30/4/14

Να κάθεσαι και να κοιτάς

Υπόθεση: Ένα τρένο καταφτάνει στο σιδηροδρομικό σταθμό μιας μικρής πόλης. Αποβιβάζεται μόνο η Αντιγόνη, μια νέα κοπέλα γύρω στα 30. Κανείς δεν την περιμένει, εκτός από έναν γέρο άντρα, που περνάει όλη τη μέρα του στον έρημο σταθμό. Η Αντιγόνη έχει φύγει από την Αθήνα κι έχει επιστρέψει στη γενέθλια πόλη της – και φαίνεται αποφασισμένη να μείνει εκεί. Συναντιέται με την Ελένη, μια φίλη από τα παλιά, πιάνει δουλειά ως καθηγήτρια Αγγλικών στο τοπικό φροντιστήριο, τα φτιάχνει με τον Νίκο, ένα αγόρι νεότερο, όμορφο και ευχάριστα αφελές. Η αναζήτηση της Αντιγόνης για μια απλή ζωή στους ήσυχους δρόμους της μικρής πόλης σταδιακά αποδεικνύεται πιο μπερδεμένη απ’ ό,τι έχει φανταστεί. Η σχέση της Ελένης με τον παντρεμένο Νώντα κάνει τα πράγματα δυσκολότερα για όλους. Σύντομα η Αντιγόνη θα βρεθεί μπλεγμένη σε καταστάσεις που απαιτούν δράση, ενώ οι δυναμικές μεταξύ των χαρακτήρων γίνονται όλο και πιο πολύπλοκες. Και η ένταση όλο μεγαλώνει…
Κριτική: Μέσα από αποσπασματικές εικόνες μιας αγνώριστης ελληνικής επαρχίας (βιομηχανικά κατάλοιπα, μάντρες αυτοκινήτων σε αποσύνθεση, χωράφια παραδομένα στους ηλιοσυσσωρευτές, δρόμους βραδείας ή ταχείας κυκλοφορίας και σιδηροδρόμους σημαδεμένους με γκράφιτι), μακριά από το μύθο του ηλιόλουστου και ανέμελου συναισθηματικά τοπίου και πιο κοντά στα μουντά τοπία που είχε καθιερώσει ο Θ. Αγγελόπουλος, η πρώτη αυτή μεγάλου μήκους ταινία του Γιώργου Σερβετά,

The amazing Spiderman 2

Υπόθεση: Είναι φανταστικό να είσαι ο Spider-Man. Για τον Πίτερ Πάρκερ τίποτα δεν ξεπερνάει τους ελιγμούς ανάμεσα στους ουρανοξύστες, τις περιπέτειες του ως ήρωα, αλλά και τον χρόνο που περνάει με την Γκουέν. Το να είσαι όμως ο Spider-Man έχει και το τίμημα του. Είναι ο μοναδικός που μπορεί να προστατεύσει τους Νεοϋορκέζους συμπολίτες του από τους κακούς που απειλούν την πόλη. Μέτα την εμφάνιση του Ηλέκτρο, ο Πίτερ πρέπει να αντιμετωπίσει έναν πανίσχυρο αντίπαλο. Εντωμεταξύ, επιστρέφει ένας παλιός του φίλος, ο Χάρυ Όσμπορν και ο Πίτερ πολύ σύντομα αντιλαμβάνεται ότι όλοι του οι εχθροί έχουν κάτι κοινό. Την εταιρεία κολοσσό Oscorp
Κριτική: Ακριβώς όπως παρουσιάζεται: «Συνεπής στο στυλ της πρώτης, η νέα ταινία διατηρεί το νεανικό και γοητευτικό της ύφος, χωρίς να στερείται εκπλήξεων, όπως για παράδειγμα η ανανεωμένη στολή του Spider-Man».
Θα συμπληρώσω πως δεν είναι μόνον η στολή, αλλά και το αισθηματικό κομμάτι της ταινίας με το απρόβλεπτο τέλος, καθώς και την ελπιδοφόρα συνέχεια.

24/4/14

Snowpiercer

Υπόθεση: Σωτήριον έτος 2031 μ.Χ. Μετά από ένα αποτυχημένο πείραμα, για να ανακοπεί το φαινόμενο της υπερθέρμανσης του πλανήτη, μια νέα εποχή παγετώνων έχει εξοντώσει σχεδόν κάθε ζωντανό οργανισμό πάνω στη Γη. Οι μόνοι επιζήσαντες είναι οι ταξιδιώτες του Snowpiercer, ενός τρένου με κινητήρα αέναης κίνησης. Οι επιβαίνοντες της «οικονομικής θέσης», μη μπορώντας να ανεχθούν πλέον τις κακές συνθήκες διαβίωσης, επαναστατούν και επιχειρούν να πάρουν τον έλεγχο του κινητήρα που η ελίτ της «πρώτης θέσης» θεωρεί «ιερό».
Κριτική: Όταν αρχίζει η ταινία (στο έτος 2031) έχουν ήδη περάσει 17 χρόνια αφότου ο άνθρωπος, μετά από ένα αποτυχημένο πείραμα έχει επιφέρει, μια νέα Εποχή Παγετώνων και οι ολίγοι επιζήσαντες βρίσκονται παγιδευμένοι μέσα σε ένα τρένο που τρέχει διαρκώς κάνοντας το γύρω του πλανήτη (επί 17 χρόνια, ε;), χάρη σε μια «Αγία Μηχανή», η οποία προστατεύεται από μια ελίτ, που βρίσκεται στα μπροστινά βαγόνια.
Σε πρώτο επίπεδο, το σενάριο  ακούγεται σαν επιστημονική φαντασία (17 χρόνια παγετώνας, τρένο με αέναη κίνηση,  έγκλειστοι οργανωμένοι για επιβίωση κλπ). Σε δεύτερο επίπεδο όμως,

Βαλέσα: Η δύναμη της ελπίδας - Walesa: Man of hope

Ανεξάρτητα από τις ιδεολογικο-πολιτικές αντιλήψεις του θεατή, η ταινία αυτή του Βάιντα, που αποτελεί μέρος μιας τριλογίας με θέμα τον αγώνα του ανθρώπου κατά της αδικίας («Άνθρωπος από μάρμαρο» και «Άνθρωπος από σίδερο»), είναι αξιοπρόσεκτη,
επειδή συνδυάζει στοιχεία μυθοπλασίας και σκηνές από ντοκιμαντέρ της εποχής, που ο Βαλέσα αν και έχει υπογράψει έγγραφο συνεργασίας με τις Αρχές Ασφαλείας, ξεσηκώνεται συναρπάζει έναν ολόκληρο λαό και οργανώνει την «Αλληλεγγύη» με τις γνωστές συνέπειες για την Πολωνία και την ευρύτερη περιοχή.
Ο Αντρέι Βάιντα δένει αριστοτεχνικά τα γυρίσματά του με τις πραγματικές σκηνές από τα «επίκαιρα» της εποχής και αν για τη συνάντηση του Βαλέσα με τη δημοσιογράφο Οριάνα Φαλάτσι μπορεί να υπάρξει αντίρρηση για τον τρόπο που παρουσιάζεται στην ταινία, ο χαρακτήρας του Βαλέσα αποδίδεται σωστά και πειστικά από τον Ρόμπερτ Βίκιερβιτς, ενώ η Φαλάτσι της Μαρία Ροζάρια Ομάτζιο είναι αρκούντως ενοχλητική, όπως ακριβώς ήσαν και στην πραγματικότητα οι συνεντεύξεις της διάσημης δημοσιογράφου.
Αξιοπρόσεκτη επίσης είναι και η λιτή και εκφραστική ερμηνεία της Ανιέσκα Γκροτσόφσκα ως Ντανούκα, της συζύγου του Βαλέσα, που δέχεται με υπομονή τις δραστηριότητες του «αγανακτισμένου με την αδικία» συζύγου της
INFO
Υπόθεση: Η Νέα Ευρώπη έχει τις απαρχές της στο Γκντανσκ! Η ταινία «Βαλέσα, η δύναμη της ελπίδας» είναι η ιστορία ενός σύγχρονου ήρωα, του Λεχ Βαλέσα (Robert Więckiewicz). Η ταινία αρχίζει με την Οριάννα Φαλάτσι (Maria Rosaria Omaggio) που εμφανίζεται στο  διαμέρισμα του Βαλέσα για να πάρει συνέντευξη από τον μελλοντικό νικητή του βραβείου Νόμπελ. Η γεμάτη συγκίνηση συνομιλία με μία από τις παγκοσμίου φήμης δημοσιογράφους διαπερνά όλη την ταινία. Η  Φαλάτσι θέτει ερωτήματα που κανένας άλλος δεν θα ήθελε ή δεν θα τολμούσε ποτέ να ρωτήσει τον θρυλικό ηγέτη του κινήματος της «Αλληλεγγύης». Με αυτόν τον τρόπο, αποκαλύπτει την αλήθεια ενός χαρισματικού άνδρα με εκπληκτική πολιτική διαίσθηση.
Σκηνοθεσία: Αντρέι Βάιντα
Με τους: Ρόμπερτ Βίκιερβιτς, Ανιέσκα Γκροτσόφσκα, Ιβόνα Μπιέλσκα, Ζμπιγκνιεφ Ζαμακόφκσι
Προβάλλεται από 24/4/2014
(Κριτική μου στο myFilm)

Διασταυρούμενες Ζωές - Circles

Υπόθεση: Πέντε άνθρωποι επηρεάζονται από μια τραγική ηρωική πράξη. 12 χρόνια αργότερα, ο καθένας από αυτούς θα πρέπει να αντιμετωπίσει το παρελθόν, μέσα από τη δική τους κρίση. Θα ξεπεράσει την ενοχή, την απογοήτευση, την επιθυμία για εκδίκηση; Θα κάνουν το σωστό πράγμα, με κάθε κόστος; Βοσνία – 1993. , ο Μάρκο, ένας Σέρβος στρατιώτης, γίνεται μάρτυρας της βίαιης επίθεσης τριών συμπολεμιστών του εναντίον ενός μουσουλμάνου πολίτη ονόματι Χάρις. Ο Μάρκο επεμβαίνει και σώζει τον Χάρις, αλλά ο ίδιος ξυλοκοπείται μέχρι θανάτου από τους εξαγριωμένους στρατιώτες. 2008. Ο πόλεμος έχει τελειώσει αλλά

19/4/14

Κυριαρχία -Transcendence

ΥπόθεσηΟ Δρ. Γουίλ Κάστερ είναι ένας επιφανής ερευνητής στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης. Εργάζεται για τη δημιουργία μιας μηχανής ικανής να επεξεργάζεται το σύνολο της ανθρώπινης γνώσης. Τα εξαιρετικώς αμφιλεγόμενα πειράματά του τον έχουν κάνει διάσημο, αλλά και κύριο στόχο εξτρεμιστών κατά της τεχνολογίας, που θα κάνουν ότι χρειάζεται για να τον σταματήσουν.
Κριτική: Εν αρχή ην ο HAL, το υπερκομπιούτερ που διηύθυνε μόνο του ολόκληρο διαστημόπλοιο, «καβάλησε το καλάμι» και πήγε να τα βάλει με τον Κιρ Ντούλια στην «Οδύσσεια του διαστήματος» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ.
Πολύ αργότερα, ο Αλ Πατσίνο δημιούργησε τη S1m0ne, μια ψηφιακή ηθοποιό, που έμελλε να στοιχειώσει τη ζωή του, στην ομώνυμη ταινία του Άντριου Νίκολ.
Τέλος, πρόσφατα είχαμε και ένα σούπερ λογισμικό με τη φωνή της Σκάρλετ Γιόχανσον, που τρέλανε μέχρι ψυχώσεως τον Γιοακίν Φίνιξ, ο οποίος και ερωτεύτηκε το λογισμικό στην ταινία «Δικός της» του Σπάικ Τζόνζ.

Η πεντάμορφη και το τέρας - La belle et la bête

Υπόθεση: 1870. Ένας άτυχος έμπορος χάνει όλη του την περιουσία και αποσύρεται στην εξοχή με τα έξι παιδιά του. Ανάμεσα τους και η Belle, η πιο μικρή, αιθέρια και χαριτωμένη του κόρη. Όμως η ζωή του εμπόρου διατρέχει μεγάλο κίνδυνο, όταν το άκαρδο Τέρας τον καταδικάζει σε θάνατο, επειδή έκλεψε ένα τριαντάφυλλο. Η Belle θεωρεί τον εαυτό της υπόλογο και αποφασίζει να θυσιαστεί στη θέση του πατέρα της. Στο κάστρο του Τέρατος την περιμένει μια παράξενη εμπειρία γεμάτη μαγεία, χαρά αλλά και μελαγχολία. Θα καταφέρει να λύσει τα μάγια που μετέτρεψαν μια ευγενική ψυχή σε ένα τρομαχτικό και άκαρδο πλάσμα;
Κριτική: Άλλη μια κινηματογραφική εκδοχή της γνωστής ιστορίας, αυτή τη φορά πιο ρεαλιστική, αλλά και πιο σκοτεινή. Από την αρχή του έργου, ο σκηνοθέτης δίνει μεγαλύτερη σημασία στο χαρακτήρα του πατέρα της πεντάμορφης και στη σχέση του με αυτή, καθώς και στην αδυναμία της προς τον πατέρα της, σε αντίθεση με το μύθο που ξέρουμε ότι έχει σχέση με την άδολη αγάπη και τη δύναμή της που υπερισχύει του υλισμού και της διαφθοράς.

17/4/14

Τα αγόρια της διπλανής πόρτας – That awkward moment

Υπόθεση: Κάθε σχέση καταλήγει στην καθοριστική ερώτηση “Και τώρα;”. Οι τρεις κολλητοί φίλοι Τζέισον (Ζακ Έφρον), Ντάνιελ (Μάιλς Τέλερ) και Μάικι (Μάικλ Τζόρνταν) έχουν συμφωνήσει ότι δεν θα κάνουν σοβαρή σχέση. Παρόλ’ αυτά, και οι τρεις τους γνωρίζουν κοπέλες που τους γοητεύουν. Όταν όμως καλούνται να παραδεχτούν τη σχέση τους και να δεσμευτούν, τα πράγματα δυσκολεύουν…! Οι επιλογές είναι δύο: είτε η σχέση να πάει σοβαρά, είτε να μην πάει…καθόλου!
 ΚριτικήΗ ταινία απευθύνεται σε ιδιαίτερο κοινό, εφηβικής ηλικίας και η υπόθεση επικεντρώνεται στην αναποφασιστικότητα που διακρίνει ορισμένους νέους ανθρώπους, όταν πρόκειται να πάρουν σοβαρές αποφάσεις πάνω στις σχέσεις τους και ειδικά

10/4/14

Ο θρύλος του Μάικλ Κόλχαας – Michael Kolhaas

Υπόθεση: Στο «Michael Kohlhaas» ο ομώνυμος ήρωας, ένας εύπορος έμπορος αλόγων του 16ου αιώνα, πέφτει θύμα αδικίας της εξουσίας και αποφασίζει να αντισταθεί οργανώνοντας –άθελά του στην αρχή- έναν προσωπικό στρατό με τον οποίο σκορπά φωτιά και τσεκούρι προκειμένου να δικαιωθεί.
Σχόλιο: Σε ένα ορεινό και συνήθως συννεφιασμένο περιβάλλον που βολοδέρνεται από ισχυρούς ανέμους και κάτω από τους ήχους χλιμιντρισμάτων εξαιρετικά ωραίων αλόγων, βλέπουμε τον πραγματικά εξαίρετο ηθοποιό Μαντς Μίκελσεν να δίνει πνοή σε ένα ρόλο με πολύ λίγους διαλόγους και άπειρες τραγικές σιωπές. Δεν είναι τυχαίο.

Καμίλ Κλοντέλ 1915 - Camille Claudel 1915

Υπόθεση: 1915, χειμώνας στο άσυλο ανιάτων στο Μοντεβέργκ, στη Νότια Γαλλία. Η Καμίλ Κλοντέλ, γλύπτρια, μούσα και σύντροφος του Ροντέν, βρίσκεται έγκλειστη κατά παραγγελία των γονιών της, με μοναδικό φωτεινό σημάδι τις αραιές αλλά τακτικές επισκέψεις του αδελφού της, Πολ. Η Κλοντέλ θα ζήσει στο άσυλο τα τελευταία 29 χρόνια της ζωής της. Δε θα ξαναδημιουργήσει κανένα έργο. Το μοναδικά δημιουργικό μυαλό της θα σβήσει σιγά-σιγά μέσα στη μοναξιά και την υπαρξιακή απορία.
Σχόλιο: Η αγαπημένη μου Ζιλιέτ Μπινός, μέσα σε ένα καταθλιπτικό άσυλο της Καθολικής Εκκλησίας, περιτριγυρισμένη από άτομα που πάσχουν από κάθε είδος ψυχική ασθένεια, ελπίζει