Στην αρχή, βλέπουμε τη Λόλα (Μέρι-Ελίζαμπεθ Γουίνστεντ) να παίρνει συνεντεύξεις από επίδοξους σεναριογράφους, μεταξύ των οποίων ένας ρίχνει και την ιδέα της ταινίας που θα παρακολουθήσουμε: ότι μια περίεργη και απροσδόκητη ασθένεια αφαιρεί τις ζωές των πλουσιότερων και με τη μεγαλύτερη επιρροή, ανθρώπων στον πλανήτη. Η Λόλα, διασκεδάζει αφάνταστα με αυτήν και τις άλλες που ακούει, και ταυτόχρονα περιμένει προαγωγή που θα την κάνει πλούσια, για να ζει μα άνετη ζωή και να σπουδάσει την κόρη της. Μέχρι που το σενάριο που έχει ακούσει γίνεται πραγματικότητα.
Η επιδημία ξεσπά και πρώτα πεθαίνουν οι δισεκατομμυριούχοι μετά οι εκατομμυριούχοι και ούτω καθεξής με φθίνουσα προοδευτικότητα. Η πανδημία απειλεί να φτάσει στους κατόχους κάθε είδους περιουσίας, μέχρι ενός ακριβού ρολογιού, σαν αυτό που φορά η Λόλα. Κανείς δεν ξέρει ποιο είναι το όριο. Στην αρχή, οι μάζες διασκεδάζουν με την εξαφάνιση των μεγάλων περιουσιών, αλλά η πτώση των οικονομικών αυτοκρατοριών έχει αντίκτυπο στο χρηματιστήριο, στην οικονομική σταθερότητα και στην απασχόληση σε όλα τα κοινωνικά στρώματα. Οι πλούσιοι καταστρέφουν την ακίνητη περιουσία τους και καίνε ή πετάνε τα μετρητά τους ή τα μοιράζουν σε ανθρώπους που αυτονόητα δεν τα χρειάζονται πλέον. Πανικός επικρατεί, ο στρατός παρεμβαίνει και η Λόλα βρίσκεται ανάμεσα στους νέο-πρόσφυγες που δημιουργεί η πανδημία, οι οποίοι εγκαταλείπουν τα ευημερούντα κράτη προς τα φτωχά της Αφρικής.
Ωραία, η αλληγορία για την αντιστροφή των κοινωνικών ρόλων, αλλά χάνεται μέσα στους φλύαρους διαλόγους, στα πλάνα του πανικού και στο sountrack που είναι ένα «πανηγύρι για το dolby-stereo»: ένα συνεχές μπάσο εγχόρδων, πνευστών και κρουστών οργάνων, που θεωρώ ότι αν έλειπε, ίσως έδινε κάποιο ειδικό βάρος στην ιδέα της ταινίας, που όμως δεν παύει να είναι ενδιαφέρουσα.
INFO
Είδος: Θρίλερ, Επιστημονική φαντασία, Δράμα, 116΄
Χώρα: Ισπανία, 2024
Σκηνοθεσία: Γκαλτέρ Γκαζτελού-Ουρουτία
Παίζουν: Μέρι-Ελίζαμπεθ Γουίνστεντ, Ράφε Σπαλ, Λορέιν Μπράκο
Διανομή: Spentzos Film