8/6/14

Η αναζήτηση του Κάρβερ

"1870. Ο ερασιτέχνης αρχαιολόγος Άνταμ Κάρβερ και ο πιστός αλλά ισχυρογνώμων υπηρέτης του, o Κουίντ, δέχονται στο σπίτι τους στο Λονδίνο την επίσκεψη μιας γοητευτικής κοπέλας.  Η άφιξή της θα οδηγήσει τους δύο άνδρες στην αναζήτηση ενός αρχαιοελληνικού κειμένου, το οποίο ίσως αποκαλύψει το μέρος όπου βρίσκεται ο θησαυρός του βασιλιά Φιλίππου Β΄ της Μακεδονίας. Οι δυο τους θα αρχίσουν να ακολουθούν τις ενδείξεις στα πιο κακόφημα και τα πιο αριστοκρατικά μέρη του Λονδίνου, με τη μυρωδιά της πυρίτιδας και του εκβιασμού να μην τους εγκαταλείπουν στιγμή.
Σύντομα θα βρεθούν στην Αθήνα όπου θα ενώσουν τις δυνάμεις τους με έναν πρώην καθηγητή του Κέιμπριτζ στην προσπάθειά τους να εντοπίσουν το χαμένο χειρόγραφο. Όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι όπως φαίνονται, και κανένας από τους εμπλεκόμενους δεν είναι προετοιμασμένος για την τελική λύση, η οποία θα δοθεί στα πανέμορφα μοναστήρια που κρέμονται πάνω από τα απόκρημνα βράχια των Μετεώρων."
Διαβάζοντας τα πιο πάνω, που αναγράφονται στο οπισθόφυλλο του μυθιστορήματος του Nick Rennison (γνωστού και από την «Ανεπίσημη βιογραφία του Σέρλοκ Χολμς»), δεν μπορείς να αποφύγεις τον πειρασμό της ανάγνωσης μιας ιστορίας μυστηρίου με ταυτόχρονο ελληνικό ενδιαφέρον.

6/6/14

Στα όρια του αύριο - Edge of tomorrow

Υπόθεση: Η δράση της ταινίας εκτυλίσσεται σε ένα κοντινό μέλλον, στο οποίο μία εξωγήινη φυλή έχει καταλάβει τη Γη, και είναι αδύνατον να νικηθεί από οποιαδήποτε ανθρώπινη στρατιωτική δύναμη. Ο Γουίλιαμ Κέιτζ είναι αξιωματικός του στρατού, χωρίς όμως να έχει πολεμήσει, μέχρι τη μέρα που θα συμμετάσχει σε κάτι που μοιάζει με αποστολή αυτοκτονίας. Αφού σκοτώνεται μέσα σε δευτερόλεπτα, ο Κέιτζ βρίσκει τον εαυτό του σε μια ανεξήγητη δίνη στο χρόνο, που τον αναγκάζει να ζήσει την ίδια βίαιη μάχη, πολεμώντας και πεθαίνοντας ξανά…και ξανά. Αλλά σε κάθε μάχη, ο Κέιτζ είναι ικανός να προσεγγίσει τους εχθρούς του με ιδιαίτερη δεξιότητα, αφού βελτιώνει την απόδοσή του χάρη στις συμβουλές της πολεμίστριας Ειδικών Δυνάμεων, Ρίτα Βρατάσκι…
Κριτική: Όποιος έχει δει τη «Μέρα της μαρμότας» και δει αυτή την ταινία θα θυμηθεί αμέσως το στοιχείο της επανάληψης μιας συγκεκριμένης μέρας, μέσα στο χρόνο.
Εδώ έχουμε την επανάληψη ενός θανάτου, με τη διαφορά ότι κάθε φορά που ο ήρωας της ταινίας επανέρχεται στη ζωή έχει και μια παρά πάνω εμπειρία που θα τον βοηθήσει στο να βρει τη λύση για να σώσει την ανθρωπότητα από έναν ανυπέρβλητο, ανίκητο, εξωγήινο εχθρό.
Εδώ έχουμε έναν αντισυμβατικό ήρωα, ο οποίος από εκεί που πήγε στο στρατό ως σύμβουλος με την προσδοκία να… λουφάρει, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή σε ένα εφιαλτικό μέτωπο σαν αυτό της απόβασης στη Νορμανδία (στις 6/6/44), αλλά με αντίπαλους κάτι αλλοπρόσαλλα και ταχύτατα εξωγήινα όντα που δεν αντιμετωπίζονται με τίποτα. Εκτός τούτου ελέγχονται  και από ένα κεντρικό εγκέφαλο, που βρίσκεται κάτω από την πυραμίδα του κέντρου Πομπιντού στο Παρίσι, εκεί που και ο συγγραφέας Νταν Μπράουν έκρυβε τα μυστήρια των δικών του ηρώων (ε, ρε κάτι συμπτώσεις). Οπότε ο ήρωάς μας, με τη μορφή του (γερασμένου πλέον) Τομ Κρουζ, έχει πολλά να τραβήξει μέχρι να φτάσει εκεί και να εξολοθρεύσει τον εγκέφαλο της καταστροφής της γης.
Φαντασία που οργιάζει, εικόνες καταστροφής από αυτές που σου κόβουν την ανάσα, δράση συνεχής και με κάποιες δόσεις χιούμορ, σκηνοθεσία συμπαγής και τεχνικές λεπτομέρειες που όμως σε αφήνουν αδιάφορο. Το μόνο που σε νοιάζει είναι το πώς θα σωθεί τελικά η ανθρωπότητα. Που, όπως πάντα, σώζεται. Οπότε;
Σκηνοθεσία: Νταγκ Λάιμαν
Με τους: Τομ Κρουζ, Έμιλι Μπλαντ, Μπιλ Πάξτον, Τζέρεμι Πίβεν, Νόα Τέιλορ, Σαρλότ Ρίλεϊ, Τζόνας Άρμστρονγκ, Μαριάν Ζαν Μπατίστ
Προβάλλεται από 5/6/14

5/6/14

Θεέ μου τι σου κάναμε; - Qu' es -ce qu' on a fait au Bon Dieu?

Υπόθεση: Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες! H Mαρί και ο Κλοντ Βερνέιγ είναι ένα παραδοσιακό ζευγάρι της μεσοαστικής Γαλλικής κοινωνίας, που έχουν τέσσερις υπέροχες κόρες. Οι τρεις από αυτές, η Ιζαμπέλ, η Οντίλ και η Σεγκολέν, έχουν παντρευτεί ξένους γαμπρούς. Όταν η τέταρτη, η Λορ, τους ανακοινώνει ότι θα παντρευτεί τον Σάρλ, οι γονείς της είναι τρισευτυχισμένοι! Ένας γαλλικός παραδοσιακός γάμος επιτέλους! Η Λορ όμως έχει παραλείψει μία σημαντική λεπτομέρεια… ο Σάρλ είναι από την Αφρική. Ξεκαρδιστικές σκηνές με τη Μαρί να έχει πέσει σε κατάθλιψη και τον Κλοντ να προσπαθεί να σαμποτάρει το γάμο. 
Κριτική: Πραγματικά μια ξεκαρδιστική σάτιρα του «πολιτικά ορθού», είτε αυτό εκφράζεται με πράξεις είτε με λόγια.
Ο συντηρητικός πατέρας στη δική μας και αξέχαστη «Θεία από το Σικάγο», δεν θα μπορούσε ποτέ να φαντασθεί τον αντίστοιχο συντηρητικό Γάλλο και πατέρα τεσσάρων θυγατέρων, να έχει παντρέψει ήδη τις τρεις κόρες του με Εβραίο, Κινέζο, Μουσουλμάνο και ενώ περιμένει τη λύτρωση από την τέταρτη, διαπιστώνει ότι του φέρνει στο σπίτι έναν Αφρικανό, τον οποίο ετοιμάζεται να παντρευτεί παρόντων… 400 συγγενών του.
Απλό στη σύλληψη και πανέξυπνο σενάριο, κωμικές καταστάσεις μέσα από τη ζωή καθημερινών ανθρώπων διαφορετικής όμως κουλτούρας, σπιρτόζοι διάλογοι, δεμένη σκηνοθεσία και ερμηνείες βγαλμένες με αυθορμητισμό και κέφι.
Μια επιτυχημένη αντιρατσιστική ταινία, σε μια εποχή που ο ρατσισμός γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης από ακραίες πολιτικές ομάδες και όχι μόνο στη Γαλλία, όπου όπως αναφέρει ο σκηνοθέτης το 20% των γάμων που γίνονται εκεί είναι μικτοί (μεταξύ ατόμων διαφορετικής θρησκείας και καταγωγής), αλλά και σε γειτονικές ευρωπαϊκές όπου το ποσοστό αυτό είναι χαμηλότερο, της τάξης του 3%.
Μια από τις καλύτερες κωμωδίες που είδα φέτος. 
Σκηνοθεσία: Φιλίπ Ντε Σοβερόν
Με τους: Κριστιάν Κλαβιέ, Σαντάλ Λομπί, Άρι Αμπιτάν, Μέντι Σαντούν, Ελοντί Φοντάν, Φρεντρίκ Μπελ
Προβάλλεται από 5/6/14
(Κριτική μου στο myFilm)

Ιβ Σεν Λοράν - Yves Saint Laurent

Υπόθεση: Παρίσι, 1957. Ο Yves Saint Laurent είναι μόλις είκοσι ενός και κάνει τα πρώτα του βήματα στον διάσημο οίκο του Christian Dior. Όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στην πρώτη του κολεξιόν, οι δημιουργίες του εκθειάζονται και ο ευφυής σχεδιαστής γνωρίζει τον έρωτα της ζωής του, μετέπειτα σύντροφο και συνέταιρο του, Pierre Bergé. Μέσα σε τρία χρόνια, η αυτοκρατορία Yves Saint Laurent είναι πραγματικότητα, ξεχωρίζει θριαμβευτικά στον κόσμο της υψηλής ραπτικής, όμως οι δαίμονες και οι αμφιβολίες συντροφεύουν τον μανιοκαταθλιπτικό και ευφυή σχεδιαστή μέχρι την κορυφή.
Κριτική: Με το νεαρό ηθοποιό Πιέρ Νινέι να θυμίζει έντονα φυσιογνωμικά τον μεγάλο σχεδιαστή μόδας, η ταινία ξεκινά όμορφα και με σφιχτό ρυθμό, μεταφέροντας με αυθεντικότητα τον θεατή τόσο στο λαμπερό προσκήνιο των μεγάλων σαλονιών και των ντεφιλέ, όσο και στο παρασκήνιο, που δεν είναι εξίσου θεαματικό και ευχάριστο, με τις αντιζηλίες και τον ανταγωνισμό.

Σκουριασμένη πόλη - Out of the furnace

Υπόθεση: Ο Ράσελ, κι ο μικρός του αδερφός, Ρόντνι, ζουν στο οικονομικά υποβαθμισμένο Ραστ Μπελτ, κι ονειρεύονται από μικρά παιδιά να αποδράσουν για μια καλύτερη ζωή. Μια σκληρή τροπή της τύχης, κι ο Ράσελ θα βρεθεί στη φυλακή, ενώ ο αδερφός του θα παρασυρθεί σε μια από τις πιο βίαιες κι αδίστακτες εγκληματικές οργανώσεις- ένα λάθος που θα του στοιχίσει ακριβά. Με την αποφυλάκιση του, ο Ράσελ πρέπει να επιλέξει ανάμεσα στη δική του ελευθερία, ή την απονομή δικαιοσύνης για τον αδερφό του.
Κριτική: Σκοτεινή, βίαιη και σκληρή ταινία, με ήρωες ανθρώπους της ενδοχώρας  των ΗΠΑ, που θα ήθελαν όμως να έχουν γεννηθεί αλλού και να βρίσκονται σε καλύτερη οικονομική κατάσταση.
Η ανάγκη για καλύτερη ζωή, οδηγεί τον Ρόντνι μικρό αδερφό του Ράσελ, ενός σκληρά εργαζόμενου στην τοπική βιομηχανία, σε έναν άνισο αγώνα πυγμαχίας με αντίπαλο ένα μέλος μιας βουνίσιας συμμορίας, που δεν έχει μάθει να χάνει και ζει με τους δικούς της κανόνες.
Οι συνέπειες θα είναι ολέθριες και για τους δυο, τη στιγμή μάλιστα που έχουν ειδοποιηθεί από τους ντόπιους, αλλά και το σερίφη της περιοχής να μη μπλέξουν.
Οι χαρακτήρες του έργου διαγράφονται σωστά και οι ερμηνείες είναι συγκλονιστικές. Ο Κρίστιαν Μπέιλ, ο οποίος υποδύεται το λιγομίλητο  Ράσελ που μόλις έχει βγει από τη φυλακή, εξαιτίας μιας άτυχης στιγμής της ζωής του, κρατάει και το μεγαλύτερο βάρος της ταινίας, ενώ στους δεύτερους ρόλους βλέπουμε τον καρατερίστα Σαμ Σέπαρντ, ως γνήσιο συντηρητικό έμπειρο αμερικανό, τον Φόρεστ Γουίτακερ ως συμβιβασμένο σερίφη, τον Γουίλεμ Νταφόε και τον Γούντι Χάρελσον ως σκληρούς τύπους ο καθένας από την πλευρά του, ο πρώτος ως εργοδότης και ο δεύτερος ως βουνίσιος που δεν υπολογίζει τίποτα και τέλος τον Κέισι Άφλεκ, που υποδύεται το Ρόντνι, το μοιραίο μικρό αδερφό, που μόλις έχει έρθει από το Ιράκ, ψυχολογικά τραυματισμένος και περιμένει περισσότερα από τη χώρα που υπηρέτησε.
Κλασσική ιστορία εκδίκησης, σωστός ρυθμός, βαριά ατμόσφαιρα, αποπνικτική φωτογραφία, τοπίο ορεινό και απροσπέλαστο και χαρακτήρες δύσκολοι να χαρτογραφηθούν. Ουσιαστικά, άλλη μια πάλη μεταξύ του καλού και του κακού, σε άλλο φόντο
Σκηνοθεσία: Σκοτ Κούπερ
Με τους: Κρίστιαν Μπέιλ, Γούντι Χάρελσον, Κέισι Άφλεκ, Φόρσετ Γουίτακερ, Γουίλεμ Νταφόε, Ζόι Σαλντάνα, Σαμ Σέπαρντ
Προβάλλεται από 5/6/14
(Κριτική μου στο myFilm)

Τα δεσμά του διαβόλου - Devil' s knot

Υπόθεση: Το 1993, τρία οκτάχρονα αγόρια εξαφανίζονται από τα σπίτια τους στην περιοχή Γουέστ Μέμφις του Άρκανσο. Οι αστυνομικές αρχές πιστεύουν ότι τα παιδιά έπεσαν θύματα κάποιας περίεργης οργάνωσης. Ένα μήνα μετά συλλαμβάνουν τρεις νεαρούς, αφού ο ένας από τους τρεις, ο οποίος είναι άτομο με νοητική καθυστέρηση, ομολόγησε πως οι τρεις τους ήταν οι υπεύθυνοι για τις δολοφονίες των παιδιών. Στη δίκη που ακολούθησε καταδικάστηκαν οι δύο από τους τρεις σε ισόβια και ο τρίτος σε θάνατο, αν και επέμεναν όλοι πως ήταν αθώοι.
Κριτική: Ο άριστος σκηνοθέτης Ατόμ Εγκογιάν, πήρε μια αληθινή ιστορία για το φόνο τριών ανήλικων παιδιών (το 1993) που δεν λύθηκε ποτέ και γύρισε μια αργή ατμοσφαιρική ταινία, με αρκετά καλές ερμηνείες και φυσικά χωρίς τέλος αφήνοντας το θεατή να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα.
Προηγουμένως, στη μικρή επαρχιακή πόλη δυτικά του Μέμφις, έχουν γίνει συλλήψεις τριών υπόπτων νεαρών που ακούν μουσική heavy metal και διαβάζουν βιβλία για μαύρη μαγεία και οι οποίοι καταδικάζονται σε ισόβια (οι δύο από αυτούς) και σε θάνατο, ενώ ένας ιδιωτικός ερευνητής προσπαθεί να θέσει υπό αμφιβολία το κατηγορητήριο, μάταια όμως, σε μια κλειστή κοινωνία που μάλλον έχει πάρει τις αποφάσεις της περί της ενοχής των τριών νεαρών.
Ατμόσφαιρα μυστηρίου, διανθισμένη με υποψίες περί τελετών μαύρης μαγείας, ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ (ο μέτριος Κόλιν Φερθ) που ψάχνει να βρει τι ακριβώς έχει συμβεί, τραγικοί γονείς (και ειδικά μια αρκετά καλή Ρις Γουίδερσπουν ανάμεσα στις μητέρες), αστυνομικοί που φαίνονται να θέλουν κάτι να κρύψουν και γενικά μια συντηρητική ρατσιστική κοινωνία, έτοιμη να καταδικάσει κάποιον μόνο και μόνο από την εμφάνισή του ή από αυτά που ακούει και διαβάζει, αποτελούν το φόντο αυτής της κατά κάποιο τρόπο νουάρ ταινίας (του στυλ «ποιος το έκανε;»).
Ο αργός σκηνοθετικός ρυθμός αυτής της δίωρης σχεδόν ταινίας, αποβαίνει δυστυχώς εις βάρος της ατμόσφαιρας μυστηρίου.
Σκηνοθεσία: Ατόμ Εγκογιάν
Με τους: Ρις Γουίδερσπουν, Κόλιν Φερθ, Ντέιν Νε Χαν, Μιρέιγ Ένος, Ελίας Κοτέας, Κολέτ Γουλφ, Ρεξ Λιν, Κέβιν Ντουράντ, Μάρτιν Χέντερσον, Στίβεν Μόγιερ
Προβάλλεται από 5/6/14
(Κριτική μου στο myFilm)

31/5/14

«1Q84» του Χαρούκι Μουρακάμι

Όπως αναφέρεται και στο οπισθόφυλλο του βιβλίου (εκδ. Ψυχογιός) το «1Q84» δεν είναι κάποιος κωδικός που πρέπει να αποκρυπτογραφηθεί, κατά τη διάρκεια μιας ιστορίας κατασκοπίας ή κάτι τέτοιο. Είναι μια «παιχνιδιάρικη ματιά», ή «ένα κλείσιμο του ματιού», του ιάπωνα συγγραφέα Χαρούκι Μουρακάμι, απέναντι στο κλασικό μουντό και απαισιόδοξο έργο του Τζορτζ Όργουελ, το κλασσικό «1984», καθώς το αγγλικό γράμμα «Q» προφέρεται όπως ακριβώς ο αριθμός «9» στα ιαπωνικά (kyu).
Η ιστορία, του τεράστιου αυτού μυθιστορήματος, ακολουθεί την Αομάμε, μια πληρωμένη δολοφόνο, η οποία δουλεύει για μια μυστική οργάνωση και σκοτώνει προσεκτικά και σχολαστικά, μ' ένα τρόπο που δύσκολα μπορεί κανείς να εξιχνιάσει, ενώ ο άλλος βασικός πρωταγωνιστής της ιστορίας, η οποία διαδραματίζεται στο Τόκιο είναι ο επίδοξος συγγραφέας Τένγκο που έχασε τη μητέρα του όταν ήταν πολύ μικρός.
Ουσιαστικά, έχουμε ένα μυθιστόρημα αγάπης, ένα ερωτικό παραμύθι το οποίο συνοψίζεται στο αφοπλιστικό, παράφορο, λυτρωτικό κράτημα των χεριών. Η ιστορίες των δυο ηρώων εκτυλίσσονται παράλληλα, χωρίς οι ίδιοι να το γνωρίζουν, αλλά το διαισθάνονται ενώ γύρω τους ο κόσμος αλλάζει, ο χώρος και ο χρόνος είναι έννοιες ρευστές και απροσδιόριστες. Δυο ιδανικοί εραστές ψάχνουν ο ένας τον άλλο χωρίς ούτε οι ίδιοι να το συνειδητοποιούν, αλλά τους οδηγεί η αγωνία, η μανία της συνάντησης.
Το μυθιστόρημα αποτελεί ένα αφηγηματικό έπος. Είναι ένα πανηγύρι περιγραφών, μια επίδειξη λέξεων, εικόνων, αισθήσεων που όταν τελειώνουν, αυτό που μένει τελικά είναι μια απλή ερωτική ιστορία. Με μια διαφορά: για να ολοκληρωθεί η ιστορία προηγουμένως, για χάρη του σασπένς μεσολαβούν μυστικές αδελφότητες, σέκτες, φαύλοι εξουσιαστές, αδίστακτοι δολοφόνοι, εκδικητές, μαύρες μαγικές ιστορίες, πρωτόγνωρες δίοδοι στο χρόνο, αποκαλυπτικές ρωγμές στο χώρο, μια χρυσαλλίδα στα σύννεφα, ψυχεδέλεια και παράδοση, στοιχειωμένες μουσικές, νοσταλγία, μια ματιά στο φεγγάρι – ή στα φεγγάρια. Διότι ξέχασα να αναφέρω, έχει δυο φεγγάρια ο κόσμος του 1Q84. 
Ο Χαρούκι Μουρακάμι που θεωρείται ένας από τους κορυφαίους σύγχρονους συγγραφείς παγκοσμίως, γεννήθηκε στο Κιότο το 1949 και παντρεύτηκε πολύ νωρίς, λίγο μετά τα είκοσι. Μαζί με τη γυναίκα του άνοιξαν ένα τζαζ κλαμπ στο Τόκιο με το όνομα Peter Cat. Ο Μουρακάμι αποδίδει την απόφασή του να γράψει σε μια παράδοξη στιγμή αιφνίδιας έμπνευσης κατά τη διάρκεια ενός αγώνα μπέιζ μπολ. Παράλληλα με τη νυχτερινή εργασία του, εξακολούθησε να γράφει και να μεταφράζει μεγάλους Αμερικανούς συγγραφείς, αλλά στράφηκε αποκλειστικά στη συγγραφή, μόνο μετά την τεράστια επιτυχία του μυθιστορήματος «Νορβηγικό δάσος», το οποίο έχει πουλήσει περισσότερα από 10.000.000 αντίτυπα σε όλο τον κόσμο και πρόσφατα έγινε ταινία. Έκτοτε ο Μουρακάμι μοιράζει το χρόνο του ανάμεσα στην Ιαπωνία και τη Χαβάη, δουλεύοντας με πρωτοφανή συνέπεια τα μυθιστορήματά του. Αντίθετα με την εικόνα που έχει ο περισσότερος κόσμος για τους συγγραφείς, σταμάτησε να καπνίζει, αποφεύγει το αλκοόλ και αφιερώνει αμέτρητες ώρες καθημερινά στη μεγάλη του αγάπη, το τρέξιμο. Ανάμεσα σε άλλα, ο Μουρακάμι έκανε κάποτε, μόνος του, τη διαδρομή του κλασικού μαραθωνίου της Αθήνας. 

29/5/14

Απρόσμενος έρωτας – Mr. Morgan’s last love

Υπόθεση: Ο Matthew Morgan είναι ένας μοναχικός καθηγητής, χήρος, πεισματάρης και κουρασμένος απ τη ζωή. Μέχρι την ημέρα που εντελώς τυχαία σκοντάφτει στην ευτυχία.  Μια νεαρή γυναίκα, η Pauline, καθώς του προσφέρει ένα χέρι βοήθειας στο λεωφορείο, γίνεται η αφορμή ώστε η ζωή του να αποκτήσει νέα πνοή. Η ακλόνητη αισιοδοξία και η φρεσκάδα της δίνουν στον μελαγχολικό καθηγητή μαθήματα ζωής. Από εκείνη τη μέρα, στους καθημερινούς περιπάτους τους στο Παρίσι, στα γεύματα,  στις εκδρομές τους στην εξοχή, ως ένα παράξενο ζευγάρι, ο Matthew και η Pauline ανακαλύπτουν το θησαυρό της φιλίας, την ζεστασιά της συντροφικότητας, τη γεύση του ρομαντισμού και την αξία της οικογένειας.  Η αλλαγή της στάσης ζωής του Matthew, έχει ως αποτέλεσμα την επανασύνδεσή του με το γιο του Μiles, με τον όποιο είχε στο παρελθόν αποξενωθεί. Ο Μiles και η αδερφή του Karen έχουν, ο καθένας από την πλευρά του, άλλες προσδοκίες από τον πατέρα τους. Μέσα σ αυτό το πλαίσιο, ο καθένας προσπαθεί να υπερασπιστεί και να εμπνεύσει το σεβασμό της προσωπικότητάς του, να αφήσει πίσω του το παρελθόν και να υποδεχτεί το μέλλον και κυρίως με κάποιον τρόπο να βρει ξανά την αγάπη και την ελπίδα.
Κριτική: Έχω γράψει στο παρελθόν, ότι είναι αξιοθαύμαστος ο τρόπος με τον οποίο τα ξένα στούντιο μπορούν μέσα από μια απλή ιστορία να βγάλουν ένα εξαιρετικό έργο που μπορεί να θίγει πολλά θέματα ταυτόχρονα.

Λευκός ελέφαντας - White elephant

Υπόθεση: Ο Τζούλιαν και ο Νίκολας, δύο ιερείς που εργάζονται στη “Villa Virgin”, μια παραγκούπολη στις φτωχογειτονιές του Μπουένος Άιρες, προσπαθούν σκληρά να βοηθήσουν τους ντόπιους. Ο Τζούλιαν χρησιμοποιεί τις πολιτικές του διασυνδέσεις για να προχωρήσει η κατασκευή του νοσοκομείου. Ο Νίκολας αποφασίζει να τον ακολουθήσει, λίγο αφού έγινε μάρτυρας της δολοφονίας των ανθρώπων της κοινότητας που ζούσε, από παραστρατιωτικές δυνάμεις. Βαθιά προβληματισμένος, βρίσκει καταφύγιο στην αγκαλιά της Λουτσιάνα, μιας νέας άθεης κοινωνικής λειτουργού. Καθώς η πίστη του αποδυναμώνεται, η βία στα καρτέλ κλιμακώνεται. Όταν σταματούν και οι εργασίες στο νοσοκομείο με υπουργική απόφαση, το ξέσπασμα είναι αναπόφευκτο.
Κριτική: Η έκφραση «λευκός ελέφαντας» στην Αργεντινή χρησιμοποιείται όταν ένα πρόβλημα βρίσκεται μπροστά σου, αλλά εσύ υποκρίνεσαι ότι δεν το βλέπεις.

Brick Mansions

Υπόθεση: Σ’ ένα επικίνδυνο, δυστοπικό Ντιτρόιτ, οι πιο ακραίοι κακοποιοί της πόλης έχουν μετατρέψει ένα εγκαταλελειμμένο συγκρότημα κατοικιών σε άντρο ανομίας. Το όνομα αυτού το ζοφερού και σκληρού τμήματος είναι «Brick Mansions». Ανίκανες να ελέγξουν την παραβατικότητα και την εξάπλωση της ανομίας στην περιοχή, οι αρχές αποφάσισαν να υψώσουν έναν τοίχο, προκειμένου να προστατεύσουν τον υπόλοιπο οικισμό από τους βάρβαρους και ανηλεείς κατοίκους των Brick Mansions. Σ’ αυτό το απομονωμένο τμήμα της πόλης, μόνο οι ισχυροί μπορούν να επιβιώσουν. Στην κορυφή της πυραμίδας του εγκλήματος, αρχηγός και απόλυτος συντονιστής της επίγειας κόλασης βρίσκεται ο αδίστακτος, ευγενής, αλλά και αιμοδιψής βαρόνος ναρκωτικών Τρεμέιν (RZA), ο οποίος μετά από την τελευταία του εντυπωσιακή ληστεία βρίσκεται πλέον, επισήμως, στο στόχαστρο του μυστικού αστυνομικού Ντέιμιαν Κόλιερ (Πολ Ουόκερ). Στην πραγματικότητα η σχέση του Ντέιμιαν με τον Τρεμέιν έχει μακρά ιστορία, στην οποία η διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στην απόδοση δικαιοσύνης και την εκδίκηση, πολλές φορές, συγχέεται.
Κριτική: Ο τίτλος της ταινίας αναφέρεται στο όνομα ενός συγκροτήματος πολυκατοικιών που έχει περιέλθει σε αχρησία και έχει καταληφθεί από κάθε καρυδιάς καρύδι, που λέμε. Σ’ αυτό το χώρο, έχει οργανωθεί μια ολόκληρη κοινωνία απόκληρων, στα χέρια των οποίων έχει περιέλθει μια βόμβα ικανή να καταστρέψει ολόκληρο το Ντιτρόιτ και έτσι το «καλό παιδί», αστυνομικός, γιος πρώην αστυνομικού που έχει σκοτωθεί στο ίδιο μέρος, αναλαμβάνει να βρει τη βόμβα και να την εξουδετερώσει μέσα σε ορισμένη προθεσμία.
Το σενάριο θα μπορούσε να είναι αντίστοιχο με εκείνα των ταινιών του Τζον Κάρπεντερ «Απόδραση από τη Νέα Υόρκη» και «Απόδραση από το Λος Άντζελες»