28/1/17

«Έφυγε» ο Τζον Χαρτ

Ο σερ Τζον Χαρτ πέθανε σε ηλικία 77 ετών,  όπως ανακοίνωσε νωρίς σήμερα το πρωί ο ατζέντης του.
Ο διάσημος ηθοποιός είχε γεννηθεί στις 22/1/1940 κοντά στο Τσέστερφιλντ της Αγγλίας. Η μητέρα του όπως λέγεται, παρότι ήταν ερασιτέχνης ηθοποιός, του απαγόρευσε να πάει στον κινηματογράφο, θεωρώντας ότι ήταν πολύ αναξιοπρεπές για έναν γιο πάστορα.
Στο σχολείο, ανακάλυψε το θέατρο αλλά στράφηκε αρχικά στη ζωγραφική καθώς ήταν μεγάλος θαυμαστής του 'Εντβαρντ Μουνκ. 'Ελαβε υποτροφία για να γίνει καθηγητής σχεδίου στο Saint Martin's School of Arts του Λονδίνου.

26/1/17

Ο καλύτερος φίλος μου – A dog’ s purpose

Ο Λάσε Χάλστρομ που μας έχει χαρίσει στο παρελθόν τα φιλμ «Chocolat» και «Ένα ταξίδι 30,5 μέτρα μακριά» αυτή τη φορά σκηνοθετεί το best-seller βιβλίο του Γ. Μπρους Κάμερον «A Dog’s Purpose» και  μέσα από τη μετεμψύχωση ενός σκύλου που ψάχνει να βρει το σκοπό της ζωής του, αφηγείται τέσσερις διαφορετικές ιστορίες που διαδραματίζονται σε χρονικό διάστημα 50 ετών.

Moonlight

To Moonlight ξεκίνησε ως ιδέα για σχολική εργασία από τον θεατρικό συγγραφέα Ταρέλ Άλβιν Μακ Κρέινι. Το θεατρικό του έργο με τίτλο «In Moonlight Black Boys Look Blue» παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο φεστιβάλ Borscht στο Μαϊάμι, στα πλαίσια παρουσίασης έργων ντόπιων καλλιτεχνών, που αντιπροσωπεύουν την πολιτιστική ταυτότητα της πόλης μέσα από ιστορίες που διαφοροποιούνται από την τυπική της απεικόνιση. 
Το έργο του Μακ Κρέινι είχε στο επίκεντρο του έναν έμπορο ναρκωτικών που παίρνει υπό την προστασία του ένα νεαρό αγόρι, ταλαιπωρημένο από την παρενόχληση των συμμαθητών του, τον εθισμό της μητέρας του, τη μοναξιά και τη διαφορετικότητα. Οι σκηνές εναλλάσσονται μεταξύ παιδικής ηλικίας κι εφηβείας και περιστρέφονται γύρω από τη σεξουαλικότητα του κεντρικού ήρωα Σάιρον, καθώς μεγαλώνει.

Jackie

Δεν πρόκειται για μια τυπική χολιγουντιανή βιογραφία μιας μεγάλης προσωπικότητας, αλλά για τις κρίσιμες ώρες μιας γυναίκας, που ως Πρώτη Κυρία των ΗΠΑ αγαπήθηκε όσο καμία άλλη και από τη μια στιγμή στην άλλη βρέθηκε να είναι μόνη της και να πρέπει να αντιμετωπίσει πολλά και διαφορετικά πράγματα που την ξεπερνούσαν. 
Ήταν ταυτόχρονα η Πρώτη Κυρία που έπρεπε να ακολουθήσει τις τυπικές διαδικασίες και την υστεροφημία του προέδρου των ΗΠΑ, αλλά και μια γυναίκα που είχε χάσει τον άντρα της και έπρεπε να φροντίσει τα παιδιά της και τον εαυτό της. Μια γυναίκα, που ένιωσε την απώλεια και έχασε την πίστη της επειδή ο θάνατος του αγαπημένου της επήλθε ξαφνικά, βίαια, με σοκαριστικό και τραυματικό τρόπο. 

Ο διχασμένος - Split

Μετά τις ταινίες «Έκτη αίσθηση», «Οιωνός», «The Village» και «The Happening», ο Μ. Ν. Σιάμαλαν επανέρχεται με το «Διχασμένο», που διαπραγματεύεται έναν ψυχωτικό χαρακτήρα, όχι απλά διχασμένο, με διπλή δηλαδή προσωπικότητα, αλλά διασπασμένο σε 24 διαφορετικούς χαρακτήρες, και χαρά στο κουράγιο του Τζέιμς Μακ Αβόι, που δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας για να υποδυθεί τους οκτώ από αυτούς (οι άλλοι μένουν στα χαρτιά, αφού προκύπτουν από το φάκελο του ασθενούς) και ο θεατής δεν γνωρίζει τι πρόκειται να επακολουθήσει.

21/1/17

Έτερος εγώ

Eνα αστυνομικό θρίλερ στο ύφος των ευρωπαϊκών ταινιών του είδους, με πυκνό μυστήριο, αινιγματική ατμόσφαιρα, συναρπαστικούς γρίφους, μαθηματικές αναφορές και πολλές ανατροπές είναι η δεύτερη ταινία του Σωτήρη Τσαφούλια, στην οποία υπογράφει και το σενάριο. To ρόλο του κεντρικού ερευνητή μιας σειράς αλληλένδετων δολοφονιών αναλαμβάνει ένας εκκεντρικός εγκληματολόγος, τον οποίο ενσαρκώνει ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, έχοντας στο πλευρό του ως μέντορα και αμέριστο υποστηρικτή, τον μοναδικό Δημήτρη Καταλειφό. Σε ρόλο-κλειδί συναντάμε τον μεγάλο Γάλλο σταρ των «Άθικτων», Francois Cluzet. Η ταινία έκανε την πρεμιέρα της στο 57ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αποσπώντας δύο βραβεία: Βραβείο Κοινού FISCHER Ελληνικής Ταινίας - Μιχάλης Κακογιάννης και Βραβείο Νεότητας.

19/1/17

Πάση θυσία – Hell or high water

Στα πρώτα πλάνα της ταινίας, δύο μεγάλες διαφημιστικές πινακίδες δεσπόζουν στο highway που κινείται το όχημα των δύο αδερφών: η μια προτρέπει τον οδηγό να πάρει δάνειο από την Texas Midland Bank και η άλλη τον ρωτάει εάν έχει χρέος να το λύσει (με τι άλλο;) με δάνειο από την ίδια τράπεζα. Η πρώτη πάνω από μια εκκλησία με τρία παράθυρα σε σχήμα σταυρού και η δεύτερη έξω, στην ύπαιθρο και λίγο πριν από τα τεράστια μηχανήματα άντλησης πετρελαίου, που κινούνται αργά φέρνοντας λεφτά στους ιδιοκτήτες της γης του Τέξας. 

Άρνηση – Denial

Και πρώτα – πρώτα, ποιος είναι ο Ντέιβιντ  Ίρβινγκ, στον οποίο αναφέρεται η ταινία: Είναι ένας αυτοδίδακτος ιστορικός του Β´ Παγκοσμίου Πολέμου, με πολλά ιστορικά βιβλία στο ενεργητικό του. Μια αμφιλεγόμενη προσωπικότητα με ατελείωτες πολιτικές και δικαστικές διαμάχες. Ένας αιρετικός της κυρίαρχης ιστοριογραφίας, με απόψεις που συνήθως ξαφνιάζουν, σοκάρουν, προκαλούν και ενοχλούν. Αυτά έγραφε ο ελληνικός τύπος όταν είχε έρθει στην Ελλάδα.

Με τα μάτια ανοιχτά - A peine j’ ouvre les yeux

Η Λέιλα Μπουζίντ, που ήταν και βοηθός του Αμπντελατίφ Κεσίς («Μαύρη Αφροδίτη» και «Η ζωή της Αντέλ» Ι και ΙΙ), κάνει το σκηνοθετικό της ντεμπούτο και προσπαθεί να βρει την ταυτότητά της. 
Στην προσπάθεια να μιλήσει για πολλά και σοβαρά θέματα γύρω από την πατρίδα της, το χάσμα γενεών, τη σχέση μάνας – κόρης, αλλά και την έλλειψη ελευθερίας των νέων, ειδικά των γυναικών, που είναι πράγματι ένα θέμα διαχρονικό στις κοινωνίες ειδικά της περιοχής, τα στριμώχνει ανάμεσα μάλιστα και στα τραγούδια της πρωταγωνίστριας και τα αποδυναμώνει. 

13/1/17

Το άρωμα της γυναίκας με τα μαύρα

Η ιστορία του μυθιστορήματος «Το άρωμα της γυναίκας με τα μαύρα» του Γκαστόν Λερού, έρχεται ως συνέχεια του προηγούμενου «Το Μυστήριο του Κίτρινου Δωματίου» (και τα δύο από τις εκδόσεις Διόπτρα) και βασίζεται στα ίδια στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη γραφή του διάσημου συγγραφέα (που έχει γράψει «Το φάντασμα της όπερας»): «αστυνομική ιστορία μυστηρίου κλειδωμένου δωματίου», μόνο που αυτή τη φορά αντί για δωμάτιο έχουμε μεσαιωνικό κάστρο.
Η ιστορία ξεκινά δύο χρόνια μετά την πρώτη ιστορία και με τους ίδιους πρωταγωνιστές, μόνον που αυτή τη φορά ο δαιμόνιος δημοσιογράφος Ζοζέφ Ρουλεταμπίλ ψάχνει ταυτόχρονα και στοιχεία για το δικό του παρελθόν.