Κάπου τα έχουμε ξαναδεί όλα αυτά.
Τελικά, το prequel των
ταινιών με τον αναλυτή πράκτορα της CIA Τζακ Ράιαν, δεν πρόσθεσε τίποτα περισσότερο ούτε στο μύθο του, αλλά ούτε και στις ταινίες αυτού του είδους.
Ο Ράιαν (πολύ γλυκερός για σκληρό
καρύδι, ο Κρις Πάιν), πρώην αξιωματικός του πολεμικού ναυτικού, αποσύρεται
ύστερα από ατύχημα με ελικόπτερο, σπουδάζει οικονομικές επιστήμες, γίνεται
αντιληπτός από ένα κυνηγό ταλέντων της CIA (που τον υποδύεται ο Κέβιν Κόστνερ, χωρίς ιδιαίτερο παίξιμο),
στρατολογείται ως αναλυτής και από μία συγκυρία εξελίσσεται σε ενεργό πράκτορα,
χωρίς επιφανειακή προστασία από την «εταιρεία». Σ’ αυτή, την πρώτη του
περιπέτεια, θα μπλέξει και η μνηστή του (θα είναι και η μέλλουσα γυναίκα του;),
οπότε θα έχει παράλληλο μπλέξιμο, να σώσει αυτή και τις ΗΠΑ από οικονομική
κατάρρευση.
Καταδιώξεις και πιστολίδι στην
ημερήσια διάταξη και ο σκηνοθέτης Κένεθ Μπράνα, στο ρόλο του «κακού» ρώσου, να
διεκπεραιώνει το ρόλο του, ενώ στη σκηνοθεσία να δείχνει ιδιαίτερη ικανότητα,
αφού το φιλμ κυλάει γοργά και χωρίς πτώση του καταιγιστικού ρυθμού του, ούτε
μια στιγμή.
Αν στη θέση του brand name Ράιαν ήταν το όνομα
Μποντ ή Μπορν δεν θα το παίρναμε είδηση. Που σημαίνει ότι το προϊόν καταπίνεται
εύκολα. Όπως το αναψυκτικό ή το ποπ κορν που καταναλώνονται σ’ αυτού του είδους
τις περιπέτειες.
Υπόθεση: Στην ταινία αυτή
βρίσκουμε τον Τζακ Ράιαν (Κρις Πάιν), απόστρατο πεζοναύτη, ως οικονομικό
αναλυτή που ανακαλύπτει ότι o ρωσικής καταγωγής συνεργάτης της εταιρείας όπου
εργάζεται (Κένεθ Μπράνα) σχεδιάζει την οικονομική κατάρρευση των ΗΠΑ μέσω
τρομοκρατικής επίθεσης, συνδυάζοντας τη διεθνή τρομοκρατία με τα ριψοκίνδυνα
κόλπα στο παγκόσμιο χρηματιστήριο. Τα πάντα γύρω του είναι επισφαλή και το μόνο
βέβαιο είναι πως, σε έναν κόσμο όπου κάθε κίνητρο κρύβει και κάποιο μυστικό και
κάθε μυστικό συνδέεται και με ένα ψέμα, οποιαδήποτε κίνηση κι αν κάνει ενέχει
τεράστιο κίνδυνο με παγκόσμιες επιπτώσεις.
Σκηνοθεσία: Κένεθ Μπράνα
Με τους: Κρις Πάιν, Κίρα
Νάιτλι, Κέβιν Κόστνερ, Κένεθ Μπράνα, Κολμ Φιόρε, Γκέμα Τσαν
Προβάλλεται από 23-1-2014
(Κριτική μου στο myFilm)