Ένα ντοκιμαντέρ για τον εθισμό που δημιουργούν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης στα άτομα που τα χρησιμοποιούν και για τον τρόπο που εκμεταλλεύονται αυτό τον εθισμό τους, οι διαχειριστές των social media.Στο ντοκιμαντέρ εμφανίζονται και εκφράζουν τις απόψεις (και τις ανησυχίες) τους άνθρωποι που έχουν εργαστεί σ’ αυτά τα Μέσα κατά το παρελθόν, όπως οι Justin Rosenstein (από το Facebook), Jeff Seibert (από το Tweeter), Bailey Richardson (από το Instagram), Tristan Harris (από τη Google) και άλλοι. Επίσης, εκφράζουν απόψεις και διάφοροι ερωτώμενοι από την καθημερινότητά τους.
Στο ντοκιμαντέρ, αποκαλύπτεται με επιχειρήματα ότι τα Μέσα δεν θεωρούν πλέον «χρήστες» τα άτομα που τα χρησιμοποιούν, αλλά «προϊόντα» προς διάθεση.
Η κατηγοριοποίηση των ατόμων που συνηθίζουν να χρησιμοποιούν καθημερινά τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, δεν γίνεται πλέον με βάση μόνο τις καταναλωτικές τους συνήθειες, αλλά και βάση του περιεχομένου των αναρτήσεών τους (είτε είναι κοινωνικό, είτε πολιτικό, είτε αθλητικό κλπ). Έτσι, ανάλογα με το περιεχόμενο τους προβάλλουν αναρτήσεις ανθρώπων που έχουν τις ίδιες, «συναφείς» ιδέες και τους εντάσσουν σε άτυπες «ομάδες» δημιουργώντας τους την εντύπωση ότι «να, και άλλοι συμφωνούν με μένα». Και αυτό ανεξάρτητα από τις καταναλωτικές τους προτιμήσεις, για τις οποίες τους προβάλλουν σχετικές εμπορικές διαφημίσεις.
Με αυτή την ομαδοποίηση χειραγωγείται πιο εύκολα το κοινό των social media και αποτελεί ένα «συμφέρον προϊόν» για όποιον θέλει να το εκμεταλλευτεί προεκλογικά για παράδειγμα. Ή ακόμα για να διασπείρει κάποια ιδεολογία ή και fake news.
Εξ αυτού και το κοινωνικό δίλημμα: Είμαστε χρήστες ή προϊόντα; Έχουμε προσωπικά δεδομένα ή και αυτά είναι προκατασκευσμένα χωρίς να πέφτει στην αντίληψή μας;
Όσα αναφέρονται από τους ανθρώπους που κάποτε εργάστηκαν στα γνωστά μας Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης είναι πραγματικά αποκαλυπτικά και αξίζει να τα δει πολύς κόσμος: γονείς, δάσκαλοι, καθηγητές και οπωσδήποτε μαθητές. (Κριτική μου για το myfilm.gr)
INFO
Προβάλλεται στο Netflix
Είδος: Ντοκιμαντέρ, Κοινωνικό, Δράμα (94΄)
Χώρα: ΗΠΑ (2020)
Σκηνοθεσία:: Jeff Orlowski
Εμφανίζονται: Tristan Harris (Google), Justin Rosenstein (Facebook), Jeff Seibert (Tweeter), Bailey Richardson (Instagram), Joe Toscano (Google), Sandy Parakilas (Facebook), Guillaume Chaslot (YouTube)
Σύνοψη: Δραματικό ντοκιμαντέρ που εξετάζει τον επικίνδυνο αντίκτυπο της κοινωνικής δικτύωσης, με τους ειδικούς που εμφανίζονται να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου από τα δημιουργήματά τους.
Στο ντοκιμαντέρ, αποκαλύπτεται με επιχειρήματα ότι τα Μέσα δεν θεωρούν πλέον «χρήστες» τα άτομα που τα χρησιμοποιούν, αλλά «προϊόντα» προς διάθεση.
Η κατηγοριοποίηση των ατόμων που συνηθίζουν να χρησιμοποιούν καθημερινά τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, δεν γίνεται πλέον με βάση μόνο τις καταναλωτικές τους συνήθειες, αλλά και βάση του περιεχομένου των αναρτήσεών τους (είτε είναι κοινωνικό, είτε πολιτικό, είτε αθλητικό κλπ). Έτσι, ανάλογα με το περιεχόμενο τους προβάλλουν αναρτήσεις ανθρώπων που έχουν τις ίδιες, «συναφείς» ιδέες και τους εντάσσουν σε άτυπες «ομάδες» δημιουργώντας τους την εντύπωση ότι «να, και άλλοι συμφωνούν με μένα». Και αυτό ανεξάρτητα από τις καταναλωτικές τους προτιμήσεις, για τις οποίες τους προβάλλουν σχετικές εμπορικές διαφημίσεις.
Με αυτή την ομαδοποίηση χειραγωγείται πιο εύκολα το κοινό των social media και αποτελεί ένα «συμφέρον προϊόν» για όποιον θέλει να το εκμεταλλευτεί προεκλογικά για παράδειγμα. Ή ακόμα για να διασπείρει κάποια ιδεολογία ή και fake news.
Εξ αυτού και το κοινωνικό δίλημμα: Είμαστε χρήστες ή προϊόντα; Έχουμε προσωπικά δεδομένα ή και αυτά είναι προκατασκευσμένα χωρίς να πέφτει στην αντίληψή μας;
Όσα αναφέρονται από τους ανθρώπους που κάποτε εργάστηκαν στα γνωστά μας Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης είναι πραγματικά αποκαλυπτικά και αξίζει να τα δει πολύς κόσμος: γονείς, δάσκαλοι, καθηγητές και οπωσδήποτε μαθητές. (Κριτική μου για το myfilm.gr)
INFO
Προβάλλεται στο Netflix
Είδος: Ντοκιμαντέρ, Κοινωνικό, Δράμα (94΄)
Χώρα: ΗΠΑ (2020)
Σκηνοθεσία:: Jeff Orlowski
Εμφανίζονται: Tristan Harris (Google), Justin Rosenstein (Facebook), Jeff Seibert (Tweeter), Bailey Richardson (Instagram), Joe Toscano (Google), Sandy Parakilas (Facebook), Guillaume Chaslot (YouTube)
Σύνοψη: Δραματικό ντοκιμαντέρ που εξετάζει τον επικίνδυνο αντίκτυπο της κοινωνικής δικτύωσης, με τους ειδικούς που εμφανίζονται να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου από τα δημιουργήματά τους.