11/4/13

Ματζουράνα

Πραγματικά, η Όλγα Μαλέα επιδόθηκε σε ένα απροσδόκητο ψυχολογικό θρίλερ, το οποίο στηρίζεται πάνω σε μια πολύ ωραία ιδέα: αυτή των ψυχολογικών προβλημάτων ενός 11χρονου κοριτσιού, τα οποία τού έχουν δημιουργηθεί από ένα τραυματικό γεγονός που του είχε συμβεί σε μικρότερη ηλικία, συν την καταπίεση που δέχεται από τη μητέρα της προκειμένου να διακριθεί σε τηλεοπτικό διαγωνισμό μαγειρικής και να κερδίσει 60.000 ευρώ.
Εκτός από τα γεγονότα αυτά που επηρεάζουν τον ψυχισμό του κοριτσιού, έχουμε και την ψυχολόγο του καναλιού, πού έρχεται να προσθέσει και τη δική της (υπηρεσιακή και απαραίτητη) πίεση, με αποτέλεσμα (τι άλλο;) η 11χρονη να αρχίσει να αντιδρά (κλασικά για την ηλικία της, διότι δεν παύει να είναι παιδί, όσο και να θέλουν να την «ωριμάσουν») με πείσματα και κάνοντας τα αντίθετα από όσα περιμένουν από αυτή. Διαπιστώνει δε, ότι το πείσμα της περνάει, αφού πετυχαίνει μέχρι και αναβολή του διαγωνισμού, όταν εσκεμμένα σπάζει το χέρι της και οι γιατροί της συνιστούν ανάπαυση οκτώ βδομάδων.
Οι αντιδράσεις της μικρής, η εξαιρετική φωτογραφία με τα κατάλληλα πλάνα στο πρόσωπό της, στο
βλέμμα της και την πετυχημένη μουσική, μαζί με την ανησυχία των δικών της (αν και ο πατέρας της Σήφης Πολζωίδης δεν πείθει, σε αντίθεση με την μητέρα της Ναταλία Δραγούμη που η συμπεριφορά της «σκοτώνει» και τον πιο ψύχραιμο θεατή), δημιουργούν πραγματική ατμόσφαιρα θρίλερ, αλλά…
Εκεί που η Όλγα Μαλέα μας τα χαλάει, είναι η βραδύτητα στην εξέλιξη. Η ταινία είναι φλύαρη, τόσο που ο θεατής αντί να αδημονεί να μάθει πού οφείλονται οι ξαφνικές ψυχολογικές μεταπτώσεις του κοριτσιού, αρχίζει να βιάζεται για να τελειώσει η ταινία.
Από ένα σημείο και μετά, τα επιτυχημένα κλισέ του θρίλερ αρχίζουν να αυτοαναιρούνται και να οδηγούν σε κωμικά αδιέξοδα. Τέτοια, που όταν η μικρή αποκαλύπτει αυτό που τη βασανίζει στην έκπληκτη μητέρα της και στην ψυχολόγο του καναλιού (που στο βάθος θα ήθελε να είναι μητέρα), τότε η αλυσίδα των γεγονότων που ακολουθούν, αντί να αναδεικνύουν το πρόβλημα του κοριτσιού (που είναι υπαρκτό στη σύγχρονη κοινωνία), το επισκιάζουν και η ταινία τελειώνει σαν μια κακοστημένη κωμωδία, στην οποία το κορίτσι, αφού έχει εκφράσει το πρόβλημά του αυτοθεραπεύεται, αλλά εν τω μεταξύ έχει τρελάνει τον πατέρα της, έχει στείλει τη μητέρα της στο νοσοκομείο, την ψυχολόγο του καναλιού στον ψυχίατρο και εμάς στην έξοδο του κινηματογράφου με ένα πικρό χαμόγελο.
Υπόθεση: «Μπορείς και καλύτερα» λέει συνέχεια η Μαίρη στην κόρη της, την Άννα, με σκοπό να τη βοηθήσει να αξιοποιήσει τα ταλέντα της και να αποκτήσει εφόδια. Η 11χρονη Άννα, ένα πραγματικά χαρισματικό παιδί, καταφέρνει να είναι πρώτη σε όλα. Φέτος το καλοκαίρι, η Άννα συμμετέχει σε μια εκπομπή μαγειρικής όπου έχει ήδη φτάσει στον ημιτελικό και όλοι περιμένουν ότι θα κερδίσει το μεγάλο έπαθλο. Η μαμά της χαίρεται και καμαρώνει γι αυτήν. Εντελώς απρόοπτα όμως, η Άννα αρχίζει να συμπεριφέρεται περίεργα και να παθαίνει διάφορα ατυχήματα, που οδηγούν στον αποκλεισμό της από την εκπομπή. Τι συμβαίνει; Για ποιο λόγο η Άννα, ξαφνικά, δημιουργεί προβλήματα;
Σκηνοθεσία: Όλγας Μαλέα
Με τους: Μαρία Ρισκάκη, Ναταλία Δραγούμη, Σήφη Πολυζωίδη, Γιούλικα Σκαφιδά

Προβάλλεται από 11/4/2013
(Κριτική μου στο myFilm)