28/8/19

Καλύτεροι από εμάς

Στη Ρωσία του μέλλοντος, σε μια εξαιρετικά εξελιγμένη τεχνολογικά κοινωνία, τα ρομπότ με ανθρώπινη μορφή έχουν αναλάβει μεγάλο μέρος βοηθητικών εργασιών. 
Ενώ ομάδες ακτιβιστών –μεταξύ των οποίων και οι Εκκαθαριστές, που τα εξοντώνουν- αναπτύσσουν δράσεις κατά της ανεξέλεγκτης χρήσης των ρομπότ, τα οποία δημιουργούν κοινωνικά προβλήματα και ανεργία, 

στη Ρωσική εταιρία Κρόνος καταφθάνει λαθραία από την Κίνα το μοντέλο Αρίσα με τη μορφή μιας όμορφης ξανθιάς κοπέλας, το οποίο είναι το πλέον εξελιγμένο και πρόκειται να το χρησιμοποιεί ο ιδιοκτήτης της εταιρίας Βίκτορ Τόροποφ.
Από μια σειρά συμπτώσεων, η Αρίσα θα δραπετεύσει από την Κρόνος και θα προσπαθήσει να γίνει μέλος της οικογενείας του διαζευγμένου ιατροδικαστή Γκιόργκι Σαφρόνοφ, που ήδη έχει οικογενειακά προβλήματα προσπαθώντας να αναλάβει την επιτροπεία των δύο παιδιών του από τη γυναίκα του, η οποία  χρησιμοποιεί θεμιτά και αθέμιτα μέσα για το αντίθετο, ενώ και ο ηλικιωμένος πατέρας του, που χρησιμοποιεί ανθρωποειδή-αποκλειστικό-νοσοκόμο, του δημιουργεί περισσότερα. 
Παρόλο που επιθυμία του Σαφράνοφ είναι να επιστρέψει το ανθρωποειδές Αρίσα στον ιδιοκτήτη του, αυτό δεν είναι δυνατόν διότι έχει εισαχθεί παράνομα στη χώρα και δεν είναι καταχωρημένο και επιπλέον έχει αγαπηθεί από την μικρή κόρη του Σόνια. Ο Σαφράνοφ είναι μπλεγμένος και επιπλέον ως ιατροδικαστής έχει να επιλύσει κάποια υπόθεση στην οποία έμμεσα είναι αναμιγμένο και το ανθρωποειδές Αρίσα, που καταζητείται τόσο από τους ανθρώπους της Κρόνος, όσο και από την Υπηρεσία Κυβερνοεγκλήματος που έχει διαπιστώσει την παράνομη ύπαρξή του. 
Η σειρά ανήκει στο είδος εκείνο, που αποκαλώ «Κοινωνική Επιστημονική Φαντασία», το οποίο επικεντρώνεται σε θέματα εκφάνσεων της ανθρώπινης κοινωνίας και της ανθρώπινης φύσης συν τα συναισθήματα που μπορούν να εμφανισθούν ακόμα και στα ανθρωποειδή ρομπότ. Διαδραματίζεται δε, σε ένα περιβάλλον κάπου στο εγγύς ή στο απώτερο μέλλον, χωρίς να υπάρχουν λεπτομερείς αναφορές σε τεχνικά θέματα. 
Στο «Καλύτεροι από εμάς» παρουσιάζεται μια μελλοντική Ρωσική κοινωνία, στην οποία το προσδόκιμο ζωής είναι τα 70 χρόνια και η πρόωρη συνταξιοδότηση γίνεται μετά από μια 25ετία, ώστε οι άνθρωποι, μιας και οι βοηθητικές εργασίες γίνονται από ρομπότ ή ανθρωποειδή, να έχουν χρόνο να αφιερωθούν στους συντρόφους τους και την οικογένειά τους. 
Εν τούτοις, οι ακτιβιστές διαδηλώνουν κατά της ύπαρξης των ρομπότ, κάνουν αιφνιδιαστικές εφόδους και τα καταστρέφουν ή βάφουν τα πρόσωπά τους με μπογιές για να διακρίνονται από τους ανθρώπους. 
Από την άλλη, η Υπηρεσία Κυβερνοεγκλήματος, ακολουθώντας την πολιτική της κυβέρνησης, βοηθάει ουσιαστικά τη βιομηχανία των ρομπότ και στρέφεται εναντίον όλων εκείνων που επιθυμούν την καταστροφή τους. Η Αρίσα που έχει εξελιχθεί σε μέλος της οικογένειας του Γκιόργκι Σαφράνοφ αποδεικνύεται ένας εξαιρετικός σύμβουλος όχι μόνον οικογενειακών σχέσεων, αλλά νομικών και άλλων θεμάτων χάρη στην υψηλή νοημοσύνη της, προφυλάσσοντας τον Σαφράνοφ και τα δύο παιδιά του από κάθε κακοτοπιά.
Η φιλοσοφία της σειράς, που χαρακτηρίζεται από διαρκείς ανατροπές, στηρίζεται στους τρεις κανόνες που είχε διατυπώσει ο Ρώσος συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας Ισαάκ Ασίμοφ: Πρώτος, το ρομπότ δεν κάνει κακό σε άνθρωπο, ούτε με την αδράνειά του επιτρέπει να βλαφτεί ανθρώπινο ον. Δεύτερος, το ρομπότ πρέπει να υπακούει τις διαταγές που του δίνουν οι άνθρωποι, εκτός αν αυτές οι διαταγές έρχονται σε αντίθεση με τον πρώτο νόμο και τρίτος, το ρομπότ οφείλει να προστατεύει την ύπαρξή του, εφόσον αυτό δεν συγκρούεται με τον πρώτο και τον δεύτερο νόμο. 
Πάνω σ’ αυτό τον καμβά πλέκεται και η υπόθεση της σειράς, που διαδραματίζεται σε μια «αποστειρωμένη» μελλοντική πόλη πάνω από την οποία «καραδοκούν» συνεχώς drones κάθε είδους και υπηρεσίας, ενώ στους δρόμους και τους πεζόδρομους κινούνται συνεχώς ρομπότ και ανθρωποειδή εκτελώντας διάφορες εργασίες. Δρόμους στους οποίους παρακολουθούμε να εκδηλώνονται όλες οι παθογένειες μια σύγχρονης μεγαλούπολης. (Κριτική μου για το myfilm.gr)
INFO
Προβάλλεται αποκλειστικά στο Netflix
Είδος: Επιστημονική φαντασία, Κοινωνική, Περιπέτεια
Δημιουργοί: Αλεξάντρ Κέσελ και Αλεξάντρ Ντάγκαν 
Παίζουν: Πολίνα Αντρέεβα, Κίριλ Κέρο, Αλεξάντρ Ουστιούγκοβ, Όλγκα Λομονόσοβα, Έλνταρ Καλιμούλιν, Βιτάλιγια Κορνίενκο, Βέρα Πανφίλοβα και Φίοντορ Λάβροβ