3/7/14

Μοναχική σύζυγος – Charulata

Υπόθεση: H ιστορία μιας γυναίκας με ανάγκη για έκφραση, τέχνη και ρομαντισμό, εξελίσσεται στα τέλη του 19ου αιώνα στην Ινδία. Στο περίτεχνο σπίτι του φιλελεύθερου αλλά και εργασιομανή Bhupati, εκδότη εφημερίδας και της μοναχικής γυναίκας του, Charulata, έρχεται να φιλοξενηθεί ο Αmal, ο ξάδερφος του Bhupati. H Charulata ανακαλύπτει την καλλιτεχνική της πλευρά αλλά ταυτόχρονα νιώθει και μια επικίνδυνη έλξη. Η πλοκή υφαίνει με λεπτές κινήσεις το ντελικάτο παραμύθι ενός εύθραυστου γάμου και μιας γυναίκας που πασχίζει να ακουστεί η φωνή της.
Κριτική: Κάνετε ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο μέχρι το 1964 και φανταστείτε ότι βρισκόσαστε σε ένα καλοκαιρινό κινηματογράφο και παρακολουθείτε μια ταινία ινδικής παραγωγής, η ιστορία της οποίας εξελίσσεται στο 19ο αιώνα, τότε που τα ήθη ήταν διαφορετικά, υπήρχε πουριτανισμός και στην Ινδία οι μεγαλοαστοί συμπεριφερόντουσαν σαν Άγγλοι ευγενείς και οι έρωτες έπρεπε να είναι διακριτικοί, ειδικά όταν τύχαιναν μεταξύ… εξαδέλφων. Σκεφτείτε τώρα, τι μπορούσε να δείξει ο κινηματογράφος το 1964, όταν τρία χρόνια νωρίτερα ο αριστοκράτης Αλέκος Αλεξανδράκης γύριζε την ταινία «Συνοικία το όνειρο» και η προβολή της απαγορευόταν επειδή έδειχνε μια φτωχογειτονιά της Αθήνας (τόσο απλά).
Μόνον έτσι, θα μπορέσετε να παρακολουθήσετε αυτή την ινδική ταινία (πρόδρομο των σημερινών παραγωγών Μπόλιγουντ), που βασίζεται σε νουβέλα του Ραμπιντρανάθ Ταγκόρ, ο όποιος ήταν ποιητής, φιλόσοφος, συνθέτης, ζωγράφος και ηγετική φυσιογνωμία της Ινδικής Μπενγκάλι αναγέννησης και είχε τιμηθεί με το Νόμπελ Λογοτεχνίας.
Ρομαντική ιστορία, βαθιά αισθήματα, καταπιεσμένοι χαρακτήρες είναι τα βασικά στοιχεία του σεναρίου. Θεατρικές ερμηνείες «εποχής», μεγάλες σιωπές και υπερβολικές εκφράσεις, από πραγματικά συμπαθητικούς ηθοποιούς, που δεν πασχίζουν να μας πείσουν. Είναι αυθεντικοί και τους βοηθά η εξαιρετική ασπρόμαυρη φωτογραφία, που έχει άρτια αποκατασταθεί για την ψηφιακή εποχή μας.
Γενικά, έχουμε να κάνουμε με μια γλυκιά ερωτική και αντισυμβατική ιστορία.
Σκηνοθεσία: Σατγιατζίτ Ρέι
Με τους: Σουμίτρα Τσάτερτζι, Μαντχάμπι Μουκχερτζί, Σεϊλίν Μουκχερτζί
Προβάλλεται από 3/7/14
(Κριτική μου στο myFilm)