11/5/17

Βασιλιάς Αρθούρος: Ο θρύλος του σπαθιού – King Arthur: Legend of the sword

Ο κατά Γκάι Ρίτσι θρύλος του βασιλιά Αρθούρου και του Εξκάλιμπερ. Αυτό σημαίνει, περισσότερο videogame και λιγότερος σεβασμός στους θρύλους. Άλλωστε δεν είναι πρώτη φορά. Το έχει ξανακάνει και με τον άλλο θρύλο των ιδιωτικών ντετέκτιβ, τον Σέρλοκ Χολμς.
Κατά τον Γκάι Ρίτσι, λοιπόν, ο Αρθούρος συναντά τη μοίρα του, αφού προηγουμένως έχει γαλουχηθεί στους δρόμους και τα σοκάκια ενός βρωμερού και τρισάθλιου Λοντόνιουμ. Ταλαιπωρείται και σκληραγωγείται, ώστε να είναι έτοιμος όταν έρθει η ώρα, να ανασύρει το περίφημο Εξκάλιμπερ, μπροστά στο οποίο το σπαθί του Νταρθ Βέιντερ είναι σουγιαδάκι για τα νύχια. Είπαμε, η ταινία είναι έτοιμη για videogame, εάν δεν υπάρχει ήδη.

4/5/17

Στην κορυφή του κόσμου - Tout en haut du monde - Long way north

Με απλές γραμμές σκίτσου και χρώματα παλ, αυτό το λιτό κινούμενο σχέδιο του Ρεμί Σαγιέ έρχεται να αποδείξει ότι και χωρίς την ψηφιακή τεχνολογία, μπορούν να δημιουργηθούν μικρά διαμάντια, μέσα από τα οποία και για το κοινό προς το οποίο απευθύνονται, είναι δυνατόν να «περάσουν» σημαντικά μηνύματα.

Το δίχτυ – The net

Η ιδεοληψία καταστρέφει. Αυτό θα μπορούσαμε να πούμε επιγραμματικά ότι είναι το μήνυμα της νέας ταινίας του Κιμ Κι Ντουκ, του οποίου είχα να δω ταινία από το Pieta, που είχε κερδίσει το Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ της Βενετίας (2012), ενώ και το «Άνοιξη, καλοκαίρι, φθινόπωρο, χειμώνας και πάλι άνοιξη» (2003) με είχε συναρπάσει.

Άγρια όνειρα - Mean dreams

Με φόντο την άγρια φύση βόρεια του Οντάριο (Καναδά), παρακολουθούμε τον πρώτο έρωτα δύο νέων και τη δύναμη, που τους δίνει, ώστε να φτάσουν σε τολμηρές αλλά και ακραίες συμπεριφορές. Πρόκειται για μια ταινία ενηλικίωσης (σύμφωνα με το κλισέ), αλλά και μιας βίαιης αλλαγής στην οποία εξαναγκάζονται οι δύο νέοι, αντιμετωπίζοντας τον πραγματικό κόσμο.

Ο μαθητευόμενος - Apprentice

Αιχμηρή, δραματικά ισορροπημένη και υποδειγματικά ερμηνευμένη ταινία γύρω από ένα θέμα που «ενοχλεί» με όποιο τρόπο και να συζητείται: την εκτέλεση των καταδικασμένων σε θάνατο. Με κρεμάλα, επί του προκειμένου.
Ο σκηνοθέτης έχει δώσει μεγάλο βάρος στο ρόλο του νεαρού που ναι μεν επιθυμεί να εργαστεί στο σωφρονιστικό σύστημα, αλλά αντιμετωπίζει ηθικό δίλλημα όταν αναλαμβάνει βοηθός του δήμιου, ο οποίος είχε εκτελέσει και τον πατέρα του. Βρίσκεται δε, σε ακόμα πιο δύσκολη θέση όταν καλείται να τον αναπληρώσει.

Ένας δράκος έρχεται – A dragon arrives

Στην πέμπτη μεγάλου μήκους ταινία του, ο Μάνι Χαγκίγκι επικεντρώνεται στην προεπαναστατική Ιρανική κοινωνία, αλλά και στο καθεστώς φόβου και καταπίεσης που είχε εγκαθιδρύσει ο Σάχης, με τη βοήθεια της μυστικής αστυνομίας Σαβάκ.
Ουσιαστικά πρόκειται για μια αλληγορία και είναι ένας τρόπος να μιλήσει ο σκηνοθέτης για την ιρανική ιστορία. 

Άγγελοι – Fallen

Βασισμένη στο ομώνυμο best- seller της Λόρεν Κέιτ (στην Ελλάδα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός), η ταινία ανήκει στην κατηγορία της εφηβικής, ονειρικής φαντασίας και ασχολείται με τη ζωή μιας κοπέλας, της Λου, μέσα σε ένα οικοτροφείο με το όνομα «Ξίφος και σταυρός», όπου γίνεται αντικείμενο ανταγωνισμού μεταξύ δύο νέων, οι οποίοι συμπτωματικά είναι και οι δύο έκπτωτοι άγγελοι.

Όταν τελειώσει ο έρωτας - L'économie du couple - After love

Όταν τελειώσει ο έρωτας, τα οικονομικά του ζευγαριού, μετά τον έρωτα. Ο ελληνικός τίτλος της ταινίας, μαζί με τους δύο ξένους που τον συνοδεύουν, αναδεικνύουν τον άξονα γύρω από τον οποίο περιστρέφεται η υπόθεσή της. Και όπως λέει η ελληνική παροιμία, όταν σπάσει το γυαλί… τίποτα δεν επανορθώνεται.

Οι Φύλακες του Γαλαξία 2 - Guardians of the Galaxy 2

Ακολουθώντας το δρόμο που χάραξε η πρώτη ταινία και με επίκεντρο τις οικογενειακές σχέσεις και ειδικότερα πατέρα και γιού, οι Φύλακες του Γαλαξία επανέρχονται, με εξαιρετικό 3D, πολύ καλό soundtrack (το Awesome Mixtape #2) και συνεχόμενη (και θορυβώδη) δράση, η οποία αυτή τη φορά εκτυλίσσεται εξ ολοκλήρου στα νέα (και πολύ μακριά από το Χόλιγουντ) Pinewood Atlanta Studios, που βρίσκονται στη Μεγάλη Βρετανία.

1/5/17

V for Vendetta

Πρωτομαγιά 2017 και το Star παίζει στις 23.00 το V for Vendetta. Ανέσυρα κι εγώ την κριτική που είχα γράψει όταν είχε κυκλοφορήσει η ταινία. Έχει παιχτεί αμέτρητες φορές, αλλά κάποιοι νεώτεροι μπορεί να μην την έχουν δει ακόμα...
Η αμφισβήτηση μιας αυταρχικής και ολοκληρωτικής εξουσίας δεν είναι πρώτη φορά που απεικονίζεται στον κινηματογράφο. Έχει προηγηθεί η ταινία «1984» του Μάικλ Ράντφορντ (1984) από το γνωστό μυθιστόρημα του Τζορτζ Όργουελ, μόνο που αυτή τη φορά η αμφισβήτηση έρχεται από ένα μασκοφόρο εκδικητή, τον V του οποίου τα κίνητρα δεν είναι και τόσο φιλολαϊκά, αφού στο πίσω μέρος του μυαλού του υπάρχει και το κίνητρο της προσωπικής εκδίκησης. Βρίσκει όμως αφορμή την επέτειο που ο Γκάι Φωκς είχε αποπειραθεί να ανατινάξει το βρετανικό κοινοβούλιο με 36 βαρέλια πυρίτιδας και είχε συλληφθεί και εκτελεστεί (5 Νοεμβρίου 1605) και έτσι θέλει να επαναλάβει αυτό στο οποίο ο Φωκς είχε αποτύχει. Να ανατινάξει το Κοινοβούλιο και να είναι πάλι 5 Νοεμβρίου.