Καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα

Τα Πάθη του Χριστού σε peplum movies

24/9/14

The guest

Υπόθεση: Ένας μυστηριώδης επισκέπτης, ο φιλικός στρατιώτης, Ντέιβιντ, φτάνει στο κατώφλι της πόρτας της οικογένειας Πίτερσον λέγοντάς τους ότι είναι φίλος του γιου τους που χάθηκε στο καθήκον. Οι Πίτερσον υποδέχονται τον Ντέιβιντ στο σπίτι τους, αλλά και στη ζωή τους. Όταν όμως αρχίζουν ξαφνικά να πεθαίνουν άνθρωποι στην πόλη, η έφηβη κόρη τους, Άννα, αρχίζει να αναρωτιέται αν κρύβεται ο Ντέιβιντ πίσω από όλα αυτά. Όταν όμως, τελικά, οι υποψίες της Άννα γίνουν όλο και πιο έντονες, θα καταφέρει να κρατήσει ασφαλή την οικογένειά της ή θα είναι πλέον αργά για όλους;
Κριτική: Η συνταγή «μυστηριώδης ξένος εισβάλλει στο σπίτι συντηρητικής τετραμελούς οικογένειας με άγνωστες διαθέσεις», ανατρέπεται μετά τη μέση της ταινίας και ακολουθεί η συνταγή «άνθρωπος πειραματόζωο, έχει ξεφύγει από τον έλεγχο της κρατικής μυστικής υπηρεσίας που θέλει να τον εξοντώσει».

The Equalizer

Υπόθεση; Ο Robert McCall βάζει τα δυνατά του για να προσαρμοστεί σε πιο ήρεμους ρυθμούς ζωής και να απωθήσει από το μυαλό του εικόνες, πρόσωπα και καταστάσεις από το πρόσφατο, ζοφερό παρελθόν. Όταν όμως ο McCall γνωρίζει την Teri, μια νεαρή κοπέλα που έχει καταντήσει υποχείριο σκληρών Ρώσων μαφιόζων, δεν θα κάτσει με σταυρωμένα τα χέρια. Χωρίς δεύτερες σκέψεις εγκαταλείπει την ήσυχη και αποστασιοποιημένη ζωή του και αποφασίζει να εκδικηθεί αυτούς που κακοποιούν και εκμεταλλεύονται τους αδύναμους. Η άρτια εκπαίδευση του θα φανεί εξαιρετικά χρήσιμη στον νέο ρόλο που πρόκειται να αναλάβει.
Κριτική: «Ο εξισωτής», έχει όλα τα κλισέ της περιπέτειας του «εκδικητή της νύχτας», αν σας θυμίζει κάτι αυτό. Του ανθρώπου που αποδίδει δικαιοσύνη εκεί που το κράτος αδυνατεί να παρέμβει, με τη διαφορά ότι αυτή η τυπική περιπέτεια, στα χέρια του Αντουάν Φουκουά αποκτά συναίσθημα, στο οποίο εμβαθύνει ο εξαιρετικός Ντένζελ Γουάσινγκτον.

Ο αξέχαστος μήνας - The grand seduction

«Η μεγάλη αποπλάνηση», όπως είναι ο πραγματικός τίτλος, έχει μεγάλη πλάκα, αρκεί να δεχθείς από την αρχή το παραμύθι, (άλλωστε ο κινηματογράφος είναι η τέχνη της ψευδαίσθησης). Στο ονειρικό παραθαλάσσιο χωριό, κινδυνεύουν από την ανεργία και η μόνη δραστηριότητα παρατηρείται όταν είναι να πληρωθεί το επίδομα ανεργίας.  Κι αυτό, επειδή μια ιχθυοβιομηχανία, στην οποία εργάζονταν όλοι οι κάτοικοι, έχει κλείσει και προκειμένου να ανοίξει μια καινούργια επιχείρηση, απαιτεί την ύπαρξη γιατρού στο χωριό. Που δεν υπάρχει…

Το παιδί με την κουρδιστή καρδιά - The boy with the cuckoo-clock heart

Υπόθεση: Βρισκόμαστε στο Εδιμβούργο, το σωτήριο έτος 1874. Ο Ζακ, ο οποίος γεννήθηκε με παγωμένη καρδιά, δεν έχει πολλές ελπίδες να επιβιώσει και η μητέρα του τον εγκαταλείπει στα χέρια της γιατρού - μάγισσας, μαίας, προστάτιδας των ορφανών - Μαντλέν, η οποία τοποθετεί ένα ρολόι κούκο μέσα στο στήθος του. Στο ορφανοτροφείο της Μαντλέν, λοιπόν, ο Ζακ θα γνωρίσει τη ζωή ανάμεσα σε φιάλες δακρύων, σε αυγά παραγεμισμένα με αναμνήσεις και πλάι σ’ έναν τύπο με μουσική σπονδυλική στήλη!
Κριτική: Μπορείς να περιορίσεις την αγάπη μέσα σε τρεις κανόνες; Κι όμως αυτό καλείται να κάνει ο Τζακ, που από δέκα χρονών ερωτεύεται με πάθος το κορίτσι με τα γυαλάκια και την εκπληκτική φωνή,

Ένας πύργος στην Ιταλία - A castle in Italy

Υπόθεση: Η 43χρονη Louise είναι κόρη μιας νεόπτωχης οικογένειας Ιταλών βιομηχάνων και ζει στο όμορφο διαμέρισμα της στο Παρίσι. Όσο η μητέρα της προσπαθεί να βγάλει χρήματα πουλώντας οικογενειακά κειμήλια και ανοίγοντας στο ευρύ κοινό τον πύργο τους στην ιταλική εξοχή, η Louise αναθεωρεί τις επιλογές της και ερωτεύεται παράφορα έναν νεότερο άντρα.
Κριτική: Μια ταινία για τις ανθρώπινες σχέσεις  και πως αυτές μπορεί να μεταβληθούν με αφορμή ένα θάνατο και τις συνέπειες του, όταν μάλιστα πίσω, μένει μια μεγάλη περιουσία. Εδώ είναι το κάστρο που πρέπει να πουληθεί, ή να αξιοποιηθεί κερδοφόρα.

Palo Alto

Υπόθεση: Η ντροπαλή κι ευαίσθητη Έιπριλ, αγνή κι ανυποψίαστη στη μεθυστική της νιότη, σβήνει τη δίψα της για ζωή μέσα από την απαγορευμένη σχέση με τον προπονητή ποδοσφαίρου της ομάδας της. Την ίδια στιγμή ο εσωστρεφής καλλιτέχνης Τέντι, που τρέφει ένα φλογερό αλλά ανομολόγητο πάθος για την Έιπριλ, δοκιμάζει παρέα με τον καλύτερό του φίλο, Φρέντ τα όρια μιας ζωής που δείχνει έτοιμη να συνθλίψει όποιον την κοιτάξει κατάματα. 
Κριτική: Νέοι σε δύσκολη ηλικία, βαριούνται και ψάχνονται, ζηλεύουν και κουτσομπολεύουν, ερωτεύονται και απογοητεύονται και η Τζία Κόπολα από μακριά καταγράφει συμπεριφορές και δεν σχολιάζει, παρά μόνον μέσα από τις φωνές των ελάχιστων ηλικιωμένων, που εμφανίζονται ή και μόνον ακούγονται στην ταινία.

11/9/14

Αμαρτωλή πόλη: Η κυρία θέλει φόνο - Sin City: A dame to kill for

Σε μια πόλη που δεν υπάρχει δικαιοσύνη, οι απεγνωσμένοι αναζητούν εκδίκηση και αδίστακτοι δολοφόνοι διασταυρώνονται στο διάσημο κλαμπ Pecos. Η ταινία ανοίγει με το “Just Another Saturday Night,” όπου ο Μαρβ (Μίκυ Ρουρκ) βρίσκει τον εαυτό του στη μέση μιας σφαγής και προσπαθεί να θυμηθεί τα γεγονότα που προηγήθηκαν. Η ιστορία “The Long, Bad Night” , φέρνει το Τζόνι, έναν υπερόπτη τζογαδόρο (Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ) αντιμέτωπο με τον πιο αιμοσταγή κακό της Αμαρτωλής Πόλης, το γερουσιαστή Ρόαρκ (Παόυερς Μπουθ).

Η Εγκληματική Ζωή του Αρτσιμπάλντο Ντε Λα Κρουζ - Ensayo de un crimen

Μια από τις πιο «μαύρες» ταινίες της Μεξικάνικης περιόδου του Λουίς Μπουνιουέλ, στην οποία αναδεικνύει, με τον δικό του μεγαλοφυή τρόπο, την κωμική πλευρά του φόνου.
«Η εγκληματική ζωή του Αρτσιμπάλντο ντε λα Κρουζ» γυρίστηκε μεσούσης της δεκαετίας του 1950, περίοδο που ζούσε εξόριστος στο Μεξικό και έγραψε και σκηνοθέτησε δεκάδες ταινίες.
Ο Αρτσιμπάλντο ντε λα Κρουζ είναι ένας εύπορος Μεξικανός, μεγαλοαστικής καταγωγής, που εργάζεται ως αγγειοπλάστης. Στα χρόνια της Μεξικανικής Επανάστασης ήταν ακόμη παιδί, όπου έζησε σε πλούτη και με προνόμια, όμως είδε την γκουβερνάντα του να σκοτώνεται καθώς του έλεγε ένα παραμύθι για το μουσικό κουτί που μόλις του είχε δωρίσει η μητέρα του.

Η ζωή είναι ωραία με τα μάτια κλειστά - Vivir es fácil con los ojos cerrados

Υπόθεση: Το 1966 ο Τζον Λένον βρίσκεται στην Αλμερία της Ισπανίας για τα γυρίσματα της ταινίας «Πως Κέρδισα τον Πόλεμο» του Ρίτσαρντ Λέστερ. Αρκετά χιλιόμετρα βορειότερα, στην πόλη Αλμπασέτ, ο Αντόνιο, χρησιμοποιεί τους στίχους από τα τραγούδια των Beatles για να διδάξει στους μαθητές του αγγλικά. Όταν μαθαίνει ότι ο Λένον βρίσκεται στην Ισπανία, αποφασίζει να ξεκινήσει ένα ταξίδι προς την Αλμερία για να συναντήσει το είδωλο του από κοντά. Στην διαδρομή θα γνωρίσει τον Μπελέν και τον Χουάνχο, δύο νέους που έχουν φύγει από τα σπίτια τους, ο καθένας κυνηγώντας το δικό του όνειρο. Τα ταξίδι τους θα είναι μακρύ και θα τους αποκαλύψει πράγματα που δεν είχαν ποτέ φανταστεί για τον εαυτό τους.
Κριτική: Ο τίτλος της ταινίας «Living is easy with eyes closed» είναι στίχος από το τραγούδι «Strawberry Fields Forever» των Beatles και έχει γραφτεί από τον Τζον Λένον το 1966 όταν βρισκόταν στην Ισπανία για τα γυρίσματα της ταινίας του Ρίτσαρντ Λέστερ «Πως κέρδισα τον πόλεμο».

Μεγαλώνοντας – Boyhood

Υπόθεση: Παρακολουθούμε τον μικρό Μέισον και την οικογένειά του να ζουν τη ζωή τους, να μεγαλώνουν, να αλλάζουν κι όλα αυτά παράλληλα με την ιστορία της Αμερικής που μεγαλώνει.
Κριτική: Μετά την τριλογία του «Πριν…» (Πριν το Ξημέρωμα, Πριν το Ηλιοβασίλεμα και Πριν τα Μεσάνυχτα), μια σειρά ταινιών γυρισμένων ανά 9ετία με τους ίδιους ηθοποιούς και συνεχιζόμενο θέμα τις σχέσεις τους, ο Ρίτσαρντ Λικλέιτερ αποφάσισε να μας χαρίσει μια ταινία με το θέμα που φαίνεται να τον απασχολεί τελευταία («έχει κόλλημα»): το χρόνο που περνάει και φυσικά μας σημαδεύει.