Ο πολύς Βέρνερ Χέρτζοκ διεισδύοντας στις σχέσεις των ανθρώπων, αυτή τη φορά ουσιαστικά ακολουθεί «εν ώρα υπηρεσίας» θα λέγαμε, τον Yuichi Ishii που είναι ιδρυτής της εταιρείας Family Romance LLC (του αρχικού τίτλου της ταινίας) και φυσικά δεν είναι ηθοποιός, να υποδύεται το ρόλο του πατέρα μιας έφηβης, να προετοιμάζεται να μιμηθεί τον νεκρό σε ένα ανοιχτό φέρετρο σε μια κηδεία, να παριστάνει έναν υπάλληλο του σιδηροδρομικού σταθμού, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την λάθος αναχώρηση ενός τρένου και δέχεται παρατηρήσεις, καθώς και άλλες περιπτώσεις υπηρεσιών. Όλα αυτά πάνω σε σενάριο, που συνέγραψε ο Χέρτζοκ για την ταινία, ώστε να είναι μυθοπλασία και να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις.
Αυτό το -κατά κάποιο τρόπο ντοκιμαντέρ- του Χέρτζοκ μπορεί να φαντάζει σουρεαλιστικό, το θέμα όμως είναι ότι στην Ιαπωνία οι υπηρεσίες ενοικίασης οικογενειακών μελών, φίλων, αγαπημένων προσώπων, υπαλλήλων και λοιπών, είναι αρκετά διαδεδομένες.
Από αυτό το υπαρκτό κοινωνικό φαινόμενο εμπνεύστηκε ο Χέρτζοκ για να αναδείξει το γεγονός ότι καμιά φορά η αναπαράσταση της πραγματικότητας γίνεται πιο σημαντική από την ίδια την πραγματικότητα. Ειδικά, στις σύγχρονες πολυπληθείς κοινωνίες που η αίσθηση της μοναξιάς γίνεται ακόμα βαρύτερη και οι άνθρωποι έχουν ανάγκη κάποιας συμπαράστασης. (Κριτική μου στο myfilm.gr)
INFO
Προβάλλεται από 24/10/2019
Είδος: Ντοκιμαντέρ, Δράμα
Σκηνοθεσία: Βέρνερ Χέρτζογκ
Παίζουν: Γιουίτσι Ίσι, Μαχίρο Τανιμότο
Η εταιρεία «Οικογενειακή ευτυχία ΑΕ» μισθώνει ηθοποιούς που αναπληρώνουν συγγενείς, φίλους ή αγαπημένα πρόσωπα για λογαριασμό των πελατών της, ώστε να εξασφαλίζεται αυτό ακριβώς που δηλώνει η επωνυμία της: η οικογενειακή ευτυχία. Οι υπάλληλοι της εταιρείας συμπαρίστανται στους πελάτες αναλαμβάνοντας ρόλους σε πάρτι, γάμους, κηδείες ακόμη και σε ιδιαίτερα προσωπικές στιγμές.
Είναι ένας κόσμος εικονικός, άλλες φορές κωμικός, συχνά τραγικός και ιδιαιτέρως παράξενος. Οι ανθρώπινοι δεσμοί μοιάζουν εύθραυστοι και προκατασκευασμένοι: Πόσους ρόλους υποδύονται στην πραγματικότητα οι άνθρωποι στις σχέσεις τους; Ποια είναι τα όρια της ευτυχίας και ποια αυτά της απεικόνισής της; (Από την Filmtrade)