15/2/19

«Νεκρωταφίο ζώων» του Stephen King

Η ταινία «Νεκρωταφίο ζώων», που βασίζεται στο μυθιστόρημα «Pet Sematary» του αγαπημένου Στίβεν Κινγκ, βγαίνει στους κινηματογράφους στις 4 Απριλίου 2019 από την Odeon. Διαβάζω τη σύνοψη στην ενημέρωση που μου κάνουν και δεν μου λέει κάτι. Σκέφτομαι: λες να μη το έχω διαβάσει; Πάω στη βιβλιοθήκη μου και ψάχνω στο  «ράφι Στίβεν Κινγκ». Ο τίτλος είναι εκεί με μια «κατσαρή» γραμματοσειρά που υπονοεί «ανατριχίλες», αλλά καθόλου τσαλακωμένη τη ράχη του βιβλίου, που σημαίνει αδιάβαστο, και ας είναι έκδοση του Νοεμβρίου 2010 (από τη Bell). Είχε ακολουθήσει ο Δεκέμβριος μήνας των εορτών και μου είχε ξεφύγει. 

Το κατεβάζω και το διαβάζω σε τρεις μέρες (έχω κι άλλες δουλειές να κάνω). Φίλε μου, είναι ίσως το τρομακτικότερο βιβλίο του. Όχι γιατί περιγράφει φρικτές καταστάσεις, αλλά γιατί παίζει με τον αρχέγονους φόβους του ανθρώπου: το θάνατο, την ενδεχόμενη μετεμψύχωση, την επίσης ενδεχόμενη ανάσταση. Παίζει με τα νεύρα του αναγνώστη. Το έχω ξαναγράψει: δεν είναι μόνον η ατμόσφαιρα. Είναι η αφήγηση. Ο τρόπος που τα γράφει, ο τρόπος που παρεμβάλλει άλλες ιστορίες ενδιάμεσα για να σου περιγράψει πως έχουν διαμορφωθεί οι χαρακτήρες του. Τι άλλο να σου πω; Πρέπει να δεις την ταινία , αν δεν έχεις διαβάσει το βιβλίο.
Η σύνοψη, από την Odeon, έχει ως εξής: 
O Δρ. Λούις Κρίντ (Τζέισον Κλάρκ), μετά τη μετακόμισή του με τη σύζυγό του Ρέιτσελ (Έιμι Σέιμετζ) και τα δύο μικρά παιδιά τους από τη Βοστώνη στο Μέιν, ανακαλύπτει ένα μυστηριώδη τόπο ταφής κρυμμένο βαθιά μέσα στο δάσος που βρίσκεται δίπλα στο νέο σπίτι της οικογένειας. Όταν μια τραγωδία τον χτυπά, ο Λούις στρέφεται στον ασυνήθιστο γείτονά του Τζαντ Κράνταλ (Τζον Λίθγκοου), ξεκινώντας μια επικίνδυνη αλυσιδωτή αντίδραση που απελευθερώνει ένα άνευ προηγουμένου κακό με τρομακτικές συνέπειες.
Την ταινία σκηνοθετούν οι Κέβιν Κολς και Ντένις Βιντμάιερ