Ο Γκορ Βερμίνσκι των επιτυχημένων «Πειρατών της Καραϊβικής» σ’ αυτή την ταινία, η οποία όπως λέει ο ίδιος «έχει να κάνει με τη μόλυνση τόσο του μυαλού όσο και του σώματός μας στη σύγχρονη κοινωνία και την εμμονή μας με την κάθαρση ως αποτέλεσμα», έχει ρίξει στο Αντίδοτο όλα τα στοιχεία θρίλινγκ που μπορείτε να φανταστείτε: από τη μυστηριακή ατμόσφαιρα του Μωρού της Ρόζμαρι μέχρι την παράνοια της Λάμψης και του Νησιού των Καταραμένων και από τους σκοτεινούς γοτθικού τύπου πύργους των Καρπαθίων μέχρι τις βασανιστικές θεραπείες του Άλεκς στο Κουρδιστό Πορτοκάλι, ώστε να μας κρατήσει βιδωμένους στο κάθισμά μας και μπορώ να πω ότι μέχρις ενός σημείου το πετυχαίνει.
16/2/17
Όλα αρχίζουν αύριο - Demain tout commence
Γλυκόπικρη κωμωδία με τον Ομάρ Σι να τείνει να καθιερωθεί ως ένας κωμικός με δραματικό ταλέντο (από την εποχή της ταινίας «Άθικτοι»).
Αυτή τη φορά ο ταλαντούχος ηθοποιός υποδύεται έναν φερόμενο ως πατέρα ενός μικρού κοριτσιού, ο οποίος μετακομίζει μέχρι το Λονδίνο προκειμένου να βρει την μητέρα που το εγκατέλειψε στα χέρια του. Δεν θα τη βρει, θα εγκατασταθεί εκεί, θα ακολουθήσει το επάγγελμα του κασκαντέρ και μετά από οκτώ χρόνια θα υποχρεωθεί να την αντιμετωπίσει όταν θα εμφανιστεί να διεκδικήσει την κόρη της.
Η ζωή μιας γυναίκας – Une vie
Βασισμένη σε μια νουβέλα του Γκυ Ντε Μωπασάν που γράφτηκε το 1883 και διαβάστηκε από το σκηνοθέτη αρκετές φορές μετά το 1993, όπως λέει σε συνέντευξή του, για να μπορέσει να το γυρίσει ταινία. «Ανακάλυψα το μυθιστόρημα το 1993, μετά το τέλος των σπουδών μου. Και δεδομένου ότι ήταν η πρώτη ανάγνωση, η ιστορία έχει κολλήσει στο κεφάλι μου με την ιδέα ότι θα ήθελα μία ημέρα να την κάνω ταινία. Ακόμα δεν έχω επίγνωση τι με συνδέει ακριβώς με αυτό το μυθιστόρημα και με αυτό το χαρακτήρα, εγώ απλά ένιωσα ότι ο Μωπασάν προσωπικά μου μίλησε, μου έλεγε κάτι που αντήχησε μέσα μου. Η σύνδεση ήταν βιολογική. Τα χρόνια πέρασαν, ξαναδιάβαζα το μυθιστόρημα τακτικά, με την επιθυμία μου να γίνει ταινία να παραμένει. Μετά από κάθε ταινία μου, αναρωτιόμουν αν αυτή ήταν η κατάλληλη στιγμή. Η απάντηση ήταν αρνητική κάθε φορά. Τον Ιανουάριο του 2012, με τη Φλοράνς Βινιόν, αρχίσαμε να γράφουμε το σενάριο. Η ταινία κυκλοφόρησε σχεδόν πέντε χρόνια μετά την έναρξη των εργασιών».
9/2/17
Γλυκό φασόλι – Sweet bean
Ένα φιλμ για τις ανθρώπινες σχέσεις, τη φιλία, την αγάπη για τη φύση και για την αξία των μικρών πραγμάτων σε ένα κόσμο που διαρκώς αλλοτριώνεται με ανθρώπους που δεν έχουν επαφές κατά πρόσωπο, ώστε «να μαθαίνει» ο ένας τον άλλο, να τον νιώσει πιο κοντά. «Δεν έχω τηλέφωνο, προτιμώ να στέλνω γράμματα», λέει η κυρία Τοκούε, όταν ο μελλοντικός εργοδότης της, αφού έχει δοκιμάσει την πίτα της από γλυκό φασόλι και του άρεσε, της ζητάει τον αριθμό του τηλεφώνου της για να την ειδοποιήσει, αν την χρειαστεί.
Νερούδα - Neruda
Ο Πάμπλο Λαρέιν, όπως και στο «Jackie» που είδαμε πρόσφατα, δεν κάνει μια βιογραφική ταινία για το διάσημο ποιητή, αλλά αρκείται μόνο στα γεγονότα της φυγής του από τη Χιλή, κυνηγημένος από έναν επιθεωρητή της αστυνομίας, που το έχει βάλει σκοπό της καριέρας του.
Στο ρόλο του επιθεωρητή, βλέπουμε τον εξαιρετικό ηθοποιό Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ («Ημερολόγια μοτοσικλέτας», «Περί τυφλότητας», «Ακόμα και η βροχή», «Νο», «Η Εβίτα δεν κοιμάται πια εδώ»), να εκφράζει όλη εκείνη τη ψυχρότητα του φασιστικού καθεστώτος της Χιλής, αλλά και την αίσθηση του ανθρώπου που είναι παγιδευμένος μεταξύ του θηράματός του (Νερούδα) και του θύτη του (του προέδρου Γκονζάλες Βιντέλα, που του έχει στείλει μήνυμα αν δεν σκοτώσει το Νερούδα να μη τολμήσει να επιστρέψει στο προεδρικό μέγαρο).
H Ταινία Lego Batman - The Lego Batman Movie
Έξυπνο animation, γεμάτο σάτιρα των ταινιών με σούπερ ήρωες μεταξύ των οποίων βρίσκεται επικεφαλής ο Μπάτμαν, τον οποίο όχι απλά σατιρίζει, αλλά αποδομεί ολοκληρωτικά, όχι μόνον ως γενναίο και υπερασπιστή του «καλού», αλλά και ως προς τη στάση ζωής του ήρωα. Ενός ήρωα με διπλή ζωή, από τη μια του εκατομμυριούχου, γοητευτικού και καλοπερασάκια Γουέιν και από την άλλη του σκοτεινού, εσωστρεφή, μοναχικού και εγωιστή σούπερ ήρωα που θέλει να διεκπεραιώνει μόνος του κάθε υπόθεση κατά του οργανωμένου εγκλήματος υποτιμώντας τα αρμόδια όργανα.
Αυτοκρατορία - Imperium
Εντάξει, η ταινία δεν είναι το American History (1998), ούτε και ο Ντάνιελ -Χάρι Πότερ- Ράντκλιφ είναι ο Έντουαρντ Νόρτον, αλλά κάποιο νόημα βγαίνει από αυτή την περιπέτεια, στην οποία ο Ράντκλιφ ως Νέιτ Φόστερ μεταμφιέζεται σε skinhead για να μπει σε μια ναζιστική οργάνωση, που ετοιμάζει κάποιο «μεγάλο χτύπημα». Το νόημα όμως δεν είναι το επιφανειακό, που ίσως θεωρηθεί και προπαγανδιστικό, ότι οι δυνάμεις ασφαλείας των ΗΠΑ μπορούν να αντιμετωπίζουν απειλές από όπου και αν προέρχονται αρκεί να είναι καλά προετοιμασμένες. Το νόημα περιστρέφεται γύρω από το imperium, που εδώ δεν σημαίνει «αυτοκρατορία» και μπερδεύει τον θεατή, αλλά έχει το νόημα της «εξουσίας».
Το διάστημα ανάμεσά μας - The space between us
Άνιση και γλυκερή ταινία, γύρω από την επώδυνη προσαρμογή ενός 16χρονου γεννημένου στον Άρη, που καταφθάνει στη Γη και ψάχνει για τον πατέρα του.
Το φιλμ ξεκινά με τις επιστημονικές λεπτομέρειες γύρω από μια αποστολή ανθρώπων που θα εποικίσουν στον Άρη και μετά τον αναπάντεχο τοκετό της επικεφαλής της αποστολής κατά τη διαδρομή και συνεχίζεται με τη συνωμοσία της απόκρυψης του γεγονότος.
Αποτέλεσμα: όταν ο 16χρονος, πλέον, θα αρχίσει να αναζητά την ταυτότητά του επί της Γης, να δημιουργηθεί πρόβλημα διότι κανείς δεν τον πιστεύει, πέραν του γεγονότος ότι ο οργανισμός του δεν αντέχει το γήινο περιβάλλον.
Τέλος, μετατρέπεται σε ρομαντικό love story, όταν ο νεαρός μας θα συναντήσει την κοπέλα που είχε γνωρίσει μέσω social media από την εποχή που κατοικούσε στον Άρη και εκείνη βρισκόταν στη Γη.
2/2/17
Επιχείρηση Ανθρωποειδές - Anthropoid
Ταινία χαμηλών τόνων, αλλά εξαιρετικά υποβλητική και με έμφαση περισσότερο στους χαρακτήρες παρά στη δράση, η οποία βασίζεται στο σχεδιασμό της δολοφονίας του τρίτου στην ιεραρχία μετά τους Χίτλερ και Χίμλερ Ράινχαρτ Χάινριχ, του αποκαλούμενου και Δήμιου της Πράγας.
Η ταινία ξεκινά με την από αέρος άφιξη στα περίχωρα της Πράγας δύο αντιστασιακών, με τελείως διαφορετικούς χαρακτήρες αλλά αφοσιωμένους στην ιδέα και την πατρίδα, οι οποίοι έχουν λάβει εντολή εξόντωσης του Χάινριχ και η ιστορία της εξελίσσεται μέσα από μυστικές συναντήσεις με συνεργάτες της τοπικής αντίστασης, αμφισβήτηση προθέσεων, δυσπιστία και αμφιβολίες για την επιτυχία της Επιχείρησης Ανθρωποειδές, η οποία οργανώνεται σχολαστικά.
Gold
Ο Στίβεν Γκάχαν που μας είχε χαρίσει τη Syriana και το Traffic επανέρχεται πάνω σε μια πραγματική ιστορία του 1988, η οποία όμως θυμίζει τα πρώτα χρόνια των αποίκων στη Δύση και των ονείρων τους, που όλα στηρίζονταν στην ανεύρεση χρυσού και σε μια καλύτερη ζωή που θα τους εξασφάλιζε.
Ο ήρωας της ταινίας Κένι Γουέλς (που τον υποδύεται ο Μάθιου Μακ Κόναχι για άλλη μια φορά μπαίνοντας στο πετσί του ρόλου του με πρόσθετα κιλά, στραβή οδοντοστοιχία και φαλακρός), είναι ένας άντρας που εργάστηκε στη βιομηχανία εξόρυξης, όπως και ο πατέρας του, ο οποίος δεν φοβάται τα βουνά ή τον πλούτο που μπορεί να κρύβει το έδαφος και προχωρά παρά τα εμπόδια που βρίσκει στο δρόμο του.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)