Διαβάζοντας την υπόθεση, φαντάζεστε ότι πρόκειται να δείτε ένα ακόμα θρίλερ του Άλφρεντ Χίτσκοκ με μπόλικη αγωνία.
Αυτό που δεν σας λέει η υπόθεση, είναι ότι αυτή η ταινία έχει κριθεί η καλύτερη του Χίτσκοκ
ιδιαιτέρως στην ανάλυση των χαρακτήρων. Ενώ ο ρυθμός της, είναι ο
αγαπημένος του σκηνοθέτη, ο οποίος παίζει με τα νεύρα του θεατή, όπως η
γάτα με το ποντίκι. Μια σε αφήνω, μια σε πιάνω.
Πρόκειται για μια ταινία ψυχογράφημα, τόσο στην εμβάθυνση του
χαρακτήρα που υποδύεται ο γοητευτικός Τζόζεφ Κότεν (ο μόνος που θα
μπορούσε να υποδυθεί εκείνη την εποχή τον συγκεκριμένο ρόλο), όσο και
στη σχέση του με την ανιψιά του, η οποία είναι σχεδόν ερωτευμένη μαζί
του. Πολύ καλή στο ρόλο της είναι και η ανιψιά, που υποδύεται η Τερέζα Ράιτ.
Κάποιοι, τότε που είχε παιχτεί για πρώτη φορά, είχαν πει ότι η
ταινία ήταν αυτοβιογραφική του Χίτσκοκ. Δε νομίζω. Ότι έχει πολλά
στοιχεία από πραγματικές καταστάσεις, περισσότερα από άλλες ταινίες του, είναι πιο ρεαλιστική, το καταλαβαίνω, αλλά αυτοβιογραφική, δεν θα το έλεγα. Εκτός
κι αν εννοούσαν ότι με τη γλυκιά φατσούλα που είχε, κανείς δεν
μπορούσε να φανταστεί ότι αυτός ο άνθρωπος γύριζε ταινίες αγωνίας και
τρόμου.
Όπως πάντα η μουσική του Ντιμίτρι Τιόμκιν, συμβάλλει στην όλη ατμόσφαιρα της ταινίας, η οποία είχε προβληθεί παλιότερα με τον τίτλο "Το χέρι που σκοτώνει".
Υπόθεση: Όταν η οικογένεια Νιούτον που κατοικεί στην Σάντα Ρόζα μαθαίνει ότι ο
θείος Τσάρλι (αδελφός της συζύγου) θα έρθει να μείνει για λίγο καιρό
μαζί τους, επικρατεί μεγάλη χαρά, ιδιαίτερα στην ανηψιά του Τσάρλι
(συνονόματοι), η οποία του έχει ιδιαίτερη αδυναμία. Πράγματι, ο θείος
Τσάρλι είναι ένας γλυκός άνθρωπος με ωραία χαρακτηριστικά, που εύκολα
αποσπά συμπάθειες. Όμως πίσω από την χαρούμενη φιγούρα του κρύβεται
ένας καθ’ έξιν φονιάς. Καταζητείται από την αστυνομία για κάποιους
φόνους ώριμων γυναικών. Η ανιψιά του (που προσπαθεί να βρίσκεται συνεχώς
μαζί του) αρχίζει να προβληματίζεται από κάποια αλλόκοτα στοιχεία της
συμπεριφοράς του θείου της, ενώ αργότερα – εξ αιτίας της παρουσίας
κάποιων αστυνομικών στη Σάντα Ρόζα – θα αρχίσει να έχει σοβαρές υποψίες
ότι ο δολοφόνος γυναικών που διάβαζε στις εφημερίδες μπορεί να έχει
σχέση με τον θείο Τσάρλι. Φυσικά ο τελευταίος δεν παραδέχεται τίποτα και
αρνείται τα πάντα... (Κριτική μου στο myFilm)
Σκηνοθεσία: Άλφρεντ Χίτσκοκ
Με τους: Τζόζεφ Κότεν, Τερέζα Ράιτ, ΜακΝτόναλντ Κάρεϊ, Χένρι Τράβερς
Με τους: Τζόζεφ Κότεν, Τερέζα Ράιτ, ΜακΝτόναλντ Κάρεϊ, Χένρι Τράβερς
Προβάλλεται από 20-9-2012