16/8/13

Elysium

Η «TriStar Pictures», σε συνεργασία με τη «Media Rights Capital», παρουσιάζει το «Elysium», με πρωταγωνιστές τους Ματ Ντέιμον, Τζόντι Φόστερ και Σάρλτο Κόπλεϊ. O σκηνοθέτης Νιλ Μπλόμκαμπ (εδώ και σεναριογράφος) έρχεται με κεκτημένη ταχύτητα μετά το άκρως επιτυχημένο «District 9» (υποψήφιο για 4 Όσκαρ), να μας ταξιδέψει στον «Elysium». Στο μακρινό μέλλον η γη έχει μετατραπεί σε κόλαση. Παράδεισος υπάρχει, αλλά δεν είναι επίγειος. Έχει μεταφερθεί στο διαστημικό σταθμό «Elysium». Με πολλά αλληγορικά στοιχεία, άπλετη δράση, υποδόρια μηνύματα και χαρακτήρες γεμάτους τραγικότητα, ο Μπλόμκαμπ μάς δίνει τη δική του οπτική, για το πώς πιθανολογεί ότι θα είναι το μέλλον. Αν συμμεριστούμε την άποψή του, τα πράγματα δεν είναι και τόσο ρόδινα για το μέλλον της ανθρωπότητας ή μήπως τελικά υπάρχει ελπίδα;

Οι ευνοούμενοι του φεγγαριού (Les favoris de la lune)

Ξεκαρδιστική κωμωδία; Ανατρεπτική σάτιρα;  Δύσκολο να καταλήξει κανείς. Σε μια γειτονιά του Παρισιού κλέφτες, εραστές, καθημερινοί άνθρωποι, διεφθαρμένοι δικαστές, συνωμότες, θύτες και θύματα θα συναντηθούν σε έναν κόσμο αναρχίας, συνθέτοντας τον δικό τους μικρόκοσμο μέσα την κοινωνία. Οι ήρωες ξέρουν από εμπειρία ότι τίποτα δεν ανήκει σε κανέναν και ότι ερχόμαστε στον κόσμο αυτό γυμνοί για να ξαναφύγουμε ακόμα πιο απογυμνωμένοι. Όλοι τους είναι κλέφτες με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.

«Το ατύχημα – Ένας παραλογισμός αυτοκαταστροφής»

Διαβάζοντας το βιβλίο του καθηγητή Δρ Σπύρου Σιμσίρογλου με τίτλο «Το ατύχημα – Ένας παραλογισμός αυτοκαταστροφής» (εκδόσεις Νέα Σκέψη, 1994), που βασίζεται σε επιστημονικά και στατιστικά δεδομένα καθώς και πολυετείς παρατηρήσεις, το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι αποκλειστικά υπεύθυνος για κάθε ατύχημα είναι ο παράγων Άνθρωπος, ο οποίος είτε από άγνοια είτε από αμέλεια οδηγείται στο Ατύχημα, το οποίο στο βιβλίο αντιμετωπίζεται ως «νόσημα συμπεριφοράς» και όχι ως «κακιά ώρα», ή «μοιραίο και αναπόφευκτο».
Αδιαπραγμάτευτη συνθήκη «πυροδότησης» ενός ατυχήματος, υποστηρίζει ο συγγραφέας, είναι η  ροπή   υπερβατικών  ενεργειών  του ανθρώπου απέναντι στις προκλήσεις για την ικανοποίηση, όχι μόνο των ζωτικών του αναγκών, αλλά  κυρίως των επιθυμιών του.

9/8/13

Περί τυφλότητος (Blindness)

Την Κυριακή 11 Αυγούστου 2013 και 40 λεπτά μετά τα μεσάνυχτα, ο τηλεοπτικός σταθμός ΑΝΤ1 θα προβάλλει την ταινία «Περί τυφλότητος» σε σκηνοθεσία Φερνάντο Μερέγιες. Ένα εξαιρετικό μελλοντολογικό θρίλερ, που είναι ταυτόχρονα και μια επίκαιρη κοινωνική αλληγορία, βασισμένο στο μυθιστόρημα του βραβευμένου με Νόμπελ συγγραφέα Ζοζέ Σαραμάγκου. Παρόλο που η ώρα προβολής για ένα τέτοιο φιλμ είναι τελείως ακατάλληλη, για τους πραγματικούς φίλους του κινηματογράφου, θα υπενθυμίσω αυτά που είχα γράψει στην εφημερίδα Αμαρυσία στις 18/10/2008, με αφορμή την προβολή της ταινίας στους κινηματογράφους και θα προτρέψω τους φίλους του blog να το δουν στην τηλεόραση:

8/8/13

"Πλαστική άνοιξη" από την Στέργια

Πριν λίγες μέρες, η φίλη μου Στέργια Κάββαλου, παρουσίασε στο «Σπίρτο» (στην πλατεία Ηρώων στο Μαρούσι) την πρώτη της ποιητική συλλογή με τίτλο «Πλαστική άνοιξη» (εκδ. ΕΚΑΤΗ), μια συλλογή που κινείται στο σουρεαλιστικό φάσμα και με μια γραφή που εκτείνεται επέκεινα του είναι και του φαίνεσθαι, με ρυθμό γρήγορο και στακάτο, που χαρακτηρίζει την Στέργια από το πρώτο της βιβλίο με τίτλο «Αλτσχάιμερ Trance» (των εκδόσεων Τετράγωνο, για το οποίο ήταν υποψήφια ως πρωτοεμφανιζόμενη συγγραφέας του περιοδικού «Διαβάζω», υποψήφια για το κρατικό βραβείο λογοτεχνίας, αλλά και υποψήφια στο 1ο φεστιβάλ νέων συγγραφέων του ΕΚΕΒΙ).

7/8/13

Το 2014 ο νέος Πλανήτης των Πιθήκων

Την αδυναμία μου για την πρώτη ταινία "Πλανήτης των πιθήκων" την έχω εκφράσει κατατάσσοντάς την στις "100 αγαπημένες" μου.. Από το 1968 μέχρι σήμερα, έχει τρέξει πολύ νερό στο αυλάκι αυτού του είδους της επιστημονικής φαντασίας και γυρίστηκαν πολλές ταινίες με το ίδιο θέμα, όχι αξιόλογες και ίσως αποτυχημένες. Μπήκαμε έτσι στον 21ο αιώνα με την ταινία "Πλανήτης των πιθήκων: η εξέγερση" (2011) σε σκηνοθεσία Ρούπερτ Γουάιατ και με τους Τζέιμς Φράνκο, Φρίντα Πίντο, Άντι Σέρκις, Τζον Λίθγκοου, που ήταν ρημέικ της ταινίας του 1968, η οποία είχε προβληθεί με τον τίτλο "Ο άνθρωπος που γύρισε απ' το μέλλον" και όπως ανακοίνωσε η παραγωγός εταιρία και γράφω στο σημερινό φύλλο της εφημερίδας Αμαρυσία ο Άντι Σέρκις μετά την επιτυχημένη ταινία "Πλανήτης των πιθήκων: η εξέγερση", επιστρέφει ως Καίσαρας

4/8/13

Ένα καλοκαίρι (Mud)

Ο 14χρονος Έλλις, ζει σε ένα πλωτό σπίτι, στις όχθες του Μισισιπή στο Άρκανσας, με τους γονείς του, που έχουν αρχίσει να βαριούνται τη συμβίωση με μελλοντική συνέπεια το χωρισμό και ενώ το κράτος θέλει να τους πάρει το παραποτάμιο σπίτι και αυτή είναι η πρώτη ιστορία, που καθορίζει το χαρακτήρα του Έλλις.
Ένα πρωί ο Έλλις το σκάει από το σπίτι με τον καλύτερό του φίλο, Νέκμπον. Τα δύο αγόρια λαχταρούν να εξερευνήσουν μια βάρκα που είδαν ψηλά στα δέντρα, στις όχθες του Μισισιπή, απομεινάρι μιας τρομερής πλημμύρας και αμέσως, το μυαλό του διαβασμένου θεατή πηγαίνει στη γνωστή ιστορία του Μαρκ Τουέιν με τον Χωκ Φιν και τις περιπέτειές του και αυτή είναι μια άλλη ιστορία, μέσα στην ταινία, της αγνής και άδολης φιλίας.

2/8/13

«Προσωρινή διακοπή» του Αντρέα Καμιλλέρι

«Η έλλειψη ηθικής προκάλεσε την κρίση. Συνεπώς, είναι αναγκαίο να υπάρξει μια καινούρια αντίληψη που θα θέσει την ηθική αν όχι επάνω, τουλάχιστον στο ίδιο επίπεδο με το κέρδος. Κι αυτό πρέπει να γίνει σε όλα τα πεδία, από την οικονομία μέχρι τη βιομηχανία». 
Αυτή την εμβληματική φράση αναφέρει ο Μάουρο Ντε Μπλάζι, βιομήχανος και πρωταγωνιστής στο τελευταίο μυθιστόρημα «Προσωρινή διακοπή» του πολυδιαβασμένου Ιταλού συγγραφέα Αντρέα Καμιλλέρι. Ένα αδυσώπητο οικονομικό θρίλερ και ταυτόχρονα ένα δράμα, στο οποίο οι πρωταγωνιστές περιγράφονται με τραχύτητα, σχεδόν με ωμότητα, βασανισμένοι από αισθήματα πόθου, πάθους, μίσους, εκδίκησης και δύναμης, τα οποία καθορίζουν και τη στάση τους απέναντι στη ζωή. Μια ζωή γεμάτη απρόοπτα.

«Τα πουλιά» του Άλφρεντ Χίτσκοκ

Μία από τις καλύτερες ταινίες του «δάσκαλου» των ταινιών αγωνίας Άλφρεντ Χίτσκοκμ προβάλλεται ήδη στους κινηματογράφους, σε διανομή Seven Films.
Πρόκειται για ένα θρίλερ αγωνίας παραγωγής 1963, βασισμένο στο ομώνυμο διήγημα που έγραψε το 1952 η Δάφνη Ντι Μοριέ, που με το ομώνυμο μυθιστόρημά της είχε εμπνεύσει τον Χίτσκοκ και για την ταινία «Ρεββέκα».
Πρωταγωνιστες της ταινίας «Τα πουλιά» είναι η Τίπι Χέντρεν, ο Ροντ Τέιλορ κι η Τζέσικα Τάντι. Το σενάριο έγραψε ο Έβαν Χάντερ, στον οποίο ο Χίτσκοκ ζήτησε να αναπτύξει καινούργιους χαρακτήρες και να γράψει υπόθεση, που να είναι διαφορετική από το μυθιστόρημα της Ντι Μοριέ, κρατώντας ως μοναδικό κοινό στοιχείο τις ανεξήγητες επιθέσεις των πουλιών του διηγήματος. Η ταινία δεν συνοδεύεται από μουσική υπόκρουση, ο σκηνοθέτης χρησιμοποίησε ηχητικά εφέ σε εναλλαγή με περιόδους σιωπής.
Ο Χίτσκοκ είχε οραματιστεί την ταινία με πρωταγωνιστές τους Γκρέις Κέλι και Κάρι Γκραντ. Η Κέλι όμως, μετά το γάμο της με τον πρίγκιπα Ρενιέ του Μονακό, είχε αποσυρθεί από τα κινηματογραφικά δρώμενα κι ο Γκραντ δεν ήταν διαθέσιμος εκείνη την περίοδο. Έτσι ο σκηνοθέτης ανέθεσε τους πρωταγωνιστικούς ρόλους στην άσημη ακόμα τότε Τίπι Χέντρεν και στον Ροντ Τέιλορ. Κι οι δυο ηθοποιοί υπέγραψαν συμβόλαιο για μελλοντικές συνεργασίες με το σκηνοθέτη, αλλά μόνο η Χέντρεν γύρισε άλλη μια ταινία με τον Χίτσκοκ το «Μάρνι» (Marnie, 1963), με συμπρωταγωνιστή μάλιστα τον Σον Κόνερι πριν γίνει διάσημος με το ρόλο του 007.

«Persona» του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν

Ένα ατόφιο αριστούργημα, ένα από τα ανεξίτηλα διαμάντια της 7ης τέχνης. Μια ταινία που φτιάχτηκε για να επανακαθορίσει τον κινηματογράφο σαν τέχνη, προβάλλεται από σήμερα στους κινηματογράφους σε διανομή New Star.
Πρόκειται για την ταινία του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν «Persona» την οποία ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος έχει τοποθετήσει στις δέκα καλύτερες ταινίες όλων των εποχών. Είναι ένα φιλμ με νοημοσύνη, ένα ψυχολογικό παιχνίδι που στο τέλος αντιστρέφει τους ρόλους, μια αλληγορική σπουδή για την ουσία της τέχνης.
Υπόθεση: Η ηθοποιός Ελίζαμπεθ Βόγκλερ, παντρεμένη και με ένα μικρό γιο, καταρρέει κατά τη διάρκεια μιας παράστασης της «Ηλέκτρας». Στη συνέχεια καταφεύγει στη σιωπή και την απομόνωση από τον υπόλοιπο κόσμο. Η νοσοκόμα που την περιποιείται, η Άλμα, τη συνοδεύει στο παραθαλάσσιο σπίτι της γιατρού της, για να βελτιωθούν οι συνθήκες ανάρρωσής της.