Υπόθεση: Το ντοκιμαντέρ απεικονίζει μια παγκόσμια κρίση που όλοι κατά βάθος ξέρουμε ότι θα πρέπει να συζητήσουμε για το κλίμα, τους πόρους της γης, τις πόλεις όπου ολόκληρη η επιφάνεια καταναλώνεται από το αυτοκίνητο. Ένα συνεχώς αυξανόμενο, βρώμικο, θορυβώδες κυκλοφοριακό χάος. Το ποδήλατο είναι ένα μεγάλο εργαλείο για την αλλαγή, αλλά τα ισχυρά συμφέροντα που κερδίζουν από το ιδιωτικό αυτοκίνητο επενδύουν δισεκατομμύρια κάθε χρόνο στις ομάδες πίεσης και τη διαφήμιση για να προστατεύσουν την επιχείρησή τους. Στην ταινία συναντάμε ακτιβιστές και στοχαστές που αγωνίζονται για καλύτερες πόλεις, οι οποίοι αρνούνται να σταματήσουν το ποδήλατο, παρά τον αυξανόμενο αριθμό των νεκρών στην κυκλοφορία.
Κριτική: Δυστυχώς το ντοκιμαντέρ «Ποδήλατα εναντίον αυτοκινήτων», όπως παρουσιάζεται δείχνει την παντοδυναμία των βιομηχανιών αυτοκινήτων, οι οποίες εδώ και πολλά χρόνια, από την απαρχή της εφεύρεσης του αυτοκινήτου, αγωνίζονται ώστε το αυτοκίνητο να είναι συνεχώς απαραίτητο στον άνθρωπο.
Τι να το κάνεις, που ορισμένοι άνθρωποι ή και ομάδες ανθρώπων χρησιμοποιούν ποδήλατα; Όταν από τα ιστορικά πλάνα που δείχνει, διαφαίνεται ότι οι βιομηχανίες πάντα πετύχαιναν ώστε να καταστρέφονται οι γραμμές των τραμ, να διαπλατύνονται οι δρόμοι από 2 σε 4 και 6 λωρίδες κυκλοφορίας (όπως στο Λος Άντζελες), τότε σε πιάνει μια απογοήτευση.
Όπως σε πιάνει απογοήτευση όταν στο ντοκιμαντέρ ομολογείται, ότι μεγάλη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία χαρίζει αυτοκίνητα στους Γερμανούς πολιτικούς…
Βλέπεται με ενδιαφέρον πάντως.
Σκηνοθεσία: Φρεντρίκ Γκέρτεν
Προβάλλεται από 8/10/15