28/5/16

Το πέμπτο ευαγγέλιο (μυθιστόρημα)

Ο Ίαν Κάλντγουελ είναι Αμερικανός συγγραφέας, κάθισε και μελέτησε όμως τον καθολικισμό και την ορθοδοξία. Βρήκε διαφορές και συγκλίσεις και έγραψε ένα μυθιστόρημα (θρίλερ θα έλεγα, με τίτλο «Το πέμπτο ευαγγέλιο» των εκδόσεων Διόπτρα), στηριγμένο πάνω στα ευαγγέλια των τεσσάρων ευαγγελιστών Ματθαίου, Λουκά, Μάρκου και Ιωάννη και σε μια ας πούμε σύνοψή τους, με όνομα Διατεσσάρων, ένα πέμπτο ευαγγέλιο, γραμμένο από έναν χριστιανό ασκητή ονόματι Τατιανό. Μέσα από αυτά προσπαθεί να λύσει ένα μυστήριο  που απασχολεί τις δύο Χριστιανικές Εκκλησίες. Τοποθετεί δε τη δράση του μυθιστορήματος στο Βατικανό γύρω στο 2004, καθώς η θητεία του Πάπα Ιωάννη Παύλου Β΄ οδεύει προς την ολοκλήρωσή της και στο Βατικανό προετοιμάζεται μια έκθεση. 
Μία βδομάδα πριν την έναρξή της, ο έφορος της έκθεσης βρίσκεται δολοφονημένος. Την ίδια νύχτα ένας διαρρήκτης εισβάλλει στο σπίτι του πατέρα Άλεξ Ανδρέου, ενός ελληνοκαθολικού ιερέα και συνεργάτη του εφόρου και ζει στην πόλη του Βατικανού μαζί με τον πεντάχρονο γιο του. 

26/5/16

Έργα στο σταθμό: τότε και τώρα

Τα έργα για το υπόγειο πάρκινγκ στην πλατεία Ευτέρπης, δίπλα στο σταθμό ΗΣΑΠ Αμαρουσίου ξεκίνησαν με την περίφραξη του χώρου και η κατάσταση μου έφερε μνήμες από την παιδική μου ηλικία όταν χτιζόταν ο σταθμός-γέφυρα. 
Επισκέφθηκα το blog του φίλου μου του Χάρρυ και αντέγραψα τη φωτογραφία που βλέπετε.
Την αφιερώνω σ' αυτούς που νομίζουν ότι το έργο θα είναι σαν παρανυχίδα και σε δυο - τρία χρονάκια θα έχει τελειώσει, με ελάχιστες οχλήσεις λόγω της νέας τεχνολογίας στις οικοδομές. Να σκεφτούμε μόνον την εκσκαφή που έχει να γίνει για να μπουν τα θεμέλια του 3όροφου υπόγειου γκαράζ και τα χώματα που θα βγουν στην επιφάνεια και τα φορτηγά που θα έρχονται να τα παίρνουν και την ουρά που θα σχηματίζεται μέχρι να γεμίζει κάθε φορτηγό και να φεύγει για να έρθει το επόμενο (μπρρρρ, δεν θέλω ούτε να το σκέφτομαι και παρακαλάω να έχει μελτέμια φέτος γιατί αν δεν έχει θα πνιγούμε).
Εκεί που βλέπετε το λάκκο στην ασπρόμαυρη, σήμερα είναι ο μοναδικός δρόμος προς το μεγάλο έργο του γκαράζ. Ο άλλος είναι η "28ης Οκτωβρίου" που φαίνεται λίγο ανάμεσα στα κτήρια δεξιά. Και οι δύο έχουν κατεύθυνση το έργο-γκαράζ. Μάλιστα, στον ένα τοποθετήθηκαν οι αφετηρίες της δημοτικής συγκοινωνίας και των ταξί (βλ. έγχρωμη).

Τότε, η οδός Ερμού ήταν δρόμος διπλής κατεύθυνσης (σήμερα πεζόδρομος), όπως και η Περικλέους (σήμερα μονόδρομος), το ίδιο και η Νερατζιωτίσσης (μονόδρομος σήμερα με αφετηρίες δημοτικής συγκοινωνίας επίσης). Τότε δεν υπήρχαν και οι περιβαλλοντικές οργανώσεις με ευαισθησίες για τυχόν ανεύρεση αρχαίων αντικειμένων, ή γλυπτών, ή κλπ.
Τι κάθομαι και ανησυχώ... Η δημοτική μας αρχή έχει κάνει σχέδιο για όλα αυτά....

Οι καιροί αλλάζουν

Όταν σπούδαζα στη Νομική ο Ποινικός Κώδικας που ίσχυε εκείνη την εποχή, ανέφερε στο άρθρο 217 «Όστις προς τον σκοπόν όπως διευκολύνη την άμεσον συντήρησιν, την κίνησιν ή την κοινωνικής πρόοδον εαυτού ή ετέρου, καταρτίζει πλαστόν ή νοθεύει πιστοποιητικόν (…), ή εν γνώσει ποιείται χρήσιν τοιούτου πλαστού ή νοθευμένου εγγράφου, τιμωρείται δια φυλακίσεως μέχρις ενός έτους ή δια χρηματικής ποινής». Πιο απλά: Όποιος πλαστογραφεί έγγραφο για να βολευτεί κοινωνικά ή επαγγελματικά τιμωρείται με φυλάκιση ενός χρόνου ή με χρηματική ποινή.
Στην εποχή μας: Όποιος πλαστογραφεί έγγραφο και βολευτεί, αν αποκαλυφθεί, μπορεί να το νομιμοποιήσει «όπως ο εκάστοτε νόμος ορίζει».
Αν κατάλαβα κάτι λάθος διορθώστε με, μην πάρω κανένα στο λαιμό μου.

25/5/16

Η αλήθεια - The truth

Σκηνοθεσία: Τζέιμς Βάντερμπιλτ
Παίζουν:  Κέιτ Μπλάνσετ, Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Ελίζαμπεθ Μος, Τόφερ Γκρέις, Ντένις Κουέιντ, Μπρους Γκρίνγουντ
TRAILER
Προβάλλεται από 26/5/16
Υπόθεση: Το πρωί της 9ης Σεπτεμβρίου 2004, η βετεράνος παραγωγός του δελτίου ειδήσεων του CBS, Μέρι Μέιπς, πίστευε ότι είχε κάθε λόγο να αισθάνεται περήφανη για τη δουλειά της. Μέχρι το βράδι της ίδιας μέρας, η Μέιπς με τον παρουσιαστή του δελτίου Νταν Ράδερ, θα δεχόντουσαν πολύ σκληρή κριτική κι έλεγχο. (Διανομή: Seven Films - Spentzos Films))
Κριτική: Με ιστορικό ενδιαφέρον (που βασίζεται στα απομνημονεύματα της Μέρι Μέιπς «Truth and Duty: the Press, the President, and the Privilege of Power»), αλλά και με έντονο το μελοδραματικό στοιχείο, διότι ταυτόχρονα αποκαλύπτει τα παρασκήνια των δημοσιογραφικών ερευνών, αλλά και των συγκαλήψεων (κοινώς, διαπλοκής), η ταινία αφηγείται την εξέλιξη μιας δημοσιογραφικής έρευνας, η

The nice guys

Είδος: Κωμική αστυνομική περιπέτεια
Σκηνοθεσία: Σέιν Μπλακ
Παίζουν: Ράιαν Γκόσλινγκ, Ράσελ Κρόου, Ματ Μπόουμερ, Κιμ Μπάσιντζερ
Προβάλλεται από 26/5/16
TRAILER
Υπόθεση: Λος Άντζελες, 1977. Το διάσημο σήμα Hollywood καταρρέει. Οι άνθρωποι κάνουν ουρές για βενζίνη, και όχι για να πάνε σινεμά. Η λάμψη του Χόλιγουντ καλύπτεται από πυκνό νέφος, το οποίο σκεπάζει κι άλλα μυστήρια: την εξαφάνιση μιας κοπέλας, τον θάνατο μιας πορνοστάρ, και μια συνομωσία στους ανώτερους κύκλους μιας επιχείρησης. Δυστυχώς, την λύση πρέπει να βρουν ο ανίκανος ιδιωτικός ντετέκτιβ Χόλαντ Μαρτς και ο νέος του συνεργάτης, Τζάκσον Χίλι, ένας μπράβος που συστήνεται στον Μαρτς σπάζοντάς του το χέρι. Και ακόμη χειρότερα – όλοι όσοι μπλέκονται στην υπόθεση, για κάποιο λόγο καταλήγουν νεκροί (Διανομή: Odeon).
Κριτική: Επιτυχημένη σάτιρα των noir αστυνομικών ταινιών, είναι ουσιαστικά αυτή η ταινία,

Υπόθεση: Άγνωστο DNA – L’ affaire SK 1

Είδος: Αστυνομική
Σκηνοθεσία: Φρεντερίκ Τελιέ
Παίζουν: Ραφαέλ Περσονάζ, Ναταλί Μπαΐ, Ολιβιέ Γκουρμέ, Μισέλ Βιγιερμόζ
TRAILER
Προβάλλεται από 26/5/16
Υπόθεση: Το 1991 ο επιθεωρητής στη Δίωξη Εγκλήματος Franck Magne είναι επικεφαλής στην εξιχνίαση της δολοφονίας ενός κοριτσιού. Καθώς θα συμβούν κι άλλα παρόμοια περιστατικά, ο Magne δεν θα αργήσει να καταλάβει ότι οι φόνοι είναι έργο του ίδιου ατόμου. Ο Bougon, ο προϊστάμενός του, τον συμβουλεύει να μην εμπλακεί πάρα πολύ. Είναι ήδη αργά: ο Magne καταδιώκει ασταμάτητα τον δολοφόνο μέχρι το σημείο να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή της οικογένειάς του. (Διανομή: Danaos Films)
Κριτική: Κλασσική αστυνομική ιστορία έρευνας. Η πρωτοτυπία βρίσκεται στο γεγονός, ότι από την αρχή παρακολουθούμε τη δίκη ενός συμπαθούς φυσιογνωμικά μαύρου, ο οποίος ισχυρίζεται ότι ομολόγησε τα εγκλήματα υπό την πίεση της ανάκρισης ενώ είναι αθώος. Ταυτόχρονα βλέπουμε,

Το μπαρμπέρικο: Η νέα κουπ – Barbershop: The next cut

Είδος: Κωμωδία
Σκηνοθεσία: Μάλκολμ Ντι Λι
Παίζουν: Άις Κιούμπ, Ρεγκίνα Χολ, Άντονι Άντερσον, Σιν Πάτρικ Τόμας, Σέντρικ Δι Εντερτέινερ
TRAILER
Προβάλλεται από 26/5/16
Υπόθεση: Καθώς η κατάσταση στην κοινότητα των μαύρων νότια του Σικάγο χειροτερεύει εξ αιτίας της διαμάχης των συμμοριών, το προσωπικό του μπαρμπέρικου του Άλβιν, αποφασίζει ότι πρέπει να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους και να αναλάβουν πρωτοβουλίες (Διανομή: Tanweer)
Κριτική: Το Barbershop the next cut, είναι η τρίτη ταινία της σειράς, αν και δεν θυμάμαι να έχω δει τις δυο προηγούμενες, πάντα με τη παρέα του ράπερ Ice Cube και του Cedric the Entertainer, όπως διάβασα.

Η Αλίκη μέσα από τον καθρέφτη – Alice through the looking glass

Είδος: Φαντασίας / Περιπέτεια
Σκηνοθεσία: Τζέιμς Μπόμπιν
Παίζουν: Τζόνι Ντεπ, Μία Γουασίκοφσκα, Έλενα Μπόναμ Κάρτερ, Αν Χάθαγουεϊ, Σάσα Μπάρον Κοέν
TRAILER
Προβάλλεται από 26/5/16
Υπόθεση: Ακόμη ένα ταξίδι της Αλίκης, αυτή τη φορά μέσα από έναν καθρέφτη. Η ηρωίδα μας θα μεταφερθεί -παραδοσιακά- σε μια άλλη διάσταση, θα συναντήσει καινούργιους, αλλά και γνώριμους χαρακτήρες. Θα κάνει νέους φίλους, αλλά και εχθρούς που θα της στήσουν πολλές και επικίνδυνες παγίδες. Σκοπός τους να την εγκλωβίσουν σε ένα άλλο χωροχρονικό σύμπαν (Διανομή: Feelgood)
Κριτική: Από τις ταινίες, που τα παιδιά τη βρίσκουν και οι μεγάλοι αισθάνονται πάλι μικρά παιδιά.

19/5/16

Περί σώματος

Όταν διάβασα για πρώτη φορά -από περιέργεια, ομολογώ- το άρθρο «Η ιατρική αξία των συναισθημάτων» της Δρ Γεωργίας Δηλάκη στην εφημερίδα Αμαρυσία, όπου καταθέτω και εγώ κάποιες απόψεις άσχετες προς την επιστήμη της (είναι διδάκτωρ του τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου με εξειδίκευση στην Κοινωνιολογία του Σώματος), αυτό που μου έκανε εντύπωση, με τράβηξε και με έκανε «οπαδό» της, ήταν η ικανότητά της να γράφει για ένα επιστημονικό θέμα απλά, γλαφυρά και ταυτόχρονα με εύστοχα παραδείγματα, χωρίς να χάνει την επιστημονικότητά της. 
Έκτοτε, διάβαζα τα άρθρα της και την παρακολουθούσα στο www.iatronet.gr και αργότερα στην εφημερίδα Πρώτο Θέμα και σε άλλα έντυπα. Διαπίστωση, και όχι μόνο δική μου, ήταν το γεγονός ότι η Δρ Γεωργία Δηλάκη μέσα από τα κείμενά της προσπαθούσε να αφυπνίσει και να επηρεάσει θετικά τη σχέση του καθένα από εμάς, με το σώμα του. Το σώμα που πάσχει, το σώμα που πονά, το σώμα που γερνά και αλλάζει. Το σώμα που βρίσκεται σε συστολή, ή το σώμα που απελευθερώνεται. 
Πολυγραφότατη η Δρ Γεωργία Δηλάκη, κατάφερε να κατακτήσει πολλούς αναγνώστες (έβλεπα την «κινητικότητα» στα διάφορα sites και social media), που όλο και κάτι καινούργιο τους ενδιέφερε. 
Έτσι, ήταν μεγάλη η χαρά μου όταν είδα ότι όλα αυτά τα πάντα επίκαιρα άρθρα της, τα συγκέντρωσε σε μια μοναδική, συνεκτική και περιεκτική συλλογή, σ’ ένα ανθολόγιο με τίτλο «Περί σώματος» (εκδ. Οσελότος) στο οποίο παρουσιάζει τον πολυσύνθετο χαρακτήρα του σώματος και με τις κοινωνιολογικές της ερμηνείες, τις ψυχολογικές προσεγγίσεις της, τις προτάσεις αυτοβελτίωσης και τα tips, μας βοηθά για μια καλύτερη ποιότητα ζωής.  
Αξίζουν συγχαρητήρια στη Δρ Γεωργία Δηλάκη και επειδή όπως γράφει «οι στόχοι αυτού του ανθολογίου δεν μπορούν να εξαντληθούν σε αυτές τις σελίδες, το ταξίδι στο σώμα συνεχίζεται…», αναμένεται και η συνέχεια. 

18/5/16

Μελβούρνη - Melbourne

Είδος: Δράμα 
Σκηνοθεσία: Νιμά Τζαβιντί
Παίζουν: Ροσάνακ Γκεραμί, Μάνι Χαγκίγκι, Νεγκάρ Τζαβαχεριάν, Βίντα Τζαβάν, Ελχάμ Κόρντα, Πεϊμάν Μοααντί, Αλιρέζα Οστάντι, Σιρίν Γιαζντανμπάκσι
TRAILER 
Προβάλλεται από 19/5/16
Υπόθεση: Η ταινία αφηγείται την ιστορία ενός νεαρού ζευγαριού, πριν αναχωρήσουν για τη Μελβούρνη όπου θα συνεχίσουν τις σπουδές τους. Ωστόσο, λίγες ώρες πριν από την αναχώρηση της πτήσης τους, ακούσια συμμετέχουν σε ένα τραγικό γεγονός (Διανομή: FEELGOOD)
Κριτική: Με ένα καταπληκτικό σενάριο, με μια σφιχτή σκηνοθεσία και ένα κοφτό μοντάζ, που σε καθηλώνουν και με δύο εκπληκτικές ερμηνείες που σε συγκλονίζουν, αυτή η ταινία από το Ιράν, κατατάσσεται στα αριστουργήματα.