9/5/20

Ελληνική επιστημονική φαντασία

Όταν ήμουν μικρός διάβαζα πολλά «εξωσχολικά» και μάλιστα του είδους που λέγεται «επιστημονική φαντασία», ξεκινώντας με Ιούλιο Βερν που μου έκαναν δώρο θείοι μου που τον θεωρούσαν παραμυθά. Μου έμεινε το «κουσούρι» και διαβάζω ακόμα ΕΦ χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι έχασα την αισιοδοξία μου. 

* * *
Το λέω αυτό επειδή είναι γνωστό ότι η ΕΦ ποτέ δεν εκπέμπει αισιόδοξα μηνύματα, ακόμα και όταν θέλει να αναδείξει προόδους της επιστήμης. Σήμερα, στέλνουμε τηλεχειριζόμενα σκάφη στον Άρη, ταξιδεύουμε αεροπορικώς με αυτόματο πιλότο και χωρίς πιλότο στέλνουμε βομβαρδιστικά στην άλλη άκρη της γης.
* * *
Σήμερα, όταν θέλουμε να εκφράσουμε την απαισιοδοξία της ΕΦ χρησιμοποιούμε τον όρο «δυστοπία», από το «δυς», και «τόπος» που σημαίνει μια κατάσταση άσχημη, τρομακτική και ανεπιθύμητη. Πολλά από τα εξωσχολικά «δυστοπικά» που διάβαζα όταν ήμουν μικρός ήδη αποτελούν μια εξαιρετικά χρήσιμη καθημερινότητα, όπως Smart TV, i-phone, e-mail, i-gov και άλλες διευκολύνσεις. Τώρα μάλιστα που μεγάλωσα και βαριέμαι να περιμένω στις ουρές, την έχω καταβρεί. με το e-banking.
* * *
Τα αναφέρω όλα αυτά επειδή έπεσαν στην αντίληψή μου κάποιες αναρτήσεις στο φέισμπουκ της κυρίας Ραχήλ Μακρή που με διασκεδάζουν και συνιστώ στους φαν της ΕΦ που με διαβάζουν, να επισκεφθούν το προφίλ της κυρίας. Δεν την ήξερα, αλλά είδα ότι από βουλευτής των ΑΝΕΛ, εντάχθηκε στους Ανεξάρτητους Δημοκρατικούς Βουλευτές, ύστερα συνεργάστηκε με το ΣΥΡΙΖΑ και εξελέγη, μετά ήταν υποψήφια με τη Λαϊκή Ενότητα, κατόπιν στήριξε την Ζωή Κωνσταντοπούλου και τώρα έχει δικό της κόμμα το «Μέτωπο Νίκης».
* * *
Απολαύστε μια πρόσφατη (2/5/20) εικονογραφημένη ανάρτηση της κ. Μακρή σε πιστή αντιγραφή: «Ανακοίνωσαν τον αριθμό πολίτη οι νεοναζί. Ψήφισαν και όλα μαζί τα κόμματα στην βουλή και το εμβόλιο Γκέιτς που θα δημιουργεί βλάβες στον εγκέφαλο, προχωράνε στον αριθμό πολίτη που θα νομοθετήσουν σε λίγες ώρες και μετά και με τον αριθμό αυτό το τατού Γκέιτς στο χέρι μας και ο έλεγχος από κινητά με εφαρμογές και πλατφόρμες γκειτσ. Όποιος δεν δεχτεί δεν θα μπαίνει ούτε σε super market .Η ιστορία επαναλαμβάνεται στο παρελθόν έκαναν πειραματόζωα τους ανθρώπους που υπέστησαν φριχτά βασανιστήρια σε στρατόπεδα με και καλά την φυλή και την καθαρότητα όσοι πήγαν με αριθμούς στα στρατόπεδα. τώρα η αφορμή είναι ο ιός της κορώνας. Αλλιώς του στέμματος.»
(Από τη μόνιμη στήλη μου στην έντυπη Αμαρυσία 9/5/2020)