13/2/16

10 βιβλία για την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου

Χιλιάδες οι εκδόσεις με θέμα έρωτες μεγάλους και μικρούς, διαχρονικούς και εφήμερους, έρωτες εκδηλωτικούς και κρυφούς, πλατωνικούς και γεμάτους πάθους. Η ΑΜΑΡΥΣΙΑ ξεκινώντας από το φετινό best seller των εκδόσεων Ψυχογιός, το «Βαθύ γαλάζιο», μας ταξιδεύει νοερά σε μια βιβλιοθήκη του παρόντος και του παρελθόντος με τίτλους βιβλίων που κυκλοφορούν ακόμα, για τους λάτρεις της ερωτικής λογοτεχνίας.

11/2/16

Τράμπο - Trumbo

Σκηνοθεσία: Τζέι Ρόουτς
Παίζουν: Μπράιαν Κράνστον, Έλεν Μίρεν, Νταιάν Λέιν, Τζον Γκούντμαν, Ελ Φάνινγκ, Άλαν Τάντικ
Υπόθεση: Το 1940, o Ντάλτον Τράμπο είναι ένας από τους πιο καλοπληρωμένους σεναριογράφους του κόσμου. Θεωρείται αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνικής ζωής του Χόλιγουντ και είναι ένας ακτιβιστής που υποστηρίζει τα εργατικά συνδικάτα, την ισοτιμία στους μισθούς και τα πολιτικά δικαιώματα. Όταν καλείται στο δικαστήριο μαζί με άλλους συναδέλφους του για να καταθέσει ενώπιον της Επιτροπής Αντιαμερικανικών Ενεργειών, ο Τράμπο αρνείται να απαντήσει στις ερωτήσεις και καταλήγει σε μια ομοσπονδιακή φυλακή, ενώ εξασφαλίζει την αιώνια έχθρα της ισχυρής αντικομμουνίστριας κοσμικογράφου Χέντα Χόπερ. Για τα επόμενα 13 χρόνια, όλα τα μεγάλα στούντιο του Χόλιγουντ αρνούνται να προσλάβουν τον Τράμπο από φόβο μήπως συνδεθούν με τις ριζοσπαστικές πολιτικές του αντιλήψεις. Ο Τράμπο αναγκάζεται να πουλήσει το σπίτι του, ενώ οι φίλοι, οι συνάδελφοι και οι γείτονες τον αποφεύγουν. Ο Τράμπο όμως δεν πτοείται και συνεχίζει ακάθεκτος να γράφει σενάρια, είτε χρησιμοποιώντας ψευδώνυμο είτε με την υπογραφή άλλων σεναριογράφων. Καταφέρνει να κερδίσει 2 Όσκαρ, για το The Brave One και το «Διακοπές στη Ρώμη»,που του απονεμήθηκε μετά θάνατον, αφού το είχε υπογράψει ο Ίαν Μακλίν Χάντερ (Διανομή: Feelgood Entertainment)
Κριτική: Εξαιρετική βιογραφία για έναν άνθρωπο που τόλμησε στα σκοτεινά χρόνια της αμερικανικής βιομηχανίας του σινεμά (μακαρθισμό), να ορθώσει ανάστημα απέναντι στην Επιτροπή Αντιαμερικανικών Ενεργειών.

Οδηγός για singles - How to be single

Σκηνοθεσία:  Κρίστιαν Ντίτερ
Παίζουν:  Ντακότα Τζόνσον, Ρέμπελ Γουίλσον, Λέσλι Μαν, Άλισον Μπρι, Νίκολας Μπράουν, Ντέιμον Γουέιανς Τζ., Τζέισον Μαντζούκας, Άντερς Χολμ, Τζέικ Λέισι
Υπόθεση: Υπάρχει ο σωστός τρόπος να είσαι single, ο λάθος τρόπος, και έπειτα υπάρχει η Άλις. Όπως και η Ρόμπιν. Η Λούσι. Η Μεγκ. Ο Τομ. Ο Ντέιβιντ. Η Νέα Υόρκη είναι γεμάτη μοναχικoύς που ψάχνουν το σωστό ταίρι, είτε πρόκειται για έρωτα, ραντεβού ή κάτι ενδιάμεσα. Όμως,κοινό σημείο όλων των ανύπανδρων ανδρών και γυναικών, είναι η ανάγκη τους να μάθουν να είναι μόνοι σε ένα κόσμο που η έννοια της αγάπης αλλάζει διαρκώς (Διανομή: TANWEER)
Κριτική: Στο δρόμο που έχει χαράξει το Sex and the city βαδίζει η ταινία, η οποία έρχεται ως αντίθετο της νοοτροπίας «Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου».

Η Τζέιν πήρε το όπλο της - Jane got a gun

Σκηνοθεσία: Γκάβιν Ο’ Κόνορ
Παίζουν: Νάταλι Πόρτμαν, Γιούαν Μακγκρέγκορ, Τζόελ Έτζερτον, Ροντρίγκο Σαντόρο, Νόα Έμεριχ, Μπόιντ Ζόλμπρουκ, Άλεξ Μανέτ
Υπόθεση: Νέα, όμορφη και δυναμική, η Τζέιν βλέπει τον σύζυγό της να επιστρέφει χτυπημένος από 8 σφαίρες, μετά από μια σύγκρουση με τη συμμορία του. Η Τζέιν ζητά την βοήθεια του παλιού της αγαπημένου για να απωθήσει την νέα επίθεση της συμμορίας με επικεφαλής τον Κόλιν, που θέλει να αποτελειώσει τον σύζυγο της Τζέιν. Όσο οι δυο τους οχυρώνουν το σπίτι με θανάσιμες παγίδες, τα παλιά τους συναισθήματα ξαναφουντώνουν εν μέσω της καταιγιστικής δράσης και η Τζέιν θα αναγκαστεί να διαλέξει ανάμεσα στον άνδρα της και τον παλιό της έρωτα (Διανομή: ODEON)
Κριτική: Ακολουθώντας τη συνταγή του High Noon (Το τρένο θα σφυρίξει τρεις φορές, ο ελληνικός τίτλος), διανθισμένη με έναν παλιό έρωτα, η ταινία είναι ένα κλασικό γουέστερν.

Les cowboys

Είδος: Κοινωνικό δράμα
Σκηνοθεσία: Τομά Μπιντεγκέν
Παίζουν: Φρανσουά Νταμιέν, Φίνεγκαν Όλντφιλντ, Τζον Σ. Ράιλι, Αντόνια Κάμπελ-Χιουζ, Αγκάτ Ντρον
Υπόθεση: Όταν συναντάμε για πρώτη φορά τον Αλέν, είναι μαζί με την οικογένειά του σε μια γιορτή country & western κοντά στο σπίτι του, κάπου στην επαρχία της ανατολικής Γαλλίας. Ο ίδιος δεν μπορεί να το ξέρει αλλά αυτή είναι η τελευταία του μέρα ως ευτυχισμένος οικογενειάρχης: σύντομα ο Αλέν θα αντιληφθεί ότι η κόρη του, η 16χρονη Κέλι, αγνοείται και αρχίζει μια απεγνωσμένη προσπάθεια να την εντοπίσει, συνειδητοποιώντας στην πορεία ότι η κόρη του έκρυβε αναπάντεχα μυστικά που την έχουν οδηγήσει σε σκοτεινά μονοπάτια. Καθώς τα χρόνια περνούν, η αναζήτηση της Κέλι, με μόνο βοηθό τον μικρό του γιο, θα κοστίσει τα πάντα στον Αλέν, ακόμη και την ίδια του την οικογένεια. Η σκοτεινή οδύσσεια όμως είναι γεμάτη αποκαλύψεις για τους δυο καουμπόι και ο δρόμος τους θα είναι τελικά πολύ πιο μακρύς απ’ ό,τι φαντάζονταν (Διανομή: ODEON)
Κριτική: Ένα γουέστερν στα βάθη της σύγχρονης ανατολής. Μια ταινία που ξεκινά στην ανατολική Γαλλία, ως αστυνομική με την εξαφάνιση ενός 16χρονου κοριτσιού και την έρευνα που κάνει ο πατέρας της, αφού θεωρεί ότι η αστυνομία δεν ανταποκρίνεται όπως περίμενε. Συνεχίζεται, ως

Ταξίδι στην άλλη όχθη – Journey to the shore

Σκηνοθεσία: Κιγιόσι Κουροσάβα
Παίζουν: Ταντανόμπου Ασάνο, Έρι Φουκάτσου, Μασάο Κομάτσου, Γιου Αόι
Υπόθεση: Το ταξίδι της Μιζούκι και του συζύγου της δεν σταματά, παρόλο που εκείνος πνίγηκε στη θάλασσα πριν από τρία χρόνια. Όταν ξαφνικά επιστρέφει στο σπίτι, εκείνη δεν εκπλήσσεται και αναρωτιέται γιατί άργησε τόσο πολύ. Συμφωνεί με τον άντρα της να την πάρει μαζί του σ’ ένα ταξίδι. Η Μιζούκι θέλει να του γνωρίσει τους ανθρώπους εκείνους που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη ζωή της. Το ταξίδι, τούς οδηγεί στην ιαπωνική ενδοχώρα, στα χωριά και στην εξοχή (Διανομή: AMA Films)
Κριτική: Τα θέματα του θανάτου, της απώλειας αγαπημένου προσώπου και της θλίψης από μια άλλη οπτική: του φανταστικού και μεταφυσικού.

Ο λαβύρινθος της σιωπής – Labyrinth of lies

Σκηνοθεσία: Τζούλιο Ρικιαρέλι 
Παίζουν:: Αλεξάντερ Φέλινγκ, Αντρέ Σιμάνσκι, Φριντερίκε Μπεχτ, Γιοχάνες Κρις, Χάνσι Γιόκμαν, Γκερτ Φος, Γιόχαν Φον Μπούλοφ
Υπόθεση: Στη Γερμανία του 1958 κανείς δεν γνωρίζει τι συνέβη στο Άουσβιτς και δε ρωτά. Πρώην μέλη των Ες Ες είναι τώρα δάσκαλοι, αρτοποιοί, δημόσιοι υπάλληλοι. Κυκλοφορούν ελεύθεροι ανάμεσα στους ανυποψίαστους συμπατριώτες τους, που νομίζουν ότι οι ιστορίες για τα ολοκαυτώματα και τα βασανιστήρια στα στρατόπεδα συγκέντρωσης ήταν αστικοί μύθοι, ή, το πολύ, προπαγάνδα των συμμαχικών δυνάμεων. Ένας φιλόδοξος Γερμανός δικηγόρος, τολμά να οδηγήσει πρώην μέλη των Ες Ες στην πρώτη τους δίκη από Γερμανούς, δημιουργώντας αλυσιδωτές αντιδράσεις σε μια κοινωνία που έρχεται για πρώτη φορά αντιμέτωπη με το πιο φρικτό παρελθόν της (Διανομή: Danaos Films)

Κριτική: Ένα δράμα με υποβόσκουσα σάτιρα των Γερμανών αμέσως μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, που είχαν άγνοια βασικών γεγονότων του μεγάλου πολέμου,

4/2/16

Το δωμάτιο – Room

Σκηνοθεσία: Λένι Άμπραμσον
Παίζουν: Μπρι Λάρσον, Τζέικομπ Τρέμπλεϊ, Μέγκαν Παρκ, Γουίλιαμ Μέισι, Τζόαν Άλεν
Προβάλλεται από 4/1/16
Υπόθεση: Ο Τζακ είναι ένα ζωηρό πεντάχρονο αγόρι που ζει με τη Μαμά του. Εκείνη τον φροντίζει, τον προστατεύει, παίζει μαζί του και του διηγείται ιστορίες. Κάθε άλλο παρά φυσιολογική είναι όμως η ζωή τους, καθώς ζουν σε ένα μικρό χώρο χωρίς παράθυρα – το Δωμάτιο. Η Μαμά έχει δημιουργήσει έναν ολόκληρο κόσμο μέσα σε αυτά τα δέκα τετραγωνικά για το Τζακ. Όσο η περιέργεια του μικρού αγοριού όμως μεγαλώνει, τόσο πιο εύθραυστη γίνεται εκείνη. Μαζί θα προσπαθήσουν να αποδράσουν για να έρθουν αντιμέτωποι με κάτι ακόμη πιο τρομακτικό: τον αληθινό κόσμο (Διανομή: Seven Spentzos)
Κριτική: Σε πρώτο επίπεδο, νομίζεις ότι έχεις μπροστά σου ένα κλειστοφοβικό θρίλερ, στο οποίο μια μητέρα και ένα παιδί προσπαθούν να επιβιώσουν, χωρίς να ξέρεις τους λόγους που βρίσκονται εκεί. Παρακολουθείς καταστάσεις και ακούς την αφήγηση του παιδιού, το οποίο θεωρεί ότι αυτός είναι ο Κόσμος, αφού εκεί μεγάλωσε και δεν έχει ιδέα τι συμβαίνει «έξω». Δεν έχει ιδέα επίσης, τι σημαίνει αυτός ο Κόσμος στη μητέρα του. Δεν τον αντιλαμβάνεται σαν φυλακή και αυτό είναι οδυνηρό για εκείνη, που θα ήθελε κάποιον «να την καταλαβαίνει».

Ο Θεός δεν μοιράζει καραμέλες

Είδος: Ντοκιμαντέρ
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Καλαμπάκας
Προβάλλεται μόνον στο ΤΡΙΑΝΟΝ από 4/2/16
Στη σημερινή Αιθιοπία των 85 εκατομμυρίων, πάνω από πέντε εκατομμύρια παιδιά είναι ορφανά και μεγαλώνουν σε ορφανοτροφεία και παρεμφερή ιδρύματα, μέχρι να ενηλικιωθούν ή να βρουν θετούς γονείς. 
Μεταφερόμαστε πίσω από τις κλειστές πόρτες ενός χριστιανικού ορφανοτροφείου στην Αντίς Αμπέμπα, για να παρακολουθήσουμε την καθημερινή ζωή των μικρών. 50 περίπου παιδιά, από βρέφη ως έφηβοι, δέχονται τη φροντίδα βρεφοκόμων, νοσοκόμων και εθελοντριών παράλληλα με την αυστηρή θρησκευτική κατήχηση. Η ταινία εξερευνά το σύνθετο χαρακτήρα αυτής της κοινότητας, βασισμένη αποκλειστικά στην παρατήρηση, χωρίς σχολιασμό ή συνεντεύξεις. Μέσα από αυτήν αναδεικνύονται οι σχέσεις μεταξύ προσωπικού και παιδιών, οι σχέσεις μεταξύ των ίδιων των παιδιών, ο τρόπος που αντιλαμβάνονται τη διαφορετικότητα, καθώς και ο καθοριστικός ρόλος της θρησκείας στη ζωή και την εκπαίδευσή τους μέσα σ’ αυτό το «σπίτι» μακριά απ’ το σπίτι.
(Από την παρουσίαση στην Αμαρυσία)

Γαλιλαίος - Galileo

Σκηνοθεσία: Τζόζεφ Λόζι
Παίζουν: Τοπόλ, Έντουαρντ Φοξ, Κόλιν Μπλέικλι, Τζόρτζια Μπράουν, Κλιβ Ρέβιλ, Μάργκαρετ Λέιφτον, Τζον Γκίλγουντ
Το μεγαλειώδες έργο του Μπρεχτ στην μεγάλη οθόνη από τον πολυβραβευμένο (με BAFTA και Χρυσό Φοίνικα) Τζόζεφ Λόζι. Η ζωή του ανθρώπου που δεν άφησε θέση για τον Θεό στο Σύμπαν, με τον αξεπέραστο Τοπόλ στο ρόλο του Γαλιλαίου.
Η μοναδική ταινία από το συναρπαστικό έργο του Μπρεχτ, για τις ριζοσπαστικές ιδέες του Γαλιλαίου που τον οδήγησαν στην Ιερά Εξέταση (Διανομή: New Star)
(Από την παρουσίαση στην Αμαρυσία)