Υπόθεση: Ένας απόστρατος των Ειδικών Δυνάμεων, που υποφέρει από μετατραυματικό στρες, προσπαθεί να ξαναβρεί τον έρωτα της ζωής του, αφού προηγουμένως ταξιδέψει από το Λονδίνο στη Βαρκελώνη, και διασχίσει την Ευρώπη για να καθαρίσει το όνομα του.
Κριτική: Ο Σον Πεν, μια τραγική φιγούρα σχεδόν έτοιμος να ξεχάσει τον εαυτό του και το παρελθόν του από πρόωρο Αλτσχάιμερ, εντέλλεται να σκοτώσει τον υπουργό Ενέργειας του Κογκό και να εγκαταλείψει τη χώρα. Πίσω του αφήνει την αγαπημένη του Τζασμίν Τρίνκα, η οποία μη γνωρίζοντας την πραγματική του ιδιότητα παντρεύεται τον Χαβιέ Μπαρδέμ, που είχε υποσχεθεί στον Σον Πεν να την προσέξει.
Μετά από οκτώ χρόνια, οι τρεις τους θα συναντηθούν κάτω από επικίνδυνες συνθήκες.
Ο Σον Πεν θα πέσει θύμα απόπειρας δολοφονίας του και ψάχνοντας ποιος βρίσκεται από πίσω θα φτάσει στη Βαρκελώνη μέσω Λονδίνου. Να μη ξεχνάμε ότι συνεχώς παρακολουθείται και αντιμετωπίζει κινδύνους. Είναι σκληροτράχηλος και εκπαιδευμένος στις Ειδικές Δυνάμεις, αλλά ο εγκέφαλός του δεν τον βοηθάει και πολύ. Υποφέρει από ξαφνικές ζαλάδες. Ο Σον Πεν διαθέτει όλη εκείνη τη γκάμα εκφράσεων εσωτερικού πόνου και πείσματος να ολοκληρώσει αυτό που ξεκίνησε, διαθέτει και μυώδες σώμα, που αυτή τη φορά το επιδεικνύει λίγο παραπάνω, αλλά οι αντίπαλοί του είναι αδίστακτοι. Ο Χαβιέ Μπαρδέμ και μόνο που τον κοιτάζει όταν τον συναντά στη Βαρκελώνη, καταλαβαίνεις στο βλέμμα του τη ζήλια και το μίσος του, στην προοπτική να του πάρει πίσω τη –μοιραία- γυναίκα, την αθώα και άδολη υπάλληλο ανθρωπιστικής ΜΚΟ, που την υποδύεται, με νεύρο, η Τζασμίν Τρίνκα και η οποία δεν είχε ιδέα με τι καθάρματα είχε μπλέξει. Είναι καλοί και οι τρεις.
Ο Σον Πεν θα πέσει θύμα απόπειρας δολοφονίας του και ψάχνοντας ποιος βρίσκεται από πίσω θα φτάσει στη Βαρκελώνη μέσω Λονδίνου. Να μη ξεχνάμε ότι συνεχώς παρακολουθείται και αντιμετωπίζει κινδύνους. Είναι σκληροτράχηλος και εκπαιδευμένος στις Ειδικές Δυνάμεις, αλλά ο εγκέφαλός του δεν τον βοηθάει και πολύ. Υποφέρει από ξαφνικές ζαλάδες. Ο Σον Πεν διαθέτει όλη εκείνη τη γκάμα εκφράσεων εσωτερικού πόνου και πείσματος να ολοκληρώσει αυτό που ξεκίνησε, διαθέτει και μυώδες σώμα, που αυτή τη φορά το επιδεικνύει λίγο παραπάνω, αλλά οι αντίπαλοί του είναι αδίστακτοι. Ο Χαβιέ Μπαρδέμ και μόνο που τον κοιτάζει όταν τον συναντά στη Βαρκελώνη, καταλαβαίνεις στο βλέμμα του τη ζήλια και το μίσος του, στην προοπτική να του πάρει πίσω τη –μοιραία- γυναίκα, την αθώα και άδολη υπάλληλο ανθρωπιστικής ΜΚΟ, που την υποδύεται, με νεύρο, η Τζασμίν Τρίνκα και η οποία δεν είχε ιδέα με τι καθάρματα είχε μπλέξει. Είναι καλοί και οι τρεις.
Η περιπέτεια τα έχει όλα. Εμφύλιο στο Κογκό λόγω οικονομικών συμφερόντων (το έχουμε ξαναδεί και στο Ματωμένο Διαμάντι με τον Ντι Κάπριο), ίντριγκα, έρωτα, απώλεια, διπλοπροσωπία, καταδιώξεις και παρακολουθήσεις, μυστικές υπηρεσίες που εμπλέκονται και πιστοί φίλοι από το παρελθόν έτοιμοι να βοηθήσουν, καθώς και έναν κεντρικό ήρωα (με πρόβλημα υγείας μάλιστα), που είναι ακατάβλητος. Δεν κουράζεται και δεν τον πιάνουν οι σφαίρες. Τίποτα όμως δεν φαίνεται υπερβολικό όσο κρατά η ταινία. Αντίθετα. Η σκηνοθεσία, το μοντάζ, η πλοκή του σεναρίου, οι ερμηνείες των τριών βασικών ηθοποιών σε συνεπαίρνουν και στο τέλος η τελική μάχη στην αρένα της ταυρομαχίας, όπου περιμένεις κάποιον να πεθαίνει μαζί με τη θανάτωση του ταύρου, σου θυμίζει τον «Άνθρωπο που γνώριζε πολλά» του Χίτσκοκ, όταν περίμενες τον πυροβολισμό στη συναυλία, να πέσει τη μοναδική στιγμή που θα ηχούσαν τα κύμβαλα. Τόσο καλά σκηνοθετημένο.
Σκηνοθεσία: Πιέρ Μορέλ
Με τους Ίντρις Έλμπα, Σον Πεν, Χαβιέ Μπαρδέμ, Μαρκ Ρίλανς, Ρέι Γουίνστοουν, Μελίνα Μάθιους, Τζασμίν Τρίνκα
Προβάλλεται από 26/3/15