18/12/19

Ευτυχία

Μια αξιοπρεπής παραγωγή, για μια γυναίκα η οποία τη δεκαετία του ’30 αρνήθηκε να μπει σε πατριαρχικούς ρόλους, αρνήθηκε να υπηρετήσει την κοινωνική επιταγή και οτιδήποτε της ζητήθηκε, βάζοντας το χιούμορ πάντα μπροστά, σε μία εποχή που οι γυναίκες ήταν προορισμένες αποκλειστικά για τους ρόλους της συζύγου και της μητέρας. Την Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου η οποία, 

με πτυχίο δασκάλας, αποφάσισε να γίνει ηθοποιός, έπαιξε σε μπουλούκια και σε σκηνές, πήρε διαζύγιο από τον πατέρα των κοριτσιών της, ερωτεύτηκε με πάθος και ξαναπαντρεύτηκε έναν «μπάτσο-ποιητή» όπως τον αποκάλεσε την πρώτη φορά που τον είδε και στη συνέχεια κέρδισε το σεβασμό των μεγαλύτερων συνθετών της ανδροκρατούμενης εποχής της.
Η Κάτια Γκουλιώνη, που υποδύεται τη νεαρή Ευτυχία και η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη στο ρόλο της ηλικιωμένης, σηκώνουν όλο το βάρος μιας άρτιας παραγωγής, που όμως δεν απογειώνει το θέμα και αυτό επειδή η πλειάδα των ηθοποιών που έχουν τους ρόλους γνωστών προσωπικοτήτων του θεάματος και του λαϊκού τραγουδιού της εποχής που έζησε η Ευτυχία «χάνονται μιμούμενοι» τις κοσμικές εμφανίσεις τους ή τους ρόλους αυτών των ανθρώπων. Ο κονφερασιέ του Φοίβου Δεληβοριά στη βραδιά προς τιμή της, μοιάζει να σατιρίζει αντί να εκτιμά και να σέβεται την Ευτυχία, ενώ η Ρένα Βλαχοπούλου της Ματθίλδης Μαγγίρα είναι τραγική, για να αναφέρω δύο μόνον παραδείγματα. 
Διασώζονται δίπλα στις πρωταγωνίστριες, ο Παύλος Ορκόπουλος («Νήσος» και τηλεοπτικές σειρές «Στο Παρά Πέντε», «Άγριες Μέλισσες»), ως ο πρώτος της σύζυγος, ώριμος και συγκρατημένος και ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης («Έτερος Εγώ» και τηλεοπτική σειρά «Πενήντα-Πενήντα») ως ο δεύτερος που ήταν και ο μεγάλος της έρωτας, πέντε χρόνια μικρότερός της, αστυνομικός και λάτρης της λογοτεχνίας και της ποίησης.
Την ίδια ώρα, οι ερμηνευτές και οι ερμηνεύτριες των τραγουδιών που ακούγονται στην ταινία, έκαναν ό,τι μπορούσαν για να αντιπαθήσουμε γνωστές και αξέχαστες λαϊκές επιτυχίες. Κατά τη γνώμη μου, όπως το υπόλοιπο καστ προσπαθούσε να μιμηθεί της διασημότητες της εποχής, θα ήταν προτιμότερο και οι τραγουδιστές με τις τραγουδίστριες να εκτελούσαν σε playback τα τραγούδια της αθάνατης αυτής στιχουργού ώστε να απολαμβάναμε τις original φωνές. Θα ήταν πιο αυθεντικό και θα παρέπεμπε καλύτερα στην εποχή, όπως τα κοστούμια και τα ντεκόρ. (Κριτική μου στο myfilm.gr)
INFO
Προβάλλεται από 19/12/19
Είδος: Δράμα, Βιογραφική, Μουσική  
Σκηνοθεσία: Άγγελος Φραντζής
Παίζουν: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Κάτια Γκουλιώνη, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Θάνος Τοκάκης, Ντίνα Μιχαηλίδου, Παύλος Ορκόπουλος, Ευαγγελία Συριοπούλου, Λίλα Μπακλέση, Ανδρέας Κωνσταντίνου
Σύνοψη: Ένα κορίτσι, μικροπαντρεμένο, ταξιδεύει από το Αϊδίνι στην Ελλάδα με τη μητέρα και τις δύο της κόρες. Στο πλοίο του ξενιτεμού παίρνει απόφαση να μην αφήσει τη ζωή να την προσπεράσει, αλλά να τη ζήσει, όπως θέλει. Και τη ζει! Γράφει ακατάπαυστα σε ό,τι πιάνει το μελάνι, από χαρτοπετσέτες και κουτιά από τσιγάρα μέχρι υπόλοιπα λογαριασμών. Καπνίζει, ερωτεύεται με πάθος, χαρτοπαίζει με θράσος σε πολυτελή σαλόνια, αλλά και σε παράνομα υπόγεια. Μία δασκάλα που γίνεται  ηθοποιός στα μπουλούκια και στο θέατρο, μία ποιήτρια που γίνεται η μεγαλύτερη Ελληνίδα στιχουργός του λαϊκού τραγουδιού. Συνεργάζεται με όλες τις διάσημες μουσικές προσωπικότητες της χώρας, από τον Βασίλη Τσιτσάνη και τον Απόστολο Καλδάρα, ως τον Μανώλη Χιώτη, τον Αντώνη Ρεπάνη και τον Μάνο Χατζιδάκι, υψώνοντας θαρραλέα ανάστημα, σε έναν σκληρό και τυπικά ανδροκρατούμενο κόσμο. (Διανομή: Tanweer)