26/10/22

Παγίδα – Huda’ s Salon

Στην όγδοή ταινία του, ο Χάνι Αμπού-Ασάντ (υποψήφιος για Όσκαρ για την ταινία του «Παράδεισος Τώρα»), επιστρέφει σε ένα τόπο και μια θεματολογία που γνωρίζει καλά: την Παλαιστίνη και το πολυεπίπεδο ανθρώπινο δράμα που αναβλύζει από μια οδυνηρή πολιτικοκοινωνική συνθήκη: τη γυναίκα και τον τρόπο που αυτή αντιμετωπίζεται. 
Σύμφωνα με το σενάριο, η Ριμ, μια νεαρή μητέρα παντρεμένη με έναν καταπιεστικό, ζηλιάρη άντρα, πηγαίνει στο «Κομμωτήριο της Ούντα» για το καθιερωμένο ραντεβού και για κουβεντούλα (gossip, όπως λέμε). Όμως, η συνηθισμένη αυτή συνάντηση παίρνει αναπάντεχη τροπή, όταν η Ούντα τη ναρκώνει την Ριμ και ενορχηστρώνει μια στημένη φωτογράφιση που εκθέτει την τιμή της. 
Αργότερα προκύπτει ότι η Ούντα είναι πληροφοριοδότης των μυστικών υπηρεσιών κατοχής και αν η Ριμ δε θέλει να κυκλοφορήσουν οι επίμαχες φωτογραφίες, πρέπει να γίνει κι αυτή δική τους. Αν και ο εκβιασμός φαίνεται εύκολος, δεν θα είναι και για τις δυο, όπως εξελίσσεται η συνέχεια. Η «εκβιάστρια» Ούντα θα κληθεί κι εκείνη να απαντήσει για τις δικές της πράξεις, μετά από τη δική της σκληρή αναμέτρηση με το σύστημα, που την ανάγκασε να μάθει κι εκείνη πια πώς να παίζει το παιχνίδι.
Ο σκηνοθέτης, Χάνι Αμπού-Ασάντ καταφέρνει από το πρώτο 10λεπτο του φιλμ, να ελκύσει το θεατή σε ένα πολιτικό θρίλερ που κόβει την ανάσα και μας θυμίζει, ότι σε έναν πολύπλοκο κόσμο γεμάτο από αντικρουόμενες πραγματικότητες και αλήθειες, η αφοσίωση ή η προδοσία και το σωστό ή το δίκαιο είναι ρευστές έννοιες.
Συνολικά, η ταινία ως κατασκοπευτικό θρίλερ με κοινωνικές και ψυχολογικές προεκτάσεις, είναι καθηλωτική. (Κριτική μου για το Myfilm)
INFO
Προβάλλεται από 27/10/2022
Είδος: Θρίλερ (91΄)
Χώρες: Αίγυπτος, Ολλανδία, Κατεχόμενη Παλαιστίνη, Κατάρ (2021)
Σκηνοθεσία: Χάνι Αμπού-Ασάντ
Παίζουν: Μάισα Αμπντ Ελχάντι, Αλί Σουλιμάν, Μανάλ Αγουάντ, Τζαλάλ Μασαργουά
Διανομή: Rosebud.21