13/8/17

Το Παρίσι μπορεί να περιμένει - Paris can wait

Με τη Ντάιαν Λέιν στα καλύτερά της, η Έλενορ Κόπολα, που έχει στο ενεργητικό της ένα βραβευμένο με Emmy ντοκιμαντέρ πάνω στα γυρίσματα της ταινίας «Αποκάλυψη τώρα» του συζύγου της, έχει καταφέρει να μας δώσει μία ρομαντική ταινία δρόμου «τουριστικού περιεχομένου», αφού δείχνει τοποθεσίες και σημεία της Γαλλικής ενδοχώρας, που σπανίως βλέπουμε σε άλλες ταινίες, ενώ δεν απουσιάζουν και οι εξηγήσεις πάνω σε όσα βλέπουμε.

10/8/17

Κανείς δεν μπορεί να μας σώσει - Que Dios nos perdone

Μια απλή ιστορία του στυλ «who done it», έχει γίνει στα χέρια του ισπανού σκηνοθέτη Ροντρίγκο Σορογκόγιεν, ένα ατμοσφαιρικό και σφιχτοδεμένο θρίλερ μυστηρίου και αγωνίας με ολοκληρωμένους χαρακτήρες 

Και ο Θεός να βάλει το χέρι του! – Sole a catinelle

Αφού πέτυχε εισπρακτικά η ταινία «Quo vado?» (παραγωγής 2016, που εδώ προβλήθηκε με το θεάρεστο τίτλο «Πού πάω Θεέ μου;») με τον κωμικό Κέκο Τζαλόνε, ανακαλύφθηκε η προηγούμενη ταινία του Τζενάρο Νουνζιάντε «Sole a catinelle» (παραγωγής 2013), που εδώ προβάλλεται πάλι με θεάρεστο τίτλο.

9/8/17

Μίμης ο σιδεράς - Mimì metallurgico ferito nell'onore

Μία ταινία πάνω στα καυτά θέματα της εποχής της (μη ξεχνάμε ότι έχει γυριστεί το 1972), όπως η οικονομία, η πολιτική, η σεξουαλική επανάσταση, ο φεμινισμός. Πρόκειται για μια εξαιρετική κωμωδία, αλλά παράλληλα και ένα από τα πιο πολιτικά έργα της Βερτμίλερ, καθώς απεικονίζει γλαφυρά τον τρόπο με τον οποίο ο βιομηχανοποιημένος Βορράς της Ιταλίας αξιοποιεί και εκμεταλλεύεται το ανθρώπινο δυναμικό του Νότου. Ταυτόχρονα είναι και μια συγκινητική ιστορία πάθους και αγάπης, με τον Τζιανκάρλο Τζιανίνι και την Μαριαντζέλα Μελάτο στις καλύτερες στιγμές τους. 

8/8/17

Το δέντρο που πληγώναμε

Η ταινία αυτή του Δήμου Αβδελιώδη είναι μια από τις σπουδαιότερες και πλέον ποιητικές, αθώες και τρυφερές ελληνικές ιστορίες ενηλικίωσης. Παράλληλα, είναι ένας εγκάρδιος φόρος τιμής στην ιδιαίτερη πατρίδα του σκηνοθέτη, τη Χίο με τα μοναδικά μαστιχόδεντρα που εδώ τιμούνται δεόντως, δίνοντας και τον τίτλο της ταινίας, αφού τα δέντρα «πληγώνονται» ώστε να εκκρίνουν τη μοναδική στον κόσμο μαστίχα.