Υπόθεση: Είμαστε στο 1462. Η Τρανσυλβανία απολαμβάνει παρατεταμένη περίοδο ειρήνης υπό τη βασιλεία του Βλαντ ΙΙΙ και της συζύγου του Μιρένα, οι οποίοι μεριμνούν ώστε οι υπήκοοί τους να ζουν προστατευμένοι από τους εχθρούς και ειδικότερα τους Τούρκους που επεκτείνονταν επικίνδυνα, κατακτώντας όποια εδάφη έβρισκαν στο πέρασμά τους. Όταν ο Σουλτάνος Μεμέτ ο ΙΙ απαιτεί 100 παιδιά για το στρατό των Γενιτσάρων του ο Βλαντ καλείται να αποφασίσει αν θα ακολουθήσει το παράδειγμα του πατέρα του και να παραδώσει το γιο του στο σουλτάνο ή αν θα απευθυνθεί σε ένα τέρας ώστε να νικήσει τους Τούρκους, χάνοντας, όμως, την ψυχή του.
Κριτική: Ενδιαφέρουσα και ατμοσφαιρική εξιστόρηση της περιόδου, πριν το μυθιστόρημα του Μπρααμ Στόουκερ «Δράκουλας ο βρικόλακας των Καρπαθίων» (1897), πάνω στο οποίο βασίστηκε όλη η κινηματογραφική μυθολογία,
με πρώτη την ταινία του Τέρενς Φίσερ (1958), που ανάδειξε το είδος, αλλά και τον Κρίστοφερ Λι ως απόλυτο σταρ του.
Κριτική: Ενδιαφέρουσα και ατμοσφαιρική εξιστόρηση της περιόδου, πριν το μυθιστόρημα του Μπρααμ Στόουκερ «Δράκουλας ο βρικόλακας των Καρπαθίων» (1897), πάνω στο οποίο βασίστηκε όλη η κινηματογραφική μυθολογία,
με πρώτη την ταινία του Τέρενς Φίσερ (1958), που ανάδειξε το είδος, αλλά και τον Κρίστοφερ Λι ως απόλυτο σταρ του.
Ο Γκάρι Σορ, παρά το γεγονός
ότι αυτή είναι η πρώτη του ταινία, καταφέρνει να κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον
του θεατή και δημιουργεί ένα έργο που θα μπορούσα θεματικά (αναζήτηση της
αιώνιας αγάπης) να το συγκρίνω μόνο με το Dracula του Κόπολα (1992), στο οποίο μάλιστα παραπέμπει
τελειώνοντας την ταινία του, όταν ο βρικόλακας μετά από ένα χρονικό άλμα,
βρίσκεται στη σύγχρονη εποχή και συναντά τη Μίνα (την κοπέλα που ερωτεύεται ο Δράκουλας
του Στόουκερ και του Κόπολα).
Ο Δράκουλάς του Σορ, είναι
ένας φυσιολογικός ηγέτης μιας κομητείας, που αγαπά την οικογένειά του και
σέβεται τους υπηκόους του, αλλά θα αναγκαστεί να πουλήσει την ψυχή του και να εξελιχθεί
σε αιμοδιψές τέρας, στην προσπάθειά του να τους σώσει από τους βαρβάρους. Ο
Λουκ Έβανς καταφέρνει να είναι συμπαθητικός στην αρχή και απόλυτα αντιπαθητικός
στο τέλος, από τις βαρβαρότητες στις οποίες προβαίνει. Καταφέρνει να μεταφέρει στο θεατή τη μεταβολή των συναισθημάτων του.χωρίς υπερβολές
Από άποψη εφέ η ταινία δεν
πάει και άσχημα. Θα μπορούσε να έχει παρασυρθεί σε εντυπωσιακές και χρονικά σπάταλες
επικές απεικονίσεις, αλλά ο Σορ ως πρώην σκηνοθέτης διαφημιστικών, γνωρίζει
καλά πότε αρχίζει να βαριέται ο θεατής (και γι’ αυτό ίσως και η διάρκεια της
ταινίας είναι μόνο μιάμιση ώρα).
Σκηνοθεσία: Γκάρι Σορ
Με τους: Λουκ Έβανς, Ντομινίκ
Κούπερ, Σάρα Γκαντόν, Σαμάνθα Μπαρκς, Τσαρλς Ντανς, Ζακ Μαγκόουαν
Προβάλλεται από 9/10/14
(Κριτική μου στο myFilm)