούτο της χώρας έναντι αμοιβής, θύματα σωματεμπορίας που καταλήγουν στα πορνεία της χώρας και μπάτσους που εκμεταλλεύονται μετανάστες, ξεκινά μια ιστορία εκδίκησης που θα τα ανατρέψει όλα. Ο Αχιλλέας μισθώνεται από τον διαπλεκόμενο μεγαλοδημοσιογράφο Μάριο Σφήκα να κάνει παράνομες παρακολουθήσεις. Όταν, όμως, ο φακός του καταγράφει ένα σκηνικό που ξεπερνά την ηθική του, παραιτείται. Και όσα ακολουθούν μυρίζουν βενζίνη, φόβο και αίμα. Διεφθαρμένοι πολιτικοί, αστυνομικοί, επιχειρηματίες ανταγωνίζονται σε ένα παιχνίδι εξουσίας και τα θύματα είναι πολλά, αλλά σχεδόν ποτέ ανυπεράσπιστα. Όταν όλα γύρω καταρρέουν, η οργή είναι το μόνο κίνητρο που μπορεί να κρατήσει κάποιον ζωντανό.

Dan Georgakas: Ο Επαναστάτης της διασποράς

Υπόθεση: Η ταινία είναι μια συνέντευξη – ποταμός του  Νταν Γεωργακά που με γλαφυρό τρόπο αναφέρεται στην προσωπική του ιστορία: πώς οι γονείς του και οι παππούδες του έφτασαν στην Αμερική, πως σπούδασε, πως ανδρώθηκε στην αυτοκινητούπολη του Ντιτρόιτ και πως ευαισθητοποιήθηκε για μια πολυετή σειρά ακτιβιστικών  δραστηριοτήτων κατά του ρατσισμού και όχι μόνον.

Κριτική: Όπως και το «Ταξισυνειδησία» του έμπειρου Κώστα Βάκκα, έτσι και αυτό το ντοκιμαντέρ, εκτός από το ότι ρίχνει μια διαφορετική ματιά στην ιστορία των Ελλήνων μεταναστών στις ΗΠΑ, μας παρουσιάζει με σύντομο και λιτό τρόπο, έναν άνθρωπο με έντονη παρουσία όχι μόνον στο χώρο του κινηματογράφου που κατέχει καλά, αλλά και των κοινωνικών και πολιτικών του αγώνων.

Σκηνοθεσία: Κώστα Βάκκα
Προβάλλεται από 19/11/15 μόνον στο Αλκυονίς New Star Vinema

Einstein Junior

Υπόθεση: Ένας νεαρός εφευρέτης που ζει με τη γυναίκα του και την καταπιεστική πεθερά του, αγωνίζεται να εφευρίσκει μηχανές που θα τους κάνουν τη ζωή άνετη. Μια από αυτές είναι και το οικιακό ρομπότ, το οποίο όμως πολλές φορές αναλαμβάνει κωμικοτραγικές πρωτοβουλίες. Από την άλλη, η γυναίκα του μαζί με τη μητέρα της προσπαθούν να επηρεάζουν τις λειτουργίες του ρομπότ προς δικό τους όφελος.
Κριτική: Η ταινία, γυρισμένη σε προπολεμικό φορμάτ, είναι cult από τη φύση της και απευθύνεται σε μεταμεσονύκτιο κοινό.

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραδήμας
Προβάλλεται από 19/11/15 μόνον στην Αλκυονίδα New Star
(Κριτική μου στην Αμαρυσία)

Dheepan ο άνθρωπος χωρίς πατρίδα – Dheepan

Υπόθεση: Για να αποδράσουν από τον εμφύλιο πόλεμο στη Σρι Λάνκα, ένας πρώην στρατιώτης των Τίγρεων του Ταμίλ, μια νεαρή γυναίκα κι ένα κορίτσι, παριστάνουν την οικογένεια. Καταλήγουν λίγο έξω από το Παρίσι. Πρέπει να χτίσουν μια νέα ζωή μαζί, παρόλο που είναι παντελώς άγνωστοι μεταξύ τους.

Κριτική: Για να αποδράσουν από τον εμφύλιο πόλεμο στη Σρι Λάνκα, ο Ντιπάν ένας πρώην στρατιώτης των Τίγρεων του Ταμίλ, μια νεαρή γυναίκα κι ένα κορίτσι παριστάνουν την οικογένεια. Εκείνος με το διαβατήριο ενός νεκρού που του έμοιαζε, εκείνες με πλαστά. Καταλήγουν σε ένα γκέτο έξω από το Παρίσι, νομίζοντας ότι άφησαν τον πόλεμο πίσω τους. Στο γκέτο όμως υπάρχει ένας διαρκής πόλεμος μεταξύ συμμοριών, που άλλες εμπορεύονται ναρκωτικά και άλλες όπλα και ο πόλεμος αυτός είναι περισσότερο βίαιος σε σχέση με το χώρο που διεξάγεται. Τη Γαλλία τη χώρα των χαλαρών ρυθμών και της φιλοξενίας μιας πανσπερμίας ανθρώπων, διαφορετικών πολιτισμών και κουλτούρας. Οι αρχικές σκηνές, υποβάλλουν στον θεατή το υπαρκτό πρόβλημα, δείχνοντας ανθρώπους όλων των φυλών, που περιμένουν την έγκριση παραμονής τους στη φιλόξενη και προοδευτική χώρα.